Josing: ausa hinna lepet tabas halb õnn

Ebaõnn, et eurole üleminek ja maailmaturgudelt tulev inflatsiooniline surve sattusid ühele ajale, rääkis konjunktuuriinstituudi juht Marje Josing.

„Kui oleks olnud stabiilsem hinnakeskkond, oleks kampaania palju paremini töötanud,“ ütles Josing. Tema sõnul on hinnatõusu põhjustanud eelkõige ikkagi tooraine kallinemine kuuma suve ja Venemaa suurpõlengute tõttu. Aga kuna riiklikke kampaaniaid planeeritakse väga pikka aega, ei osatud ausa hinna lepet kavandades ette näha, milline hinnasurve võib paari kuuga maailma turgudel tekkida.

„Eestis on tekkinud inflatsioonisurve meeleolu. Ma ei seostaks seda euroga, see oleks võinud tekkida ka selles olukorras, kui me poleks eurole üle läinud,“ lausus Josing.

Josingu sõnul on varajasematel liitumistel hinnakampaaniad andnud hea tulemuse. „Riikides, kus räägiti rohkem hindadest, oli üleminekuprotsess rahulikum kui seal, kus jäeti kõik turujõudude otsustada,“ märkis Josing. Tema hinnangul on selliste kampaaniate korraldamine tavapärane ja annab enamasti ka tulemusi.

Teisalt nimetas Josing ausa hinna lepet pseudoprobleemiks. „Ei ületähtsustaks seda. See on üks kõige pisem asjake,“ lausus Josing.

Tema sõnul suhtuvad tarbijad liialt emotsionaalselt hinnateemasse. „Ühiskonnas tekib kergesti paanika, näiteks võib tuua tatrapaanika. Inimene näeb tatart, siis tal tuleb kiiresti seda osta, hoolimata võib-olla sellest, et ta tatart ei söögi.  Ühiskond kaldub käituma emotsionaalselt,“ lausus Josing.

Osale arutelus

  • Lemmi Kann, Katariina Krjutškova

Toetajad:

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Raamatupidajat sotsiaalmeedias

RSS
Palgakalkulaator
Maksuvabastus (kuu)
Maksuvabastus (aasta)

Toetajad:

Tarkvara

Veebipõhine Microsoft Dynamics NAV majandustarkvara terviklahendus

Tänapäeva ettevõtete väljakutseks on pidev ärikeskkonna muutumine. Majandus- või äritarkvara peab seejuures olema paindlik, kasvama koos ettevõttega. Samas tuleb koguda ja vaadata oma andmeid täiesti uuel viisil, et teha tuleviku otsuseid, mitte konstateerida minevikku. Majandustarkvara peab olema kaasaegne, hästi integreeritud ja aitama tööaega kokku hoida.

Innovatiivne ja suurte võimalustega Microsoft Dynamics NAV

Keskmistele ja suurtele ettevõtetele mõeldud Dynamics NAV on Microsofti majandustarkvaradest globaalselt enim müüdud ja kiiremini arenev lahendus, mida on viimasel kümnendil jõuliselt arendatud.

Valdkonna tööpakkumised

EUROAPTEEK otsib PEARAAMATUPIDAJAT

Fontes PMP OÜ

04. juuli 2018

VOLVO ESTONIA OÜ otsib RAAMATUPIDAJAT

M-Partner HR OÜ

29. juuni 2018

Uudised

Tööriistad