Autor: Rivo Sarapik • 30. juuni 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kuidas vautšerit ostes rahast mitte ilma jääda?

Tarbijakaitseamet soovitab sooduskupongide ostmisel tutvuda nende tingimustega ja uurida müüva ettevõtte tausta.

Põhilised probleemid on tarbijail sooduskupongidega seoses seotud ebapiisavate või keeruliste tingimustega. Sageli ei loe tarbijad enne sooduskupongi ostmist  tingimusi korralikult läbi, mistõttu  ei märgata, et teatud tähtpäevaks on vaja ennast teenusepakkuja juures registreerida või et voucher kõikidele kaupadele ja teenustele ei laiene vms. Tarbijakaitseametisse on laekunud kaebusi tarbijatelt, kes on ostnud voucheri, kuid ei saa seda kasutada – vouchereid müünud ettevõte ei tegutse.

Võimalike probleemide ennetamiseks soovitab Tarbijakaitse:

- enne voucheri ostmist vaata ja võrdle soovitud toodete või teenuste hindu teiste pakkujate juures. Mõnikord võib selguda, et soodustust pakkuva ettevõtja teenus ongi tavapärasest kallim ja konkurent pakub sama asja hoopis odavamalt

- kontrolli  enne voucheri ostmist kas internetist või soovitavalt kohapeal, kas ettevõte reaalselt ka tegutseb

- enne raha ülekandmist veendu, et tegemist on reaalse vahendusega – helistage ettevõttesse, mille voucherit soovite osta ja kontrollige, kas nad on kampaaniast teadlikud. Uurige vajadusel Äriregistrist ja internetist, kui kaua vahendaja on tegutsenud, kas varem on ilmnenud probleeme – selline info levib foorumites väga kiiresti. Kui tekib kahtlus, siis pole mõtet riskida

- tulenevalt võlaõigusseadusest  saab tarbija interneti vahendusel ostetud sooduskupongist 14 päeva jooksul loobuda ja oma raha tagasi küsida. Tuleb siiski arvestada, et võlaõigusseadus lubab kauplejal mitte taganeda lepingust, mis on sõlmitud veoteenuse, majutusteenuse, meelelahutusteenuse või toitlustusteenuse osutamiseks teatud aja jooksul või kui ostetav kaup või teenus valmistatakse eritellimusena just sellele kliendile. Lihtsamalt öeldes – näiteks erinevatest piletitest või söögikohtade voucheritest ei saa seaduse järgi taganeda.

- eelistada vahendajaid ja kauplejaid, kes võimaldavad taganeda igasugustest voucheritest. Enne voucheri ostmist tuleb vahendaja tingimustest lugeda, kelle poole peab taganemisavaldusega pöörduma – kas vahendaja või kaupleja poole, kelle teenuse kasutamiseks voucher on ostetud. Tegutsevad vahendajad kasutavad erinevaid skeeme, kuid lõppkokkuvõttes on lepingu pooleks siiski kaupleja, kellel on ka raha tagastamise kohustus, kui vahendajaga ei ole teistmoodi kokku lepitud.

- taganemise korral on tarbijal õigus tagasi saada voucheri eest tasutud summa, mitte teenuse tegelik maksumus, nagu sageli arvatakse.

Liitu Raamatupidaja uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Raamatupidaja uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Mare TimianRaamatupidaja.ee juhtTel: 6670405
Külli ReinoRaamatupidaja.ee toimetajaTel: 6670405
Cätlin PuhkanRaamatupidaja.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700