Kuidas kajastada varude allahindlust

Küsimus: Ettevõte hindas 2010. aastal laos seisvat kaupa alla summas 1700 krooni. Kandsin summa (1700 krooni) muudesse ärikuludesse. Kas ma tegin õigesti või oleks pidanud allahinnatud kauba summa kandma Kaubad, toore ja materjal kuludesse? Kuna niisugune asi oli ühekordne, siis lähtusin sellest, et tegemist on mittereeglipärase kuluga(2009. aastal ei toimund kauba allahindlust). Kasutan kasumiaruande skeemi nr 1. Ettevõte müügitulu oli ca 2,3 miljont krooni.Kas peaksin majandusaasta aruande ära parandama ja antud summa kandma siis kuludesse: Kaubad, toore, materjal ja teenused?

Vastus: RTJ 4 kohaselt kajastatakse varude allahindlusi nende neto realiseerimisväärtusele aruandeperioodi kuluna, kuid ei täpsusta millisel kulukirjel tuleks seda kajastada. 

Vastavalt RTJ-le 2 kasumiaruande kirjete täpne koostis sõltub ettevõtte tegevusvaldkonnast ning iga raamatupidamiskohustuslane on kohustatud oma raamatupidamise sise-eeskirjas detailselt kirjeldama, milliseid tulusid ja kulusid millistel kasumiaruande kirjetel kajastatakse, ning järgima järjepidevalt sama liigendust.

Samas RTJ-s toodud selgitusele Kaubad,toore, materjal ja teenused sisu kohta kajastatakse antud kasumiaruandekirjel otseselt põhitegevuse (näit. tootmis- või müügitegevuse) eesmärgil ostetud kaupade, toore, materjalide ja teenuste kulu. Teie küsimuses toodud allahindlus on seotud otseselt põhitegevusega ning seetõttu tuleks kulu kajastada antud kirjel.

Kuna allahindluse summa on väike, siis  meie hinnangul ei ole tegemist olulise veaga (RTJ 1) ning seetõttu ei ole vajadust antud viga parandada. Kui aastaaruanne on veel kinnitamata, siis soovitame vea parandada.

Äripäeva käsiraamatute foorumis vastas küsimusele BDO Eesti AS.

Osale arutelus

  • Lemmi Kann

Toetajad:

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Raamatupidajat sotsiaalmeedias

RSS
Palgakalkulaator
Maksuvabastus (kuu)
Maksuvabastus (aasta)

Toetajad:

Tarkvara

Innovatiivne ja suurte võimalustega Microsoft Dynamics NAV

Keskmistele ja suurtele ettevõtetele mõeldud Dynamics NAV on Microsofti majandustarkvaradest globaalselt enim müüdud ja kiiremini arenev lahendus, mida on viimasel kümnendil jõuliselt arendatud.

Veebipõhine Microsoft Dynamics NAV majandustarkvara terviklahendus

Tänapäeva ettevõtete väljakutseks on pidev ärikeskkonna muutumine. Majandus- või äritarkvara peab seejuures olema paindlik, kasvama koos ettevõttega. Samas tuleb koguda ja vaadata oma andmeid täiesti uuel viisil, et teha tuleviku otsuseid, mitte konstateerida minevikku. Majandustarkvara peab olema kaasaegne, hästi integreeritud ja aitama tööaega kokku hoida.

Valdkonna tööpakkumised

Taxify is looking for an ACCOUNTANT

Taxify OÜ

30. mai 2018

AIANDUSKESKUS HANSAPLANT otsib PEARAAMATUPIDAJAT

Hansaplant Hulgi OÜ

31. mai 2018

LIDL is looking for SENIOR PAYROLL CONSULTANT

Fontes PMP OÜ

31. mai 2018

Uudised

Tööriistad