Kuidas tegutseda sihtturul?

Korraga mitmel turul tegutsemine esitab ettevõttele täiesti uued väljakutsed. Protsessid pole enam mitte ainult järjestikused, vaid ka paralleelsed, märkis kaubandus-tööstuskoja juht Siim Raie.

"Kui me räägime lõpptarbijatoodetest, siis tuleks juba tootearendusel püüelda selle poole, et toote uuele turule kohaldamise kulud oleks minimaalsed," lisas ta. Keegi ju ei tooda eraldi näiteks telefone Eesti turule – need on standardsed, selgitas Raie.

"Kui klientideks ja tellijateks on teised ärid, siis tuleb tähelepanu pöörata nende vajaduste lahendamisele. Igal juhul kliendisuhete ja -suhtlemise osakaal kasvab hüppeliselt. Eelkõige on selleks vaja pädevaid inimesi. Tegevjuht ei suuda ainuisikuliselt kogu müüki juhtida," märkis ta.

Raie sõnul on turuosa suurendamine üks suuremaid väljakutseid ükskõik, kas koduturul või välisturul. "Kui tegemist on kasvava turuga ning turuosa kasv tuleb üldisest kasvust on laienemine kergem, kui aga on tegemist väga väljakujunenud turuosaliste ja –jaotusega, siis on laienemisvõimaluseks enamasti mõne konkurendi ülevõtmine või ühinemine."

Välisministeeriumi äridiplomaatia ja analüüsibüroo diplomaat Margus Solnson sõnas, et probleemid, mille lahendamisega puutuvad Eesti ettevõtjad kokku, sõltuvad eelkõige konkreetsest riigist, riigis kehtivast seadusandlusest ja ka riigi kuulumisest rahvusvahelistesse organisatsioonidesse.

Loe pikemalt tänasest Äripäevast, päevapileti saad osta SIIT.

Osale arutelus

  • Lemmi Kann, Katre Pilvinski

Toetajad:

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Raamatupidajat sotsiaalmeedias

RSS
Palgakalkulaator
Maksuvabastus (kuu)
Maksuvabastus (aasta)

Toetajad:

Tarkvara

Innovatiivne ja suurte võimalustega Microsoft Dynamics NAV

Keskmistele ja suurtele ettevõtetele mõeldud Dynamics NAV on Microsofti majandustarkvaradest globaalselt enim müüdud ja kiiremini arenev lahendus, mida on viimasel kümnendil jõuliselt arendatud.

Veebipõhine Microsoft Dynamics NAV majandustarkvara terviklahendus

Tänapäeva ettevõtete väljakutseks on pidev ärikeskkonna muutumine. Majandus- või äritarkvara peab seejuures olema paindlik, kasvama koos ettevõttega. Samas tuleb koguda ja vaadata oma andmeid täiesti uuel viisil, et teha tuleviku otsuseid, mitte konstateerida minevikku. Majandustarkvara peab olema kaasaegne, hästi integreeritud ja aitama tööaega kokku hoida.

Valdkonna tööpakkumised

EUROAPTEEK otsib PEARAAMATUPIDAJAT

Fontes PMP OÜ

04. juuli 2018

VOLVO ESTONIA OÜ otsib RAAMATUPIDAJAT

M-Partner HR OÜ

29. juuni 2018

Uudised

Tööriistad