Ministeerium: lumelabidad jaemüüki ei päästnud

Majandusministeeriumi hinnangul võisid eriti kesist veebruari jaemüüki mõjutada rasked talveolud, suurima languse tegi tööstuskauba müük, kus isegi lumelabidate müügi kasv ei kompenseerinud vähenemist teistes kaubagruppides.

Kuigi eelmise aasta veebruar oli aasta kõige nõrgem kuu, osutus selle aasta veebruar veelgi kesisemaks, nentis ministeerium. „Peamiselt vedas langust tööstuskaupade segment, kus võisid müüki mõjutada ka rasked talveolud. Lumelabidate müügi kasv ei kompenseerinud siiski vähenemist teistes kaubagruppides,“ edastas ministeerium. Kuigi tarbijausaldusindikaatorid järjest paranevad, ollakse siiski kulutamisega veel ettevaatlikud.

Majandusministeerium ootab järgnevatel kuudel müügilanguse jätkuvat pidurdumist.
Tuleviku suhtes muudab mõnevõrra optimistlikumaks asjaolu, et registreeritud töötute üldarvu kasv on aeglustunud ning töökohtade pakkumine on hakanud suurenema.

Veebruaris suurenes kauplusegruppide arv, mis suutsid aastases võrdluses kasvu näidata. 2009. aasta veebruariga võrreldes kasvas müük toidukaupade, jookide ja tubakatoodete spetsialiseeritud kauplustes 27% ning farmaatsia- ja meditsiinikaupade, kosmeetika ja tualetitarvete jaemüük 4%. Müügitulu suurenes vastavalt 12% ja 5%. Kasutatud kaupade jaemüük kauplustes ja muu jaemüük väljaspool kauplusi suurenes aastaga 1% võrra.

Toidukaupade kauplustes jäi müügi langus jaanuariga samale tasemele, ulatudes 6%ni. Samas müügimahtude hoidmiseks on kaupmehed olnud sunnitud hindu alandama ning ettevõtete müügitulu langes 9% võrra. Müügitulu suurem kukkumine võrreldes kaubamahtudega püsivhindades on mõjutatud ka konkurentsi tugevnemisest sektoris.

Veebruaris jätkus nõrkus majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes, aastaga vähenesid mahud 27% võrra. Ettevõtete müügitulu ulatus 443 miljoni kroonini, mis oli aastatagusest 21% väiksem. Samas on veebruar selles kaupluste grupis sesoonselt kõige nõrgem kuu ning järgnevatel kuudel võib oodata suuremaid müüginumbreid.

Kesiseks jäi müük ka tekstiiltoodete, rõivaste, jalatsite ja nahktoodete segmendis, mis vähenes aastaga 14% (müügitulu kahanes aastaga 9%). Nii väiksed olid müügimahud viimati 2006. aasta algul.

Veebruar osutus raskeks ka sõidukikaubandusettevõtetele, kus müügimahud langesid aastaga veerandi võrra. Mõnevõrra parem on seis ettevõtete müügitulu osas, mis kahanes aastaga ligi 17%, ulatudes 1,1 miljardi kroonini. Kõrged kütuse hinnad ning teeliikluse vähenemine on kahandanud ka nõudlust kütuse järele. Aasta varasemaga võrreldes vähenes kütuse müük 12%.

Veebruaris vähenes jaemüük püsivhindades statistikaameti andmetel 10%, ulatudes 3,8 miljardi kroonini. Eelmise kuuga võrreldes kahanes müük 5%. Jaekaubandusettevõtete müügitulu langes aastaga 5% (0,25 miljardi krooni võrra).

Osale arutelus

  • Lemmi Kann, Anu Jõgi

Toetajad:

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Raamatupidajat sotsiaalmeedias

RSS
Palgakalkulaator
Maksuvabastus (kuu)
Maksuvabastus (aasta)

Toetajad:

Tarkvara

Veebipõhine Microsoft Dynamics NAV majandustarkvara terviklahendus

Tänapäeva ettevõtete väljakutseks on pidev ärikeskkonna muutumine. Majandus- või äritarkvara peab seejuures olema paindlik, kasvama koos ettevõttega. Samas tuleb koguda ja vaadata oma andmeid täiesti uuel viisil, et teha tuleviku otsuseid, mitte konstateerida minevikku. Majandustarkvara peab olema kaasaegne, hästi integreeritud ja aitama tööaega kokku hoida.

Innovatiivne ja suurte võimalustega Microsoft Dynamics NAV

Keskmistele ja suurtele ettevõtetele mõeldud Dynamics NAV on Microsofti majandustarkvaradest globaalselt enim müüdud ja kiiremini arenev lahendus, mida on viimasel kümnendil jõuliselt arendatud.

Valdkonna tööpakkumised

EUROAPTEEK otsib PEARAAMATUPIDAJAT

Fontes PMP OÜ

04. juuli 2018

VOLVO ESTONIA OÜ otsib RAAMATUPIDAJAT

M-Partner HR OÜ

29. juuni 2018

Uudised

Tööriistad