Töövaidlus komisjonis: kuidas see toimub?

Töövaidluskomisjon vaatab vastavalt individuaalse töövaidluse lahendamise seadusele läbi töölepingu alusel tekkinud töötaja ja tööandja vahelisi eraõiguslike vaidlusi.

Töövaidluse pool peab töövaidluskomisjoni pöördudes esitama avalduse, milles peab kajastuma avaldaja selge ja ühemõtteline nõue. Rahalise nõude puhul tuleb ära tuua ka nõudesumma. Töövaidlusavalduses peab kajastuma asjaolude kirjeldus, nõude õiguslik alus ja põhjendus ning dokumentaalsed tõendid, millega avaldaja oma nõuet tõendab. Avaldus ning selle lisad peavad olema kahes eksemplaris ning see esitatakse töötaja töökohajärgsele või tööandja asukohajärgsele töövaidluskomisjonile.

Peale töövaidlusavalduse saamist otsustab töövaidluskomisjon vaidlusasja menetlusse võtmise ning edastab vaidluse pooltele kirjalikud kutsed. Vastustajale edastatakse samuti avaldaja avaldus ning selle lisad. Töövaidluskomisjon annab vastustajale aja töövaidlusavaldusele vastamiseks. Vastuses tuleb näidata, kas vastustaja tunnustab avaldaja nõuet või vaidleb sellele vastu. Samuti peavad vastuses sisalduma asjaolud ning põhjendused koos dokumentaalsete tõenditega. Töövaidluskomisjoni juhataja selgitab välja töövaidluse asjaolud ning tal on õigus neid tööandja juures kontrollida.

Töövaidlus vaadatakse läbi ning lahendatakse töötaja ja tööandja või nende esindajate juuresolekul. Istungil kuulatakse ära asjaosaliste selgitused ja tunnistajad ning tutvutakse ja hinnatakse dokumente ja tõendeid. Töövaidluskomisjoni avaliku istungit juhatab riigi esindajana töövaidluskomisjoni juhataja, komisjoni kuuluvad veel tööandjate liidu ja ametiühingu määratud esindajad. Istungil esitab avaldaja oma nõuded ja nende põhjendused, samuti võib avaldaja esitada täiendavaid dokumentaalseid tõendeid ning täiendada oma nõudeid. Avaldajal on õigus istungil töövaidlusavalduses esitatud nõuetest osaliselt või täielikult loobuda. Isik, kelle vastu nõuded on esitatud, kas tunnistab või vaidleb neile vastu, esitades põhjendused ning vajadusel täiendavaid dokumentaalseid tõendeid.

Töövaidluskomisjoni otsus tehakse asja arutamise päeval ja otsuse tegemise juures viibivad ainult komisjoni liikmed. Vaidlevatele pooltele tehakse otsus teatavaks viie tööpäeva jooksul pärast istungi toimumist ning istungi toimumise päeval teatatakse pooltele vaid otsuse teatavakstegemise kuupäev ja kellaaeg. Töövaidluskomisjoni otsus põhineb seadusel ja on motiveeritud. Otsusega mittenõustumisel võivad vaidlevad pooled pöörduda sama töövaidluse läbivaatamiseks maakohtusse ühe kuu jooksul, arvates töövaidluskomisjoni otsuse ärakirja saamisele järgnevast päevast.

Töövaidluskomisjoni otsus jõustub ja on täitemenetluses täidetav pärast kohtusse pöördumise tähtaja möödumist, kui kumbki pool ei esitanud avaldust maakohtusse. Jõustunud töövaidluskomisjoni otsus on pooltele täitmiseks kohustuslik.

Töövaidluskomisjoni pöördumisel pea meeles:

- Pane selgelt ja ühemõtteliselt avaldusse kirja oma nõue.
- Rahalise nõude korral märgi nõude brutosumma ja esita arvutuskäik.
- Põhjenda oma nõuet ning esita dokumentaalsed tõendid.
- Vajadusel kaasa tunnistajaid.
- Avalduses märgi oma kehtivad kontakt andmed, kuhu töövaidluskomisjoni kutse saadab.
- Võta  kutse töövaidluskomisjoni vastu ja kinnita e-posti teel saabunud kutse kättesaamist.
- Kutsel märgitud vastuse saabumise ajal tunne huvi, kas vastustaja on vastuse esitanud.
- Tutvu esitatud vastusega.
- Istungi päeval tule õigeaegselt kohale, võttes kaasa oma avalduse ning dokumendid, millega kavatsed oma nõuet tõendada.
- Esita istungil selgelt oma nõue ning selle põhjendused, vasta esitatud küsimustele võimalikult täpselt.
- Töövaidluskomisjoni otsus on Sulle kättesaadav töövaidluskomisjoni juhataja teatatud ajal töövaidlus kantseleis. Juhul, kui soovisid otsust e-posti teel,  kinnita selle kättesaamist.
- Otsusele jõustumismärke lisamiseks pöördu taotlusega töövaidluskomisjoni poole.

 

Osale arutelus

  • Lemmi Kann, Helen Tonkson-Koit

Toetajad:

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Raamatupidajat sotsiaalmeedias

RSS
Palgakalkulaator
Maksuvabastus (kuu)
Maksuvabastus (aasta)

Toetajad:

Tarkvara

Standard ERP on integreeritud äritarkvara keskmistele ja suurtele ettevõtetele.

Standard ERP ühendab endas traditsioonilise ettevõtte ressursiplaneerimise (ERP) ja kliendihalduse (CRM) kõrval laialdasel hulgal erilahendusi lähtuvalt ettevõtte spetsiifikast ning vajadustest.

Veebipõhine Microsoft Dynamics NAV majandustarkvara terviklahendus

Tänapäeva ettevõtete väljakutseks on pidev ärikeskkonna muutumine. Majandus- või äritarkvara peab seejuures olema paindlik, kasvama koos ettevõttega. Samas tuleb koguda ja vaadata oma andmeid täiesti uuel viisil, et teha tuleviku otsuseid, mitte konstateerida minevikku. Majandustarkvara peab olema kaasaegne, hästi integreeritud ja aitama tööaega kokku hoida.

Valdkonna tööpakkumised

Manpower is looking for a CHIEF ACCOUNTANT

Manpower OÜ

03. detsember 2017

Ramirent Shared Services AS is looking for a GENERAL LEDGER ACCOUNTANT

Ramirent Shared Services AS

11. detsember 2017

Taxify is looking for an ACCOUNTANT

Taxify OÜ

17. detsember 2017

Uudised

Tööriistad