Väikeettevõtja võimalus - erinev mõtlemine suure firma juhist

Ettevõtjad ja suurte ettevõtete korporatiivjuhid mõtlevad erinevalt, leidis University of Virginia's Darden School of Business professor Saras Sarasvathy oma uuringus.

Sarasvathy viis koos Nobeli laureaat Herbert Simoniga läbi uuringu, kus palus osalema väga edukad ettevõtjad ja väga edukad suurkorporatsioonide juhid, kirjutab Juhtimine.ee

 Esimeste valiku kriteeriumiks oli 15aastane ettevõtluskogemus, mitme ettevõtte asutamise kogemus ja vähemalt ühe firma börsile viimise kogemus. Juhtidest osalesid muuhulgas tippjuhid firmadest nagu Nestlé, Philip Morris ja Shell. Osalejatele anti ülesanne hüpoteetiliselt käivitada start-up firma ning jälgiti nende tegutsemisviise ja otsuseid.

Nagu uuringust selgus, improviseerisid ettevõtjad oma otsuste tegemisel rohkem ning keskendusid pigem võimaluste ära kasutamisele. Nad ei alustanud väga täpsete eesmärkide püstitamisega, vaid proovisid leida viise, kuidas oma olemasolevaid tugevusi ja ressursse kombineerida nii, et õnnestuks ettevõte käivitada.

Korporatiivjuhid seevastu valisid teise tee - püstitasid täpsed eesmärgid ning hakkasid hoolsalt otsima viise, kuidas neid eesmärke saavutada.

Hiljem sama ülesannet alustavatele ettevõtjatele ja riskikapitalistidele laiendades leidsid uurijad, et kogenud riskikapitalist ja perefirmadest pärit noored käitusid pigem kui edukad ettevõtjad, samal ajal kui väiksema kogemusega riskikapitalist ja MBA kraadi omanikud käitusid pigem nagu edukad juhid.

Sarasvathy toob võrdluse kokandusest ja ütleb, et ettevõtja vaatab, mis rooga saab olemasolevast toorainest teha ning jätab ruumi loomingule, aga korporatiivjuht otsustab alguses ära, et soovib teha lihapalle ning hangib vastavalt sellele ka tooraine. See ei tähenda, et ettevõtjal pole eesmärke, märgib uuringu autor, vaid tema eesmärgid on laiemad ning võivad teekonnal muutuda.

Erinevad olid ka infovajadus ja selle hankimise viisid - kui juht soovis pigem teha turu-uuringuid ja segmenteerida turgu, siis ettevõtja soovis tulla kiirelt turule ja õppida kogemustest. Ettevõtjad ei uskunud, et turgu saab ette ennustada - kui neile anti tulevikuprognoosid, siis nad pigem ei vaadanud neid. Analoogne suhtumine oli ka konkurentsi hindamises - tippjuht soovis saada võimalike konkurentide kohta maksimaalselt palju infot, samal ajal kui ettevõtja leidis, et see on ajast ette ruttamine ning esmalt tuleb oma tugevuste loomisele keskenduda ja turule tulla.

Uuringu autorid võtavad oma avastused kokku nii: juhid usuvad, et nad suudavad tulevikku ette näha ja seeläbi seda kontrollida, ettevõtjad arvavad, et nad suudavad oma tegevuse tulemusel oma valdkonnas tulevikku ise luua ning ei pea seepärast selle ennustamisega tegelema.

Osale arutelus

  • Lemmi Kann, Juhtimine .ee

Toetajad:

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Raamatupidajat sotsiaalmeedias

RSS
Palgakalkulaator
Maksuvabastus (kuu)
Maksuvabastus (aasta)

Toetajad:

Tarkvara

Paindlik NOOM pakub erilahendusi

Üks korralik majandustarkvara on kohaldatav Teie ettevõtte soovide ja vajadustega. Astro Balticsi loodud majandustarkvaraga NOOM saate kindlad olla, et tarkvara suudab kaasas käia kõikide erisoovidega, mis Teie ettevõtte arenedes võivad tekkida.

Veebipõhine Microsoft Dynamics NAV majandustarkvara terviklahendus

Tänapäeva ettevõtete väljakutseks on pidev ärikeskkonna muutumine. Majandus- või äritarkvara peab seejuures olema paindlik, kasvama koos ettevõttega. Samas tuleb koguda ja vaadata oma andmeid täiesti uuel viisil, et teha tuleviku otsuseid, mitte konstateerida minevikku. Majandustarkvara peab olema kaasaegne, hästi integreeritud ja aitama tööaega kokku hoida.

Valdkonna tööpakkumised

AIANDUSKESKUS HANSAPLANT otsib PEARAAMATUPIDAJAT

Hansaplant Hulgi OÜ

31. mai 2018

Taxify is looking for an ACCOUNTANT

Taxify OÜ

30. mai 2018

LIDL is looking for SENIOR PAYROLL CONSULTANT

Fontes PMP OÜ

31. mai 2018

Uudised

Tööriistad