Aus kaubandus keerutab masu kiuste miljardeid

Ausat kaubandust eviva kaubamärgi Fairtrade toodete käive jätkas eelmisel aastal kriisi kiuste kasvamist, inimesed kulutasid kaubamärgiga tooteile 50 mld kroonini ehk 15% enam kui aasta varem.

Eestis müüdi organisatsiooni aasta-aruande kohaselt tooteid 4,7 mln krooni eest. Samas põhjanaaber Soome näitas tulemuseks ligi 140 mln krooni ning aastaseks kasvuks 60%. Leedu müük ulatus Eestiga samale tasemel, Läti jäi kaks korda alla.

“Kuna 2009. aastas algas viimase 70 aasta kõige rängema majanduslanguse tingimustes, kartsime, et õiglase kaubanduse sertifikaati omavad tootjad kaotavad müüginumbrites. Ent käibelanguse asemel otsustasid tarbijad ülemaailmset trendi eirata ning eelistasid hoopis õiglast hinda ja kaubandust. Fairtrade toodete müüginumbrid kasvasid kõikides riikides, “ kommenteeris Rob Cameron, FLO tegevjuht.

Kõige enam kasvas maailmas kakao ja suhkru müük, vastavalt 35% ja 57%, mille tingis suurtootjate ühinemine Fairtrade märgisüsteemiga. Näiteks hakkasid eelmisel aastal Fairtrade märgiga toorainet kasutama Cadbury Daily Milk, Nestle Kit Kat šokolaadides, Green & Black's ja Ben & Jerrys. Kuna eelmisel aastal keskendus FLO eeskätt Fairtrade märgiga vürtside ja maitsetaimede valiku suurendamisele, mitmekordistus mainitud toodete käive samuti. Kohvi müügikäive, mis on üks tuntumaid Fairtrade märgiga kaupu, kasvas stabiilselt 12%.

Fairtrade kaubamärgiga 27 000 toodet müüakse 70 riigis. Globaalne käive ulatub 50 mld kroonini, sellest ligi poole annavad USA ja Suurbritannia.

Osale arutelus

Toetajad:

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Raamatupidajat sotsiaalmeedias

RSS
Palgakalkulaator
Maksuvabastus (kuu)
Maksuvabastus (aasta)

Toetajad:

Tarkvara

Innovatiivne ja suurte võimalustega Microsoft Dynamics NAV

Keskmistele ja suurtele ettevõtetele mõeldud Dynamics NAV on Microsofti majandustarkvaradest globaalselt enim müüdud ja kiiremini arenev lahendus, mida on viimasel kümnendil jõuliselt arendatud.

Veebipõhine Microsoft Dynamics NAV majandustarkvara terviklahendus

Tänapäeva ettevõtete väljakutseks on pidev ärikeskkonna muutumine. Majandus- või äritarkvara peab seejuures olema paindlik, kasvama koos ettevõttega. Samas tuleb koguda ja vaadata oma andmeid täiesti uuel viisil, et teha tuleviku otsuseid, mitte konstateerida minevikku. Majandustarkvara peab olema kaasaegne, hästi integreeritud ja aitama tööaega kokku hoida.

Valdkonna tööpakkumised

VOLVO ESTONIA OÜ otsib RAAMATUPIDAJAT

M-Partner HR OÜ

29. juuni 2018

EUROAPTEEK otsib PEARAAMATUPIDAJAT

Fontes PMP OÜ

04. juuli 2018

Uudised

Tööriistad