Hilinemisega deklaratsioone esitanute arv on vähenenud tulu- ja sotsiaalmaksu puhul 26,7% ja käibemaksu puhul 40%. Edasiminekut võib täheldada töös käibemaksu deklaratsiooni mitteesitajatega. Vastav näitaja on aastataguse ajaga võrreldes langenud 47,3%, teatas maksu-ja tolliamet.
Sellele on kaasa aidanud MTA pidev kontroll, aga ka kasutusele võetud hilinejate e-kirjaga teavitamine, millega tuletatakse neile meelde lähenev deklaratsioonide esitamise tähtaeg. Samuti saavad meeldetuletuse uued, äsja registreeritud käibemaksukohustuslased.
MTA teatel külastab tänu jätkuvalt mugavale ja kiirelt kättesaadavale teenusele läbi e-maksuameti/e-tolli MTA teeninduskeskusi järjest vähem inimesi. Selle aasta II kvartalis oli kliendikülastusi kokku ligi 65 tuhat, aasta tagasi samal ajal pisut üle 78 tuhande. Seega on külastused vähenenud üle 17%. Kõige enam on kahanenud kliendikülastuste arv Lääne maksu- ja tollikeskuse tööpiirkonnas - koguni üle 20%.
Juba üle 97% kõigist tulu- ja sotsiaalmaksu deklaratsioonidest esitatakse elektrooniliselt, aasta tagasi oli see näitaja veidi üle 94%, ning 98% kõigist käibemaksu deklaratsioonidest (aasta tagasi üle 95% ).
E-maksuameti/e-tolli teenust hinnati OÜ Eesti Uuringukeskus läbi viidud MTA kliendirahulolu uuringus kõige kõrgemalt 4,4 palliga 5-st võimalikust. Üldine rahulolu MTA teenindamisega on samuti kõrge - 4,1 palli. Kõrgeima keskmise hinnangu pälvisid aga ametnike viisakus (4,5), informatsiooni asjakohasus (4,3) ja ametnike kompetentsus (4,2).