Üle 50% figuurist sõltub õigest toitumisest

Ideaalse figuuri saladuseks peetakse regulaarset füüsilist treeningut, kuid personaaltreeneri Katrin Pärdi hinnangul on kehakaalu võimalik üle 50% ulatuses mõjutada just tervisliku toitumisega. Tasakaalustatud menüü koostamisel peab personaaltreener oluliseks abivahendiks uut toitumisjuhti - GDA märgistust.

Spordiklubide Arigato ja Sparta personaaltreener Katrin Pärt rõhutab, et Eesti inimeste terviseteadlikkus on küll olulisest kasvanud, kuid sageli kohtab eksiarvamusi, mis tähtsustavad liigselt sporti, kuid jätavad tähelepanuta õige toitumise.

“Inimese tervis ja figuur sõltub nii füüsilisest treeningust, puhkusest, kuid enim siiski õigest toitumisest, millest viimasele pööratakse sageli kõige vähem tähelepanu,” nendib Pärt. Kaaluprobleemid aga saavadki treeneri sõnul alguse just tasakaalustamata toidumenüüst.

Kuigi tavainimesed ei tea enamasti vajalike toitainete nimetusi, rääkimata nende omadustest ja soovitavatest kogustest, on üha kasvavate kaaluprobleemide taustal hakatud rohkem huvi tundma kalorsuse vastu. Siinkohal soovitabki Pärt kõigil poodi minnes võtta paar minutit ning tutvuda toidupakenditel oleva toitumisalase informatsiooniga.

“Viimasel ajal on hakatud toidupakenditel kasutama GDA märgistust, kus inimese eest on juba kõik arvutused tehtud ning ta näeb protsentide abil täpselt, kui suure osa päevasest soovitavast toitainete kogusest ta ühest joogi või söögiportsjonist saab,” soovitab Pärt.

Keskmist kaalu täiskasvanud naisterahvas kulutab päevas umbkaudu 2000kcal. “Kui inimene saab söögikordadest rohkem energiat, kui ta kulutada jõuab, ladestub see tema kehas rasvana, kui aga vähem, jääb tal päeva jooksul energiast puudu,” täpsustab Pärt. Seetõttu ongi treeneri hinnangul oluline jälgida, kui palju kaloreid, kuid samuti suhkruid, rasvu, küllastunud rasvhappeid ja soola ühest toiduportsjonist saadakse.

“Neil, kellel põhjalikumad toitumisalased teadmised puuduvad, soovitangi juhinduda GDA märgistusest,” lisas Pärt.

Personaaltreenerina peab Pärt toitumise kõrval siiski oluliseks ka regulaarset füüsilist treeningut. Parima tulemuse saavutamiseks soovitab treener kõigil, eriti istuva elustiiliga inimestel, toituda tasakaalukalt, süüa vähemalt kolm korda päevas koos vahepaladega ning teha füüsilist trenni vähemalt kaks kuni kolm korda nädalas.

Osale arutelus

Toetajad:

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Raamatupidajat sotsiaalmeedias

RSS
Palgakalkulaator
Maksuvabastus (kuu)
Maksuvabastus (aasta)

Toetajad:

Tarkvara

Innovatiivne ja suurte võimalustega Microsoft Dynamics NAV

Keskmistele ja suurtele ettevõtetele mõeldud Dynamics NAV on Microsofti majandustarkvaradest globaalselt enim müüdud ja kiiremini arenev lahendus, mida on viimasel kümnendil jõuliselt arendatud.

TAAVI PALK – parim valik kõigile palgaarvestajaile

Töötasude arvutamist ja maksustamist puudutava seadusandluse igaaastane muutumine ja uute peensuste jätkuv lisandumine on palgaarvestusest teinud ühe komplitseerituma valdkonna finantsarvestuses.

Valdkonna tööpakkumised

Harju KEK otsib PEARAAMATUPIDAJAT

M-Partner HR OÜ

23. veebruar 2018

Deloitte otsib RAAMATUPIDAJAT

Deloitte Audit Eesti AS

25. veebruar 2018

Sarkop otsib PEARAAMATUPIDAJAT

Sarkop AS

21. märts 2018

Uudised

Tööriistad