E-tollist ei saa me häbiplekk

1. jaanuarist tuleb maksu- ja tolliametile (MTA) tollidokumendid edastada ainult elektroonselt, mis ähvardab kaubavahetuse seisata. Tolliagentide hinnangul on see ennatlik, samas saab uue korra selgitamisel üht-teist parandada.

Andreas Part, 4U Logistics OÜ juhatuse liige

Logistikasektori ettevõtjana saan nõustuda Maksu- ja tolliameti seisukohaga, et ettevõtjaid ei ole jäetud infosulgu. Siiski, info edastamist ning viimist lõpptarbijani saaks teha mõneti paremini. Mõned konkreetsed ettepanekud:

1. Juhendid koduleheküljel – tuleb tunnistada, et kui näiteks jutuksolevatest rakendustest ICS juhend on kaunis põhjalik, siis ECS osas võiks kaaluda täiendamist. Seda eelkõige korduvate viitamiste osas õigusaktile, mille sisu võiks olla lahti kirjeldatud juhendis. Kaalumist väärt mõte oleks ka ehk demode ja rakendatavate süsteemide demoversioonide kasutamise võimaldamist, mis ei eeldaks pilootprojektidesse registreerimist.

2. Koolitused ettevõtetele – pahatihti on MTA ametnikest lektorid kes koolitusi läbi viivad, muudatuste osas ise väga suures teadmatuses. Juhtub, et koolitustel tekkivatele lihtsamatele küsimustele ei leita kohapeal vastuseid, vaid palutakse need esitada kirjalikult. See kujundabki ettevõtjates suhtumise, et kuna ka MTA ei tea ise täpselt, kuidas süsteem tulevikus toimima hakkab, siis ei ole mõtet nn. toorest versiooni tudeerima hakata – nii kui nii hiljem midagi muudetakse, mis muudab juba omandatu mõtetuks.

3. Infosüsteemide töökindlus – palju esineb nn. süsteemisiseseid vigu, mis ei lase rakendust kasutaval kliendil toimingut lõpuni viia. Ka käesoleva artikli kirjutamise vältel oli mul korduvalt võimatu pääseda isegi MTA kodulehele.

4. Pilootprojekti võimaluse kasutamist on hea kliendisõbralikkuse argumendina küll kasutada, kuid olemuselt on pilootprojekt kliendile koormav. Piloteerimiseks avatav rakendus on enamikel juhtudest veel liiga „toores“ ning terviklikku pilti muudatustest ei saa. Teine, veelgi olulisem aspekt on, et piloteerimiseks kasutatavas rakenduses teostatud toimingud ei oma õiguslikku tähendust. Ehk teisisõnu, kõik toimingud, mis teostatakse pilootkeskkonnas, tuleb teostada ka piloteerimise hetkel toimivas nn. päris infosüsteemis. See on koormav.
Siinkohal on olnud edasiminek rakendustes ICS ja ECS, kus saab teostada reaalseid toiminguid juba hetkel.

Kuid lohutagem end, et oleme vaid üks ELi riik mitmekümnest, kes muudatused ellu peab viima. Olen kindel, et häbiplekiks e-toll Eesti jaoks ei kujune – elu näitab, et pigem tullakse meile kogemusi nõutama.

Osale arutelus

Toetajad:

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Raamatupidajat sotsiaalmeedias

RSS
Palgakalkulaator
Maksuvabastus (kuu)
Maksuvabastus (aasta)

Toetajad:

Tarkvara

Innovatiivne ja suurte võimalustega Microsoft Dynamics NAV

Keskmistele ja suurtele ettevõtetele mõeldud Dynamics NAV on Microsofti majandustarkvaradest globaalselt enim müüdud ja kiiremini arenev lahendus, mida on viimasel kümnendil jõuliselt arendatud.

Veebipõhine Microsoft Dynamics NAV majandustarkvara terviklahendus

Tänapäeva ettevõtete väljakutseks on pidev ärikeskkonna muutumine. Majandus- või äritarkvara peab seejuures olema paindlik, kasvama koos ettevõttega. Samas tuleb koguda ja vaadata oma andmeid täiesti uuel viisil, et teha tuleviku otsuseid, mitte konstateerida minevikku. Majandustarkvara peab olema kaasaegne, hästi integreeritud ja aitama tööaega kokku hoida.

Valdkonna tööpakkumised

EUROAPTEEK otsib PEARAAMATUPIDAJAT

Fontes PMP OÜ

04. juuli 2018

VOLVO ESTONIA OÜ otsib RAAMATUPIDAJAT

M-Partner HR OÜ

29. juuni 2018

Uudised

Tööriistad