Autor: Lemmi Kann • 7. mai 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Maksuamet ainukese riigiametina heade teenindajate TOP 100s

Märtsikuise kampaania "Kiida teenindajat" TOP 100 hulka mahtus ainsa riigiametina maksu-ja tolliamet.

„Maksuhaldur pöörab suurt tähelepanu klientide mugavusele, seda eelkõige suurendades e-teenuste valikut. Klientidele, kes mingil põhjusel e-kanaleid kasutada ei saa, pakume jätkuvalt head teenindust meie teeninduskohtades," ütles teeninduskorralduse osakonna juhataja Raivo Piiritalo, kelle sõnul on selle tõenduseks tänukiri märtsikuises kampaanias “Kiida teenindajat”, kus Maksu- ja Tolliamet oli ainus riigiamet TOP 100 hulgas.

Maksuhaldurile elektroonilise deklaratsiooni esitajate hulk on ameti teatel tänavu jätkuvalt kasvanud. Elektrooniliselt esitati üle 92% füüsilise isiku tuludeklaratsioone ning 98% kõigist teistest I kvartali deklaratsioonidest.

Selle aasta I kvartalis esitati maksu- ja tolliametile elektroonselt 97,6% kõigist käibedeklaratsioonidest (eelmisel aastal 94,3%), 96,8% tulu- ja sotsiaalmaksu deklaratsioonidest (eelmisel aastal 93,4%) ning ligi 100% tollideklaratsioonidest. Tuludeklaratsioonide elektroonse esitamise protsent tõusis eelmise aasta 90-lt tänavu 92,4-le.

Maksuameti teeninduskohtades oli I kvartalis kliendikülastusi kokku 146 000, mis on 20% vähem kui 2009. aasta samal perioodil, mil see oli ligi 182 000. Kliendikülastuste vähenemisele aitas kaasa uudsete e-teenuste pakkumine. Esmakordselt oli tulude deklareerimise info toodud eraldi veebilehel, kus sai foorumi vahendusel ka spetsialistidelt nõu küsida. Kokku tuli postitusi ligi 4000, populaarseim teema oli tulumaksu tagastamine. Foorumi postitusi vaadati 240 000 korda.

Samuti vähenes tänu uutele e-teenustele ameti infotelefonidele helistajate hulk möödunud aastaga võrreldes 14% võrra. Kui varasemalt osteti  kõnekeskuse teenust tulude deklareerimise ajal sisse, siis sel aastal olid MTA töötajatele abiks Sisekaitseakadeemia maksu- ja tollieriala õppurid. See võimaldas ametile tuntavat kokkuhoidu kontaktkeskuse teenuse maksumuse arvelt, kaotamata seejuures kvaliteedis.

Tulude deklareerimise ajal oli ameti teeninduskohtades koostöös projektiga “Ole kaasas” tänavu võimalik õppida ka arvutit ja ID-kaarti kasutama ning esitada siis elektrooniline deklaratsioon.

Liitu Raamatupidaja uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Raamatupidaja uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Mare TimianRaamatupidaja.ee juhtTel: 6670405
Külli ReinoRaamatupidaja.ee toimetajaTel: 6670405
Cätlin PuhkanRaamatupidaja.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700