Kuidas teha otseturustust seadust rikkumata

Enne reklaami saatmist tasub uurida, kellele ja millistel tingimustel võib seda edastada, kirjutab Äripäeva käsiraamatute rubriigis "Autor annab nõu" advokaadibüroo Luiga Mody Hääl Borenius vandeadvokaat Ave Piik.

Alates 10. juulist reguleerib elektrooniliste kontaktandmete otseturustuseks kasutamist elektroonilise side seadus, samuti kehtib võlaõigusseaduse § 60 “Sidevahendi kasutamise piirangud”.

Põhimõtet, et füüsilise isiku elektrooniliste kontaktandmete (nt e-posti aadress, faksi- või telefoninumber) kasutamine reklaamsõnumite saatmiseks on üldiselt lubatud ainult isiku eelneval nõusolekul, ei ole muudetud. Nõusoleku saab anda elektroonilise sideteenuse kasutaja või klient. Klient on isik, kes on sõlminud sideteenuse osutajaga lepingu teenuse kasutamise kohta (nn abonent). Kasutaja on isik, kellel ei ole sideteenuse osutajaga lepingusuhet, kuid kes teenust tegelikult kasutab (nt telefoni, millele reklaamsõnum saadetakse, kasutav töötaja, kelle eest on võrguoperaatoriga lepingu sõlminud tööandja).

Juriidiliste isikute puhul on otseturustamine lubatud siis, kui kontaktandmete kasutamisel antakse isikule võimalus tasuta ja lihtsal viisil keelata oma andmete kasutamine – isik saab keelduda elektroonilise sidevõrgu kaudu (nt tavapäraselt kasutatav link e-kirja lõpus, millele vajutades isiku kontaktandmed adressaatide hulgast kustutatakse; sarnane viide SMS-iga saadetud teates).

Praktikas on sageli keeruline otsustada, kas adressaat on füüsiline isik või ettevõtte esindaja. Seadus ei sätesta kriteeriume, mille alusel seda kindlaks teha. Seetõttu tuleb iga olukorda hinnata eraldi. Kõige õigem on ettevõttele suunatav info saata üldaadressile (nt ettevote@ettevote.ee, myygiosakond@ettevote.ee), mitte kindlale isikule (eesnimi.perenimi@ettevote.ee).

Seadus täpsustab ka tingimused, millal tohib kauba või teenuse müügiga seoses saadud füüsilisest või juriidilisest isikust ostja elektroonilisi kontaktandmeid kasutada edaspidi samasuguste toodete või teenuste otseturustuseks.

Osale arutelus

  • Lemmi Kann, Ave Piik

Toetajad:

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Raamatupidajat sotsiaalmeedias

RSS
Palgakalkulaator
Maksuvabastus (kuu)
Maksuvabastus (aasta)

Toetajad:

Tarkvara

Veebipõhine Microsoft Dynamics NAV majandustarkvara terviklahendus

Tänapäeva ettevõtete väljakutseks on pidev ärikeskkonna muutumine. Majandus- või äritarkvara peab seejuures olema paindlik, kasvama koos ettevõttega. Samas tuleb koguda ja vaadata oma andmeid täiesti uuel viisil, et teha tuleviku otsuseid, mitte konstateerida minevikku. Majandustarkvara peab olema kaasaegne, hästi integreeritud ja aitama tööaega kokku hoida.

Innovatiivne ja suurte võimalustega Microsoft Dynamics NAV

Keskmistele ja suurtele ettevõtetele mõeldud Dynamics NAV on Microsofti majandustarkvaradest globaalselt enim müüdud ja kiiremini arenev lahendus, mida on viimasel kümnendil jõuliselt arendatud.

Valdkonna tööpakkumised

LIDL is looking for SENIOR PAYROLL CONSULTANT

Fontes PMP OÜ

31. mai 2018

Taxify is looking for an ACCOUNTANT

Taxify OÜ

30. mai 2018

AIANDUSKESKUS HANSAPLANT otsib PEARAAMATUPIDAJAT

Hansaplant Hulgi OÜ

31. mai 2018

Uudised

Tööriistad