Ukse sulgemine – kas pauguga või viisakalt

Töökoha vahetuseks on palju erinevaid põhjusi. Nendeks  võivad olla nii ühepoolne kui ka kahepoolne otsus. Töösuhteid on tihti võrreldud inimsuhetega ja ükski lahkuminek ei ole kerge, isegi kui lahkumineku otsus on sinu enda otsus, ees ootab huvitavam karjäär või oma firma loomine. Enne uue töösuhte algust tuleb lõpetada vana töösuhe.

Üsna tihti oleme töökoha vahetamise mõtet edasi lükanud. Sellist otsust ei saagi kergelt teha. Inimlik viga on see,  et otsime tööandjas reeglina vaid vigu ning kui oleme otsusega juba liiga kaua venitanud, koguneb negatiivseid mõtteid liiga palju. Üldjuhul minnakse siis lahku riiuga. Selline lahkuminek pole ei töötajale ega tööandjale mõistlik. Arvestades Eesti väiksusega, kus tööandjad tunnevad tihti üksteist,  võib töötaja ära rikkuda oma potentsiaalse töökoha saamise või võimaluse mingil ajahetkel endisesse töökohta naasta.

Enne lahkumisotsusest teadaandmist tasub mõelda, mismoodi sulged ukse. Väärikas ukse sulgemine jätab sinust head mälestused, võimalikud koostöövõimalused ning head suhted endiste töökaaslastega. Inimesed on erinevad ning tuleb arvestada, et juht ei pruugi sama väärikalt käituda kui sina. Õhutan sellegipoolest käituma viisakalt. Esiteks märkavad seda teised töökaaslased ja teiseks on sinul endal lahkudes parem tunne, kuna oled käitunud väärikamalt.

Otsuse teatavaks tegemisel tasub olla siiras. Kui olete otsustanud lahkuda, rääkige juhile või personalitöötajale otsuse põhjustest. Enamik firmadest tahab tõesti teada, mis on töötaja lahkumise põhjus ja mida nad edaspidi võiksid teisiti teha.

Tüüpilised vead, mida tehakse, kui lõpetatakse töösuhe:

1.      Räägitakse oma tuttavatele, kui kõrini on praegusest tööandjast.
Parem näita lugupidamist endiste kolleegide ja firma suhtes. Arvesta, et nad võivad olla tulevikus sinu koostööpartnerid.

2.      Pärast töösuhte lõpetamise otsuse teatamist käiakse tihti tööl n.ö aega surnuks löömas.
Tööta parem pühendunult kuni lõpuni. Parim viis tõelist väärikust näidata on töösuhte lõpuni ausalt töötada.

3.      Klientide andmete, dokumentide,  lepingute ja andmebaaside ning muu töömaterjali varastamine on väär.
Tulevane tööandja väärtustab seda, mis on sinu peas, mitte varastatud materjali teisest firmast.

4.      Suhtumine, et las uus töötaja saab ise hakkama, mina ei pea tema elu kergemaks muutma.
Tee töö üleandmine kergeks. Korrasta oma materjalid ja failid nii, et ka võõras inimene vajaliku kergesti üles leiaks.

Viisaka ukse sulgemisega tagad endale head suhted endiste töökaaslastega, head soovitajad tulevaseks töökohaks, väldid vaenlaste tekkimist, hoiad uksed avatuna nii koostööks kui ka võimaluse naasmiseks.

 

Osale arutelus

  • Lemmi Kann, Triin Vaarmets

Toetajad:

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Raamatupidajat sotsiaalmeedias

RSS
Palgakalkulaator
Maksuvabastus (kuu)
Maksuvabastus (aasta)

Toetajad:

Tarkvara

Majandustarkvara RAPID

Tarkvaraga RAPID saate korraldada keskmise või väikese ettevõtte raamatupidamise ja majandusarvestuse - laoarvestus, palgaarvestus, teenindus, üüriarvestus, jm. RAPIDi tasuta versiooniga saab töö tehtud üksikettevõtja, alustav ettevõte või mittetulundusühing.

Vabaned rutiinsest paberitööst ja saad pühendada oma aja inimestele!

Me usume, et tarkvara peab kiirendama ja lihtsustama tööd ning vältima inimlikke vigu. Et seda saavutada palgaarvestuses, on mõistlik teha arvestus samas programmis, kus on selle aluseks olevad andmed – palk, koormus, puhkused, haiguslehed, lisatasud, töögraafikud jne.

Valdkonna tööpakkumised

KAARLI HAMBAPOLIKLIINIK otsib PEARAAMATUPIDAJAT

Tripod Grupp OÜ

30. november 2018

MAXIMA EESTI OÜ ootab oma meeskonda PALGAARVESTAJAT

Maxima Eesti OÜ

19. november 2018

Uudised

Tööriistad