4. oktoober 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kuidas tulemuslikult kurta ja kritiseerida: kaeblemise käsiraamat

Kas oled kunagi endamisi aru pidanud, kuidas kurta ja kritiseerida nii, et see annaks tulemusi, parandaks suhteid ja tõstaks enesehinnangut?

Kaevata on väga lihtne, ent enamasti jääb selle hääleka tegevuse ainsaks tulemuseks auru väljalaskmine. Kui tulemusteta kurtmine kestab pikemat aega, võib see mõjuda kahjulikult nii kehale kui ka vaimule. Edukas kurtmine aitab aga tõsta enesehinnangut, parandada suhteid ja mõjub positiivselt igas eluvaldkonnas.

"Tänapäeval on hädaldamine ja kaeblemine muutunud üldlevinud ajaviiteks. Virisemisest on saanud sotsiaalset ühtekuuluvust toetav dimensioon. Gruppi kuulumiseks tuleb viriseda. Kui sa ei virise, oled imelik ja võõras. Kaeblemisest on saanud n-ö seltskondlik suhtlusmäng –viisakusvestlus ehk small talk, millega juhatatakse sisse iga omavaheline asjaajamine: vihmane ilm, ahned poliitikud, lõputud liiklusummikud, mittemõistev abikaasa jne," nendib AS Swedbank teeninduse valdkonnajuht Lee Vardja.

Meie ”kaeblemiskultuuri” tegelik probleem pole Lee hinnangul mitte liigne halisemine, vaid see, et kaebused jooksevad tühja ega vii kuhugi välja, olgu põhjuseks valesti valitud toon, vale adressaat või hoopis õpitud abitus, mis pretensioonid juba eos lämmatab. on see raamat kohe saadaval ka eesti keeles.

Kuidas esitada kaebust või teha etteheidet nii, et asjad paremuse poole pööraksid, on suur, ent täiesti omandatav kunsttükk. Seda õpetab oma raamatus „Kriiksuv ratas“ psühholoog ja psühhoterapeut Guy Winch.  Äripäeva kirjastuse vahendusel

Raamat käsitleb erinevaid valdkondi alates abieluprobleemidest ja tutvumisteenistusest kuni tarbijakaebuste ja suurettevõtete klienditeeninduseni.

"Winchi raamat peaks olema kohustuslik lektüür kõigile klienditeenindusettevõtetele. Kahjuks ei ole enamik Eesti juhte veel avastanud tagasiside väärtust ning eelistab pea liiva alla peita. Juht tunneb end hästi, kui ei ole ühtki kliendikaebust. Tundub, et Eesti juhid kardavad klientide kaebusi rohkem kui klaustrofoobid lifti kinnijäämist. Sageli muudetakse klientidele kaebuste esitamine piisavalt keerukaks ja tülikaks, nii et kliendid lihtsalt ei viitsi kaevata," kirjutab raamatule arvustuse kirjutanud Vardja ja rõhutab, et Kaebust ei tule näha mitte ähvarduse, vaid võimalusena – tasuta teenusena –, mida klient ettevõttele pakub.

Tarbijakaitse- ameti tarbijapoliitika ja avalike suhete osakonna juhataja Hanna Turetski tunnustab, et "Kriiksuv ratas“ pakub põnevust pealkirjast alates.

"Autor kerib oskuslikult lahti inimese olemuse ja selgitab, miks tuntakse sageli rahulolematust ning mis sunnib meid kaebusi esitama ja enda heaolu nimel võitlema või siis sellest loobuma ja tekitama endas sügavat ja põhjendamatut ängi olenemata sellest, kas tegemist on isiklike või tööalaste probleemidega. Lugejale tehakse n-ö puust ja punaseks ette põhjused ja seosed, miks inimesed probleemi olemusest või kohast sõltumata kurdavad ning miks mõned teevad seda järjepidevalt ja teised haruharva või mitte kunagi," jagab Turetski oa lugemiselamusi.

"Igaüks on kogenud, et just täna on see päev, kus ütled kõik südamelt ära ja/või tunned, et nad ju ei kuula sind, olgu „nendeks“ siis teenusepakkujad, tööandjad, lähedased või hoopis järeltulev põlvkond. Tere tulemast tänapäeva, kus põhjust rahulolematust väljendada leiab inimene igal sammul, kuid muutuste esilekutsumiseni jõuavad vähesed," nendib AS EMT teenindusdirektor Age Vanajuur, kelle hinnangul tasub raamat kindlasti ette võtta  - sealt leiab piisava annuse järeleproovimist ja katsetamist väärt informatsiooni, mida autor on rikastanud ilmekate ja humoorikate näidetega.

Autor: Lemmi Kann, Liivi Kedelauk

Liitu Raamatupidaja uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Raamatupidaja uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Mare TimianRaamatupidaja.ee juhtTel: 6670405
Külli ReinoRaamatupidaja.ee toimetajaTel: 6670405
Cätlin PuhkanRaamatupidaja.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700