17. märts 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

KUIDAS lugeja ettevõtte ajaveebi meelitada?

Lisaks huvitava sisu pakkumisele saab lihtsate nippidega meelitada firma ajaveebi rohkem lugejaid – praeguseid ja võimalikke tulevasi kliente.

Ettevõtte ajaveeb on levinud turunduskanal. Et see töötaks, tuleb sinna ka lugejaid meelitada. Turundusspetsialistide hinnangul on parim reklaam sisu, mis lugeja esiteks ajaveebist rääkima paneb, samas sinna tagasi tulema meelitab. Samas on lisaks sisule hulk nippe, mida saab enda kirjutiste reklaamimiseks kasutada.

Blogijad veebi müügile ei rõhu. Äripäeva küsitletud kolm äriteemal ajaveebi pidajat oma postituste reklaamimiseks suuri jõupingutusi ei tee, levinuimad viisid on sotsiaalmeedia ja ettevõtte kliendilehtede kasutamine. “Info sisu on oluline, lugeja ei tule tagasi blogisse või ei soovita seda sõbrale, kui ta ise ei ole saadud informatsiooniga rahul,” kommenteeris Uus Maa kogemust ettevõtte turundusjuht Hanni Niidas. “Me ei räägi ainult Uus Maa tegemistest, vaid laiemalt kinnisvarast ja kinnisvaraturul toimuvast. Oleme täheldanud, et Facebook on kanal, mille kaudu meie blogisse inimesi tuleb.” Mis lugejat peletavad, on tema hinnangul reklaamtekstid.

Facebook hea reklaamikanal. Facebooki tõstab esile ka Estraveli veebi- ja keeletoimetaja Anu Vane. “Aeg-ajalt viitame blogipostitustele Facebookis, tavaliselt on sel juhul tegu kas praktiliste infopostituste või reisiideedega, mis võiksid tekitada laiemat arutelu ja pakkuda huvi reisifanaatikutele. Muul viisil me eraldi postitusi ei reklaami,” selgitas Vane. Estraveli blogi sissekandeid kasutab vahel ka kliendiajakiri Estraveller ning vahel ka vastupidi, aga selle eesmärk ei ole Vane sõnul ühe kanali reklaamimine, vaid soov mõlemas head sisu luua. “Kaks kõige olulisemat soovitust blogipidajale on järgmised. Esiteks – ole huvitav, see müüb. Ja teiseks – ära müü, see pole huvitav.”

“Ma ei meelita inimesi Adaur.ee blogi lugema,” kommenteeris ka kinnisvarateemadel kirjutav Tõnu Toompark. “Olen küll üht-teist teinud, et minu blogi oleks hõlpsalt leitav näiteks Facebooki, Twitteri või Google’i otsingu kaudu. Meelitan inimesi sellega, et pakun järjepidevalt kvaliteetset infot.” Toompargi sõnul peab ta ajaveebi, et olla endale olulise sihtrühma jaoks pildil. “Adaur.ee ei ole orienteeritud seksile ega vägivallale ning seeläbi suurele külastajaskonnale, mis aitaks ohtralt reklaami müüa. Pigem on tegemist siiski vaikse taustainfoga, mida erialaspetsialistidel on võimalik jooksvalt jälgida.”

Loe pikemalt tänasest Äripäevast, osta selleks päevapilet SIIT .

Autor: Lemmi Kann, Rivo Sarapik

Liitu Raamatupidaja uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Raamatupidaja uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Mare TimianRaamatupidaja.ee juhtTel: 6670405
Külli ReinoRaamatupidaja.ee toimetajaTel: 6670405
Cätlin PuhkanRaamatupidaja.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700