Kuidas võidelda kuulujuttudega?

The Economist kirjutab Coca-Cola näitel, et kuulujuttude eitamine on kasutu, vahendab Juhtimine.ee. Oluliselt tõhusam on ümberlükkamise asemel keskenduda uute positiivsete lugude loomisele.

Kui sisestada Google'i otsingumootorisse fraasi "middle east rumours", ei ole esimene vastus mitte konspiratsiooniteooriaid või kuulujutte levitav veeb, vaid Coca-Cola poolt loodud lehekülg kummutamaks nende kohta Araabia maailmas levivaid kuulujutte.

Coca-Cola tähendab tagurpidi lugedes "No Muhhamed, No Mecca", firma kuulub juutidele - need on vaid mõned kuulujutud, mille vastu suurkorporatsioon selle veebi kaudu võitleb.

Psühholoog Derek Rucker (Kellogg School of Management) ütleb, et see kaasus on näide sellest, kuidas kuulujuttude vastu võidelda ei tohi. Lugude vastu võitlemise asemel levitatakse neid antud juhul hoopis ise edasi - inimestele ei meenu hiljem enam loo kontekst ega loo eitamine, vaid lugu ise. Jutu edasi rääkimisel muundub algne "Ma pole kindel, kas see on tõsi, aga ma lugesin..." esmalt looks, mis algab sõnadega "Ma kuulsin, et ...", veel hiljem võime kuulda algust "Kas oled kuulnud, et ...".

Kokkuvõtvalt - iga edasirääkimisega kuulaja skeptilisus väheneb ning lugu usutakse üha enam, seega on parim kaitsestrateegia nende kuulujuttudega mitte tegeleda ning anda selle asemel põhjust rääkida uusi ja siis juba positiivseid lugusid.

Loe Economisti artiklit SIIT .

Osale arutelus

  • Lemmi Kann

Toetajad:

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Raamatupidajat sotsiaalmeedias

RSS
Palgakalkulaator
Maksuvabastus (kuu)
Maksuvabastus (aasta)

Toetajad:

Tarkvara

Innovatiivne ja suurte võimalustega Microsoft Dynamics NAV

Keskmistele ja suurtele ettevõtetele mõeldud Dynamics NAV on Microsofti majandustarkvaradest globaalselt enim müüdud ja kiiremini arenev lahendus, mida on viimasel kümnendil jõuliselt arendatud.

Veebipõhine Microsoft Dynamics NAV majandustarkvara terviklahendus

Tänapäeva ettevõtete väljakutseks on pidev ärikeskkonna muutumine. Majandus- või äritarkvara peab seejuures olema paindlik, kasvama koos ettevõttega. Samas tuleb koguda ja vaadata oma andmeid täiesti uuel viisil, et teha tuleviku otsuseid, mitte konstateerida minevikku. Majandustarkvara peab olema kaasaegne, hästi integreeritud ja aitama tööaega kokku hoida.

Valdkonna tööpakkumised

BonBon Lingerie otsib RAAMATUPIDAJAT

BonBon Lingerie OÜ

26. mai 2018

AIANDUSKESKUS HANSAPLANT otsib PEARAAMATUPIDAJAT

Hansaplant Hulgi OÜ

31. mai 2018

Taxify is looking for an ACCOUNTANT

Taxify OÜ

30. mai 2018

Uudised

Tööriistad