Autor: Lemmi Kann • 3. august 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Lugeja hääl: automaks ei vähenda saastet

Raamatupidaja.ee lugejad on seisukohal, et automaksu kehtestamine täidaks vaid üht eesmärki - riigikassa täitmist ega säästaks kuigivõrd keskkonda.

Kas raha vähendab saastet? Kas uraan, plutoonium ja nafta saastavad siis vähem kui maksta riigikassasse ära priske saastemaks? Kas Mehhiko lahe naftakatastroofis hukkunud linnud ja muud mereloomad tõusevad kohe lendu ja tervenevad imeliselt raha võimul peale miljardite laekumist riigikassasse?

"Olgem ausad, reaalse saasteprobleemiga ei taha keegi tegeleda, palju parem on tegeleda probleemiga: kuidas me saaksime riigikassast suurema summa endale?" resümeerib raamatupidaja.ee lugeja pseudonüümi all Hea Idee kommenteerides artiklit "Automaks: saastad - maksad".

Jaan Mets Jr. märgib samas kommentaariumis, et kõige parem ja õiglasem lahendus on see, kui automaks sisalduks kütuse aktsiisis nagu on pakkunud ka peaminister Andrus Ansip, sest tegelik saaste ei sõltu niivõrd hobujõududest, vaid ikka põletatud kütuse kogusest.  

Talle sekundeerib Peeter: "Kas paar Ferrarit on tõesti probleem vs tuhanded romud, mis päevast päeva liikluses osalevad? Kas ei ole nii, et saastab ikka auto kasutamine? Kui me tahame keskkonda paremaks muuta, siis maksustame kasutamise kütuseaktsiisiga."

"Kes sõidab rohkem, saastab rohkem ja ka ostab rohkem kütust ehk maksab ka makse rohkem, " arvab Sass küsides, et kumb siis tegelikkuses rohkem saastab - kas rikkur, kes oma armukesele Hummeri ostab, mis viie aasta pärast müüakse maha ja kilometreid vaid 16 000 ees või taksojuht, kes ostab manuaalkäigukastiga Toyota ja siis igal aastal 100 000 km läbi vurab!

Peetri hinnangul oleks abiks, kui teha aktsiisitõusu plaan 5-10 aastaks, siis saavad kodanikud ise otsustada, mis hetkel kütuseõgijatest loobuda või töökohale lähemale kolida. Teine võimalus saastet vähendada oleks aga autoromude eemaldamine liiklusest.

"Kõik me oleme sattunud liikluses hingematva tossupilve sisse. Kas need romud peaks ikka liikluses osalema? Õnneks on poliitikud vahel ka asjadest õigesti aru saanud. Hiljuti meedias kajastatud plaaniga ülevaatus videosse võtta ja CO2 andmed andmebaasi salvestada on valemängijad võimalik vahele võtta."

Lisaks tahab Peetri sõnul hädasti lahendamist võtmeküsimus - kuidas likvideerida bensiiniäri idapiiril, mis lausa soosib kütuseneelajate kasutamist?

 

Liitu Raamatupidaja uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Raamatupidaja uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Mare TimianRaamatupidaja.ee juhtTel: 6670405
Külli ReinoRaamatupidaja.ee toimetajaTel: 6670405
Cätlin PuhkanRaamatupidaja.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700