Veaotsijad ja tähenärijad

Kuidas toime tulla veaotsijaga?, küsib Roy Lilley raamatus „Toimetulek keeruliste inimestega“. Vastus – ärgu olgu teie juures ühtki viga!

Kui see vaid oleks nii lihtne. Oma töö üle uhkust tundvatele töötajatele on nurgas torisev veaotsija tõeline tujurikkuja. Tema soovimatu vahelesegamine tuleb igal juhul juba eos lämmatada.

„Ma tahaksin sulle meenutada, et kogu osakond on selle nimel meeletult pingutanud. Mulle tundub, et paljudele on sinu pidev vigade otsimine üsna raske taluda. Ole hea ja koosta nimekiri kõigist asjadest, mis sinu arvates valesti on ja vaatame selle üheskoos läbi. Saame selle kriitikaga ühele poole ja asja ükskord kaelast ära“.

Võiksite proovida veaotsijat häid asju tunnustama ja abi osutama panna ja sellega teema lõpetatuks lugeda: „Ma tean, et täiuslikkusest on asi kaugel, aga meil on õnnestunud kaotada 90 protsenti kvaliteedivigu ja garantiikaebusi. Mida sinu arvates me peaksime järgmiseks tegema“?
 
Loomingulised veaotsijad? On neid üldse olemas? Igatahes. Kasutage neid ära. Nad on sageli meistrid pisiasju nägema ja neid saab suunata oma talenti palju loomingulisemalt rakendama:
„Ma tean, et sa oled projekti suhtes väga kriitiliselt meelestatud ja leidsid terve hulga vigu. Kas sa vaataksid tegevuskava enne esitamist põhjalikult üle ja osutaksid kõigele, mis sinu arvates hästi ei ole?“

Kui teil on tähenärijast boss

Vastates üldsõnalisele kriitikale nagu näiteks „See lihtsalt ei lähe“ paluge bossil olla konkreetsem. „Boss, ma kuulen teie arvamusest, et te pole meie tehtuga rahul, kuid asja parandamiseks oleks vaja pisut täpsustada.“

Tervitage tehtavat kriitikat ja püüdke jääda eelarvamustevabaks. Keskenduge vaid sellele, mis on valesti ja pange boss viga nägema täieliku töö kontekstis. Kõik ei saa ju halb olla, ega ju?

Sarkastiline boss? Inetu. Sarkasm, arukuse madalaim vorm? Nii nad räägivad. Ärge kohelge seda samamoodi kui arukust. Ärge naerge, kui boss lausub kolleegile: „Vaadake, kuidas ta püüab olla terve kliendisuhete osakonna eest!“
Öelge vastuseks: „Minu meelest saab Mari klientidega väga hästi hakkama, ta püüab selle nimel, et neid hästi teenindada. Üleüldse, mida me ilma klientideta teeksime?“
 
Tähenärijatest kolleegid

Veaotsijate kõrval istumine paneb tööpäeva venima. Trikk ei peitu nendest möödaminemises ega ignoreerimises. Õige meetod seisneb neile külje alla pääsemises. Küsige tähenärija arvamust nii sageli kui suudate. Kui ta hakkab kaeblema ja midagi maha tegema, esitage talle uusi küsimusi. Kaevuge sügavale tema arvamustesse ja nõudke, et ta neid faktidega kinnitaks. Vean kihla, et liiga palju fakte tal küll esitada pole!

Mida rohkem te kaevate, seda harvemini ta vigu leiab. Veaotsija teeb oma räpast tööd sageli ilma pikemalt mõtlemata. See muutub harjumuseks, meelelaadiks ja pinnapealseks tegevuseks. Teda küsitledes sunnite teda mõtlema. See aga nõuab pingutust ja peatselt lõpetab ta tähenärimise.

Positiivse poole pealt võite urgitsedes avastada kasuliku kriitika ivad, mida rakendada oma töö parandamiseks.

Töötajaid, kes otsivad vigu, vinguvad ja torisevad, saab oma mõttemallist välja meelitada, haarates nad selle probleemi lahendamisse, mille üle nad virisevad. „Parkla valgustus on kasutu“ väärib vastust „Ma mõtlesin just sedasama. Kas sa uuriksid ehk valgustuse parandamise võimalusi ja maksumust? Saaksid sa mulle nädala lõpuks mõned ettepanekud teha?“ Selline lähenemine paneb veaotsija tööle, vaigistab ta mõneks ajaks, suurendab tähtsustunnet ja ajab korda parklavalgustuse!
 
Positiivselt meelestatud inimesena tõenäoliselt püüate selle maailma tähenärijaid vaikima sundida. Proovige hoopis teisiti:

„Ma hindan siiralt seda, mida sa töö kohta ütlesid. Võtan su sõnu arvesse ja minu meelest aitasid sa mul tööd paremini teha.“

Näete, nüüd olete omale saanud fänni!

 

Osale arutelus

  • Lemmi Kann, Liivi Kedelauk

Toetajad:

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Raamatupidajat sotsiaalmeedias

RSS
Palgakalkulaator
Maksuvabastus (kuu)
Maksuvabastus (aasta)

Toetajad:

Tarkvara

Books 8 on uue põlvkonna äritarkvara väikestele ja keskmise suurusega ettevõtetele.

Põhipakett sisaldab kõike majandusarvestuseks esmatarvilikku võimaldades registreerida ostu ja müügitehinguid, jälgida klientide võlgnevusi ning enda võlgnevusi tarnijatele. Kõikidest sisestatud toimingutest tehakse automaatselt kanne pearaamatusse.

Veebipõhine Microsoft Dynamics NAV majandustarkvara terviklahendus

Tänapäeva ettevõtete väljakutseks on pidev ärikeskkonna muutumine. Majandus- või äritarkvara peab seejuures olema paindlik, kasvama koos ettevõttega. Samas tuleb koguda ja vaadata oma andmeid täiesti uuel viisil, et teha tuleviku otsuseid, mitte konstateerida minevikku. Majandustarkvara peab olema kaasaegne, hästi integreeritud ja aitama tööaega kokku hoida.

Valdkonna tööpakkumised

Uudised

Tööriistad