Kuidas lõpetada tööleping, kui uus omanik ei meeldi?

Kui ettevõtte omanike vahetudes uue omanikuga läbi ei saa, ei saa töötaja töölepingut siiski erakorraliselt üles öelda.

Küsimus: tööandja teavitas, et kavatseb ettevõtte maha müüa ja me saame endale uue tööandja. Tundes uut juhatuse liiget, olen juba praegu veendunud, et meie koostööst midagi välja ei tule. Kas saan ise otsustada, kas soovin töölepingu üleminekut või töösuhte lõpetamist senise tööandja poolt?

Vastus: Töölepingu seadus (edaspidi TLS) ei sea töölepingute üleminekut sõltuvusse töötaja nõusolekust või soovist. TLS § 112 lg.3 sätestab tööandjale, nii senisele kui uuele, keelu lõpetada tööleping ettevõtte ülemineku tõttu. Direktiivi 2001/23/EÜ artikli 4 lg.1 kohaselt on lubatud selline lepingu lõpetamine majanduslikel, tehnilistel ja organisatsioonilistel põhjustel, kui see toob kaasa muudatused tööjõus.

Töötajate olukorda mõjutavate muudatuste osas tuleb nii uuel kui endisel tööandjal kohtuda ja konsulteerida usaldusisiku või tema puudumisel töötajatega, et kavandatavates meetmetes kokkuleppele jõuda (TLS § 113 lg.2). Töötaja ei saa ka töölepingut erakorraliselt üles öelda vaid ettevõtte ülemineku tõttu, sest selline töölepingu lõpetamise alus TLS-s puudub. Kui töötajale mingil põhjusel ei sobi töölepingu üleminek, on võimalik kasutada TLS § 85 lõikes 1 sätestatud võimalust tööleping korraliselt üles öelda, mis ei too kaasa töölepingu lõpetamise hüvitist.

Vastas Tööinspektsiooni Lääne inspektsiooni tööinspektor-jurist Urve Stroom.

Osale arutelus

Toetajad:

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Raamatupidajat sotsiaalmeedias

RSS
Palgakalkulaator
Maksuvabastus (kuu)
Maksuvabastus (aasta)

Toetajad:

Tarkvara

SimplBooks – kõige lihtsam raamatupidamis-
tarkvara

SimplBooksi veebipõhine raamatupidamistarkvara on oma lihtsuse ja soodsa hinna poolest mõeldud just eelkõige väikeettevõtetele. Meid kasutab üle 2500 ettevõtte ja raamatupidaja.

Vabaned rutiinsest paberitööst ja saad pühendada oma aja inimestele!

Me usume, et tarkvara peab kiirendama ja lihtsustama tööd ning vältima inimlikke vigu. Et seda saavutada palgaarvestuses, on mõistlik teha arvestus samas programmis, kus on selle aluseks olevad andmed – palk, koormus, puhkused, haiguslehed, lisatasud, töögraafikud jne.

Valdkonna tööpakkumised

PricewaterhouseCoopers otsib RAAMATUPIDAJAT

PricewaterhouseCoopers AS

04. veebruar 2019

Uudised

Tööriistad