9. detsember 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kas strateegilist planeerimist saab outsource'ida?

Wikipedia strateegilise planeerimise crowdsource'imise kogemust vahendab portaal Juhtimine .ee.

See on hea ja toimiv mõte, kui valida hoolega, millistesse küsimustesse ja kuidas inimesi kaasata.

Strateegiline planeerimine on traditsiooniliselt olnud põhjalik ja tähtis protsess - mustad ülikonnad, analüüsimeetodid ja tähtsad otsused. Wikipedia otsustas sellest loobuda ning kaasata spetsiaalselt selleks loodud wiki vahendusel oma strateegia kujundamisesse ülemaailmse Wikipedia kogukonna.

Kogu protsess kestis ca aasta ja selle jooksul lepiti kokku Wikipedia järgmise 5 aasta prioriteedid. Sisendinfo analüüs ja lõplikud otsused tegi siiski juhtkond.

Selge see, et iga organisatsioon sellist lähenemist endale lubada ei saa, aga nende lähenemine ja kogemus võib tänases maailmas, kus järjest enam räägitakse klientide, partnerite ja teiste huvitatud osapoolte kaasamisest, anda olulist mõtteainet nendele, kes oma strateegilise planeerimise protsessi uut värskust tahavad tuua.

Miks mitte küsida inimeste käest, kuidas nemad näevad turgu ja tarbijate ootuseid arenevat? Milliseid kasvuvõimalusi nad ettevõttele näevad? Kuidas firma saaks nende ootuseid paremini rahuldada?

Wikipedia kogemus näitab, et eriti väärtuslikud on sellised küsimuse püstitused, kui tegutsed erinevatel turgudel - miks oletada kohalike vajadusi ja arvamusi, kui seda saab tänapäevaste vahenditega nende käest kiirelt ja odavat küsida?

Wikipedia neli õppetundi:

* Avalda ideed kiirelt.

Kui näed liiga palju vaeva ideed viimistlemisega enne nende kõikidele avaldamist, siis saad pigem kasutajate "jah" või "ei" vastused, mitte aga tõsist dialoogi ja sisulist arutelu ideede üle.   ).* Jaga algandmeid (raw data

Osalejad võivad sealt leida mustreid, mida Sina ei näe.   * Ära kiirusta.

Jäta inimestele aega asjade üle mõelda ja jagada oma arvamust neile sobival ajal. Vastupidisel juhul tapad jällegi dialoogi.   * Tunnista, et mõnikord on rahvamass lihtsalt rahvamass.

On mõned teemad, kus saad inimestelt abi ja mingid teemad, kus peate ikka ise otsustama. Ära neid segi aja.

'ist.

Loe pikemalt  HBR

Autor: Lemmi Kann, Juhtimine .ee

Liitu Raamatupidaja uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Raamatupidaja uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Mare TimianRaamatupidaja.ee juhtTel: 6670405
Külli ReinoRaamatupidaja.ee toimetajaTel: 6670405
Cätlin PuhkanRaamatupidaja.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700