22. juuni 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Barca edu valem: kasvata staare, mitte ära palka neid

Kas FC Barcelona on maailma parim jalkameeskond, küsib Economisti kolumnist Schumpeter ning vastab, et kuigi jalgpalli osas on see vastus ebaselge, on ilmselgelt tegemist ühe maailma parima meeskonnatöö näitega, kellelt on ärijuhtidel nii mõndagi õppida.

Jalgpallitulemusi hinnates - sel aastal võitis Barca nii Hispaania liiga kui Meistrite Liiga ning nendel on ka maailma parim jalgpallur - Lionel Messi. Ärikeeles rääkides - tegemist on organisatsiooniga, mille käive 2009/2010 hooajal oli 398 miljonit eurot. Terves maailmas teenis jalgpalliklubidest enam vaid nende suur kodune rivaal Real Madrid - 439 miljonit eurot, vahendab Juhtimine.ee. Economisti.

Mis on nende suure edu saladus?

Esiteks mängib Barca meeskonnamängu alal, kus domineerivad staarid ja superstaarid. Nad on leidnud tasakaalu talentide ja nn tavaliste mängijate vahel - see on oskus, mis Schumpeteri arvates on puudu ka paljudel äriliidritel. Boris Groysberg Harvard Business Schoolist on toonud välja, et organisatsioonid on liiga hõivatud talentide jahtimisega selle asemel, et meeskonda arendada. Ta uuris talendimajandust Wall Streetil ja avastas, et talentide sooritus langes peale organisatsiooni vahetamist - ilmselge märk sellest, et nn staari suurepärane sooritus sõltub rohkem teda ümbritsevast meeskonnast kui sageli arvatakse.

Teiseks - nii nagu raamatu "Heast suurepäraseks" autor Jim Collins, usub ka Barca, et pikaajaliselt edukas saab olla vaid õigete väärtushinnangute korral. Nende tänase meeskonna kaheksa juhtmängijat tulevad oma jalgpallikoolist - nad kasvatavad oma mängijad ise, mitte ei osta neid kokku. See annab võimaluse juba jalgpallikoolis õpetada lisaks tehnilistele oskustele ka väärtushinnanguid ja organisatsioonikultuuri.

Kolmandaks - maailmas, kus brände usaldatakse järjest vähem ning üha raskem on ära teenida inimeste lojaalsust, on Barca oma "more than a club" filosoofiaga olnud "enam kui klubi" nii fännide kui klubiliikmete jaoks.

Loe pikemalt Economist 'ist.

Autor: Lemmi Kann, Juhtimine .ee

Liitu Raamatupidaja uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Raamatupidaja uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Mare TimianRaamatupidaja.ee juhtTel: 6670405
Külli ReinoRaamatupidaja.ee toimetajaTel: 6670405
Cätlin PuhkanRaamatupidaja.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700