Kuidas peletada sügisväsimust

Eestlastele nii hästi tuntud pime kaamoseaeg toob paljudele meist kaasa väsimust ja stressi. Ajajuhtimise koolitaja Ardo Reinsalu annab mõned nipid, kuidas peletada väsimust, tulla oma asjadega õigel ajal toime ning leida aega ilusa sügise nautimiseks.

Väsimus on üks suurimaid ajaraiskajaid – väsinuna kulub sama töö tegemiseks rohkem aega ja lisaks tehakse rohkem vigu, mille hilisemaks parandamiseks kulub omakorda aega. Vähetähtis pole ka ideede kvaliteet – puhanud vaim on loomingulisem.  

Esimene soovitus on kindlasti võtta aega oma „iluune“ jaoks – kellele 7 tundi, kellele 8, aga täiskasvanud inimene peab saama oma une täis magada – talvel 10-15 minutit rohkem kui suvel. Magamatus toob endaga kaasa stressihormoonide taseme tõusu, mis pärsib ajurakkude uuenemist. Vähe sellest – mõnede uuringute järgi vajaks ligi 60% täiskasvanutest päevas lühikest uinakut. Seega ehk tuleks praegusel pimedal ajal pigem õhtune seebiooper vaatamata jätta ja õigel ajal voodisse pugeda?!

Ootamatu väsimuse tekitaja võib olla vale toitumine. Tühi kõht on küll parem mõtlemise abiline kui täis kõht. Kuid ühel hetkel hakkab töövõime langema, sest energiavarude nappus peatab jooksva tegevuse ja suunab ajutegevuse teistele radadele. Siis tuleb süüa ja juua veresuhkru taset aeglaselt kergitavaid (nn. madala glükeemilise arvuga) toite. Kui vere suhkrutase tõuseb kiiresti, on ka uni kerge saabuma – seda teevad magusad joogid, koogid, küpsised jmt. Pigem tuleks süüa teraviljatooteid, rukkileiba ja D-vitamiinirikkaid toiduaineid nagu nisuidud, kala, avokaado, maks, päevalilleseemned, munakollane.

Väsimus võib olla seotud ka halva tujuga. Rõõmsamaks ja energilisemaks aitab meeleolu muuta ajus tööd korraldav hormoon serotoniin. Serotoniini tõusule aitab kaasa põgus viibimine päikese käes (talvel piisab ka lihtsalt valguse käes viibimisest), 15-minutiline jalutuskäik või lihtsalt värskes õhus viibimine. Ära unusta, et sõbrad, hea muusika, rõõmsavärvilised riided, meditatsioon, õige hingamine, jooga – kõik need lihtsad vahendid on igati abiks väsimust tekitava halva tuju peletamiseks.

Kontoritöö üheks väsimuse allikaks on ka rutiin või üheülbalise tegevuse kallal nokitsemine (pikem aruanne, lepingu koostamine, uuringu lugemine, jmt). Siinkohal soovitatakse minipauside võtmist iga 40-45 minuti järelt. Need pausid ei pea olema seotud puhkamisega, vaid lihtsalt teistsuguse tegevusega, milleks võib olla uudiste lugemine, telefonikõne planeerimine, Facebooki-i konto kontrollimine, silmade võimlemine või lihtsalt lühike kohvipaus.

Ongi selleks korraks kõik. Minu soovitus on võtta üks tehnika korraga. Kui oled selle ellu viinud, proovi järgmist. Kõiki korraga rakendades võid jääda ajahätta ja seda me just siin ju praegu vältida üritamegi.

Head ajajuhtimist!

Loe veel: www.ajajuhtimine.ee

 

Osale arutelus

  • Lemmi Kann, Ardo Reinsalu

Toetajad:

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Raamatupidajat sotsiaalmeedias

RSS
Palgakalkulaator
Maksuvabastus (kuu)
Maksuvabastus (aasta)

Toetajad:

Tarkvara

Kiire ja lihtne aruandlus ja palgaarvestus

Raamatupidamistarkvaraga AccountStudio muudad aruannete koostamise ja palkade arvestamise kordades lihtsamaks ja kiiremaks.

TAAVI PALK – parim valik kõigile palgaarvestajaile

Töötasude arvutamist ja maksustamist puudutava seadusandluse igaaastane muutumine ja uute peensuste jätkuv lisandumine on palgaarvestusest teinud ühe komplitseerituma valdkonna finantsarvestuses.

Valdkonna tööpakkumised

Ramirent Shared Services AS is looking for a GENERAL LEDGER ACCOUNTANT

Ramirent Shared Services AS

27. november 2017

Lemoine Estonia otsib RAAMATUPIDAJAT

Manpower OÜ

03. detsember 2017

Taxify is looking for an ACCOUNTANT

Taxify OÜ

17. detsember 2017

Uudised

Tööriistad