Kadunud kaup: kes vastutab?

Kuidas on rakendada varalise vastutuse kokkulepet, kui kadunud kaubale oli juurdepääs nii töötajatel kui klientidel?

Küsimus: TLSi järgi võtab töötaja varalise vastutuse kokkuleppega, sõltumata süüst, vastutuse temale tööülesannete täitmiseks antud vara säilimise eest. Tööandja, kel on raamatupood, soovib sõlmida varalise vastutuse lepinguid töötajatega (iga töötajaga eraldi leping), kuna peale inventuuri teostamist selgus puudujääk.

Kas asjaolu, et raamatutele on juurdepääs ka klientidel, teeb võimatuks lepingu sõlmimise TLS § 75 lg 2 p 3 tõttu? Kui lepingute sõlmimine on võimalik, kes töötajaist peab kahju hüvitama, kui kõik kolm töötasid koos ja pole võimalik kindlaks teha, kes on neist süüdi? Või nad peavad hüvitama kahju proportsionaalselt?

Vastus: TLS § 75 lg 2 p 3 räägib otseselt teiste töötajate juurdepääsust varale. Kuna kaubaga töötavad töötajad on TLS seletuskirja järgi üheks peamiseks varalise vastutuse kokkuleppe rakendusalaks, ei saa väita, et viidatud säte otseselt välistab varalise vastutuse kokkulepete sõlmimise kaupluses, kus viibivad paratamatult ka kliendid.

See, kuivõrd töötajad vastutavad puudujäägi eest, sõltub nende lepinguis ettenähtud konkreetseist kohustusist (kas nad peavad poes ka valvama/jälgima) ja kuivõrd neil on reaalselt võimalik puudujääki ära hoida.

Ka varalise vastutuse kokkuleppe puhul peab tööandja kahju sissenõudmiseks tõendama, kes töötajaist rikkus kohustusi ja põhjustas puudujäägi tekkimise. TLS ei anna enam tööandjale võimalust kahju sisse nõuda proportsionaalselt kõigilt töötajailt, vaid tuvastada tuleb konkreetne vastutaja. Kui see ei õnnestu, jääb kahju paraku sisse nõudmata.

Äripäeva käsiraamatute foorumis vastas küsimusele advokaadibüroo
Lepik & Luhaäär LAWIN

Osale arutelus

  • Lemmi Kann

Toetajad:

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Raamatupidajat sotsiaalmeedias

RSS
Palgakalkulaator
Maksuvabastus (kuu)
Maksuvabastus (aasta)

Toetajad:

Tarkvara

Innovatiivne ja suurte võimalustega Microsoft Dynamics NAV

Keskmistele ja suurtele ettevõtetele mõeldud Dynamics NAV on Microsofti majandustarkvaradest globaalselt enim müüdud ja kiiremini arenev lahendus, mida on viimasel kümnendil jõuliselt arendatud.

Veebipõhine Microsoft Dynamics NAV majandustarkvara terviklahendus

Tänapäeva ettevõtete väljakutseks on pidev ärikeskkonna muutumine. Majandus- või äritarkvara peab seejuures olema paindlik, kasvama koos ettevõttega. Samas tuleb koguda ja vaadata oma andmeid täiesti uuel viisil, et teha tuleviku otsuseid, mitte konstateerida minevikku. Majandustarkvara peab olema kaasaegne, hästi integreeritud ja aitama tööaega kokku hoida.

Valdkonna tööpakkumised

Uudised

Tööriistad