Vastukaja: elektriauto ost tähendab investeeringut tulevikku

Tasuta lõunaid ja elektriautosid ei ole tõesti olemas, nagu märgib oma artiklis Peeter Tammistu, aga säästa on võimalik nendega küll – nii keskkonda kui raha, kirjutab ZEV Motorsi tegevjuht Teet Randma.

Ajakirjanduses on palju juttu olnud elektriautodest, kahjuks kirjutatakse enamasti need emotsioonide ajel, püüdmata süüvida teemasse.

Esiteks tahaksingi pühenduda väga levinud väärarusaama kummutamisele, et elektriauto saastab sama palju või rohkem kui bensiiniauto. Oletame, et sõidate ülisäästliku autoga, mis võtab 4.5L/100km kütust ning on 103g/km emissiooniga.

See on summutist väljuva CO2 mass – seal ei ole sees nafta tootmise ega transpordi kulu. Kui ka need lisada, on sellise ülisäästliku bensiiniauto kilomeetri läbimise emissioon umbes 140g/km.

Elektriautoga on asi keerulisem, kuna seda laetakse öösiti, mil toimub elektri ületootmine. Sisuliselt tähendab see, et elektriauto laadimiseks öösel ei ole reaalselt vaja elektrit juurde toota. Elektri tootmisel on samuti mitmed eri tehnoloogiad – ka Eestis on võimalik osta Eesti Energialt rohelist elektrit – see on ka tingimuseks Eesti Elektriautode ostutoetusel, et seda laetakse rohelise elektriga.

Milline number siis aluseks võtta? Ma rehkendaks EU keskmise CO2 emissiooniga kWh kohta, mis on 504g/kWh. Elektriauto tarbib alla 0.12kWh/km, seega emissioon on 60g/km. See on keskmine, tuuleenergeetikaga on on see veel 6-7 korda madalam.

Elektriauto on oluliselt keskkonnasäästlikum nii bensiini- kui diiselautost. See on fakt.

Teine leviv väärarusaam on, et elektriauto on kallis. Ei, elektriauto ei ole kallis – hoopis vedelkütusega sõitmine on kallis ning üha kallimaks läheb. Oletame, et me ülaltoodud ülisäästliku bensiiniautoga sõidame 50 kilomeetrit päevas. Meie bensiini kulu on €85/kuu, kasutusrendimakse on €120, kindlustus ja hooldus €39. Parkimine 1h/p Tln kesklinn: €30. Kokku kuu kulud: €274.

Elektriautol on põhiline kulude allikas liisingumakse, elektri kulu 50km/p kasutuses on €13 ning parkimine on tasuta. Samadel tingimustel rentides leiame, et kulupõhiselt on kasulikum elektriauto, mis maksab kuni €15000. Arvestades Eesti elektriautode ostutoetust, võime korrutada selle kahega (50% autost maksab kinni riik).

Kuid see on arvestades praeguseid hindu, auto ost on aga investeering tulevikku. Üks asi on siin ebakindlas majanduses kindel – kütus läheb üha kallimaks. Seniseid tendentse järgides kallineb üldenergia hind umbes 15% aastas.
See tähendab, et 5 aasta keskmine kütusekulu on bensiiniautol mitte momendil pädev 85, vaid 115, ning elektriautol vastavalt samuti mitte €13 vaid €18.
See tähendab, et elektriautode ostu toetuse raames on majanduslikult säästlikum soetada 50km/p sõiduvajaduse rahuldamiseks pigem kuni €34 000 maksev elektriauto (ettevõtetel €25 500.) kui €9000 maksev ülisäästlik bensiiniauto.

Kuid ärge mind uskuge, mina olen elektriautode arendamisega tegeleva ettevõtte juht ning seega kallutatud. Siiski soovitan arvutada kokku oma sõidukulud ning võrrelda neid elektriautode maksumusega. Ma olen kindel, et mida suuremad on ettevõtte sõiduvajadused, seda kasulikumaks osutub elektriauto.

Osale arutelus

  • Lemmi Kann, Teet Randma

Toetajad:

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Raamatupidajat sotsiaalmeedias

RSS
Palgakalkulaator
Maksuvabastus (kuu)
Maksuvabastus (aasta)

Toetajad:

Tarkvara

Lihtne äritarkvara juhile

BudgetMatador on juhi töölaud ettevõtte rahaasjade haldamiseks. Rakendus optimeerib juhi ning raamatupidaja vahelist koostööd ning annab juhile mõeldud ülevaate ettevõtte finantsolukorrast.

Paindlik NOOM pakub erilahendusi

Üks korralik majandustarkvara on kohaldatav Teie ettevõtte soovide ja vajadustega. Astro Balticsi loodud majandustarkvaraga NOOM saate kindlad olla, et tarkvara suudab kaasas käia kõikide erisoovidega, mis Teie ettevõtte arenedes võivad tekkida.

Valdkonna tööpakkumised

PRYSMIAN GROUP BALTICS AS otsib PEARAAMATUPIDAJAT

Prysmian Group Baltics AS

01. august 2018

Uudised

Tööriistad