Kuidas saada kasu vastutustundlikust ettevõtlusest?

Vastutustundlik ettevõtlus on hea müügiargument eksportimisel, kuid samas annab see võimaluse teha midagi kasulikku nii keskkonna kui ka ühiskonna jaoks.

“See on levinud küsimus Skandinaavia ettevõtete hulgas, kas teil on olemas vastutustundliku ettevõtluse ehk corporate social responsibility (CSR) strateegia ehk seda väärtustavad arenenud ühiskonnad,” viitas Eesti Reklaamiagentuuride Liidu juhatuse liige Jaana Koppel teemale, millega Eesti eksportijad võivad Põhjamaades kokku puutuda. “See on pehme väärtus, mis kindlasti annab palju juurde,” lisas ta.

Koppel tõi näite, et miks ettevõtted teevad ISO sertifikaate, kui need pole tegelikult nõutud kõikides valdkondades, kuid need on kindlasti müügiargument, et ettevõttes on süstematiseeritud tegevused ja protsessid.
“Ka CSR on samamoodi teatavate protsesside süstematiseerimine. CSR muutub üha olulisemaks, kuna globaalsed nõudmised hakkavad mingil ajal ka siiapoole kanduma,” rääkis Koppel

CSRi vajalikkusest

CSR ei piirdu aktsionäride ja omanike huvidega. Heateo Sihtasutuse juhataja Mart Kuusk märkis, et vastutustundlik ettevõtlus on tegevusprintsiip, milles ettevõte on oma strateegilistes valikutes sisse kirjutanud laiema hoolivuse sidusrühmades, mis ei piirdu ainult aktsionäride, omanike või töötajate huvidega. “Vaid, et ettevõte on tõepoolest läbi mõelnud kõik oma tegevuse kaudu puudutatud sidusrühmad – kaasa arvatud keskkond ja kogukond laiemalt,” lausus Kuusk.
“Kui kasum on ettevõtte põhieesmärk, siis võiks seda saavutada töötajate või klientide abil, aga
CSRi kaudu on see pigem mõistliku kompromissi leidmine, kus kõikide osapoolte huvid on kaitstud ning ettevõtte tegevuse lõppväärtus on ühiskonnale laiem,” selgitas ta.

 Vastutustundliku Ettevõtluse Foorumi juhatuse liige Elina Rääsk rääkis CSRi rakendamisest, et oluline on see, kuidas ettevõtted äri teevad. Ehk siis millistest põhimõtetest lähtutakse igapäevases äritegevuses, kuidas arvestatakse siin erinevate osapooltega ning otsuste, tegevuste kolmikmõjuga – majanduslik, sotsiaalne, keskkonnamõõde. Rääsk nentis, et Eestis on kujunenud tubli koolkond ettevõtteid, kes strateegiliselt CSRi oma ettevõtte juhtimises ja tegevuses rakendavad.

Pikemalt loe tänasest Äripäevast . Vajadusel osta päevapilet või telli leht.
 

Osale arutelus

  • Lemmi Kann, Katre Pilvinski

Toetajad:

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Raamatupidajat sotsiaalmeedias

RSS
Palgakalkulaator
Maksuvabastus (kuu)
Maksuvabastus (aasta)

Toetajad:

Tarkvara

Veebipõhine Microsoft Dynamics NAV majandustarkvara terviklahendus

Tänapäeva ettevõtete väljakutseks on pidev ärikeskkonna muutumine. Majandus- või äritarkvara peab seejuures olema paindlik, kasvama koos ettevõttega. Samas tuleb koguda ja vaadata oma andmeid täiesti uuel viisil, et teha tuleviku otsuseid, mitte konstateerida minevikku. Majandustarkvara peab olema kaasaegne, hästi integreeritud ja aitama tööaega kokku hoida.

Paindlik NOOM pakub erilahendusi

Üks korralik majandustarkvara on kohaldatav Teie ettevõtte soovide ja vajadustega. Astro Balticsi loodud majandustarkvaraga NOOM saate kindlad olla, et tarkvara suudab kaasas käia kõikide erisoovidega, mis Teie ettevõtte arenedes võivad tekkida.

Valdkonna tööpakkumised

Taxify is looking for an ACCOUNTANT

Taxify OÜ

30. mai 2018

AIANDUSKESKUS HANSAPLANT otsib PEARAAMATUPIDAJAT

Hansaplant Hulgi OÜ

31. mai 2018

BonBon Lingerie otsib RAAMATUPIDAJAT

BonBon Lingerie OÜ

26. mai 2018

Uudised

Tööriistad