Autor: Lemmi Kann • 10. oktoober 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

“Maksmata maksud jätavad jälje” kampaania algab taas

Maksu- ja Tolliamet alustab tänasest, 10. oktoobrist jätkukampaaniaga teemal „Maksmata maksud jätavad jälje”.

Kampaania eesmärk on sama, mis eelmise aasta alguses  – tõsta inimeste teadlikkust riigile kogutava maksuraha kasutamisest, selgitas maksuhaldur.

Kampaaniaga püüab MTA inimestele selgitada, et maksude maksmine on igati loomulik tegevus. "See on meie kõigi ühine kokkulepe, mis aitab riigil paremini toimida ja kodanikel saada oodatud ning vajalikke sotsiaalseid garantiisid, meie kõigi panusest oleneb meie heaolu ja toimetulek," ütles Maksu- ja Tolliameti peadirektor Enriko Aav.

Eelmise aasta sama põhisõnumiga kampaania jõudis maksuhalduri sõnul kõige paremini kohale 31-50-aastastele meestele, kellest 62% mäletas Tallinnas kampaaniat peamiselt tänavatelt. Keskmisest paremini märkasid kampaaniat ka mitte-eestlastest mehed ning juhid ja spetsialistid. Võrrelduna teiste sotsiaalsete, riiklike ja haridusvaldkonna kampaaniatega sai MTA üsna hea keskmise tulemuse.

”Oleme küll maksude kogumise osas praegu üsna edukad, ent ikkagi on oluline kui motiveeritud on maksumaksja oma kohustusi riigi ees täitma. Selle motivatsiooni hoidmisel on kahtlemata tähtis inimeste teadlikkus maksuraha kasutamisest. Teame, et Maksu- ja Tolliametit usaldab 75-80% küsitletud inimestest. Selle põhjal saab öelda, et järelikult nende jaoks on ka maksude maksmine juba enesestmõistetav,” rääkis Aav.

Aav ütles, et MTA peab väga tähtsaks ka tööd noortega - uute maksumaksjatega. Nii peavad ameti spetsialistid aastas ligi 130 kooliloengut eesmärgiga rääkida noortele maksude eest saadavatest teenustest ja sellest, kuidas riik maksuraha kasutab. Samuti selgitavad ameti töötajad maksukogumise eesmärke arvukatel noorte- ja ettevõtlusmessidel.

Sügisese kaks nädalat kestva jätkukampaania põhisõnum on endiselt „Maksmata maksud jätavad jälje,” kuid alamsõnumite rõhk on suunatud enam sotsiaalsele ja kultuurilisele poolele.

Kuivõrd järgmisel aastal tähistatakse Eesti filmi 100. aastapäeva, siis teleklipi sõnum ongi see, et olemasoleva maksuvõla arvelt saaksime teha 722 kodumaist head filmi.Raadiotes kõlama hakkavate klippide teemaks on maksuvõla eest soetatavad laste arvutid ning välimeedia reklaamid keskenduvad võimalike uute lasteaedade ehitamisele.

 

Liitu Raamatupidaja uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Raamatupidaja uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Mare TimianRaamatupidaja.ee juhtTel: 6670405
Külli ReinoRaamatupidaja.ee toimetajaTel: 6670405
Cätlin PuhkanRaamatupidaja.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700