Üle 50% figuurist sõltub õigest toitumisest

Ideaalse figuuri saladuseks peetakse regulaarset füüsilist treeningut, kuid personaaltreeneri Katrin Pärdi hinnangul on kehakaalu võimalik üle 50% ulatuses mõjutada just tervisliku toitumisega. Tasakaalustatud menüü koostamisel peab personaaltreener oluliseks abivahendiks uut toitumisjuhti - GDA märgistust.

Spordiklubide Arigato ja Sparta personaaltreener Katrin Pärt rõhutab, et Eesti inimeste terviseteadlikkus on küll olulisest kasvanud, kuid sageli kohtab eksiarvamusi, mis tähtsustavad liigselt sporti, kuid jätavad tähelepanuta õige toitumise.

“Inimese tervis ja figuur sõltub nii füüsilisest treeningust, puhkusest, kuid enim siiski õigest toitumisest, millest viimasele pööratakse sageli kõige vähem tähelepanu,” nendib Pärt. Kaaluprobleemid aga saavadki treeneri sõnul alguse just tasakaalustamata toidumenüüst.

Kuigi tavainimesed ei tea enamasti vajalike toitainete nimetusi, rääkimata nende omadustest ja soovitavatest kogustest, on üha kasvavate kaaluprobleemide taustal hakatud rohkem huvi tundma kalorsuse vastu. Siinkohal soovitabki Pärt kõigil poodi minnes võtta paar minutit ning tutvuda toidupakenditel oleva toitumisalase informatsiooniga.

“Viimasel ajal on hakatud toidupakenditel kasutama GDA märgistust, kus inimese eest on juba kõik arvutused tehtud ning ta näeb protsentide abil täpselt, kui suure osa päevasest soovitavast toitainete kogusest ta ühest joogi või söögiportsjonist saab,” soovitab Pärt.

Keskmist kaalu täiskasvanud naisterahvas kulutab päevas umbkaudu 2000kcal. “Kui inimene saab söögikordadest rohkem energiat, kui ta kulutada jõuab, ladestub see tema kehas rasvana, kui aga vähem, jääb tal päeva jooksul energiast puudu,” täpsustab Pärt. Seetõttu ongi treeneri hinnangul oluline jälgida, kui palju kaloreid, kuid samuti suhkruid, rasvu, küllastunud rasvhappeid ja soola ühest toiduportsjonist saadakse.

“Neil, kellel põhjalikumad toitumisalased teadmised puuduvad, soovitangi juhinduda GDA märgistusest,” lisas Pärt.

Personaaltreenerina peab Pärt toitumise kõrval siiski oluliseks ka regulaarset füüsilist treeningut. Parima tulemuse saavutamiseks soovitab treener kõigil, eriti istuva elustiiliga inimestel, toituda tasakaalukalt, süüa vähemalt kolm korda päevas koos vahepaladega ning teha füüsilist trenni vähemalt kaks kuni kolm korda nädalas.

Osale arutelus

Toetajad:

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Raamatupidajat sotsiaalmeedias

RSS
Palgakalkulaator
Maksuvabastus (kuu)
Maksuvabastus (aasta)

Toetajad:

Tarkvara

Paindlik NOOM pakub erilahendusi

Üks korralik majandustarkvara on kohaldatav Teie ettevõtte soovide ja vajadustega. Astro Balticsi loodud majandustarkvaraga NOOM saate kindlad olla, et tarkvara suudab kaasas käia kõikide erisoovidega, mis Teie ettevõtte arenedes võivad tekkida.

Dokumentide haldus- ja arhiveerimise süsteem

Ellrex digidoc on ettevõtte dokumentide haldus- ja arhiveerimise süsteem mis on eraldatud raamatupidamise programmist.

Valdkonna tööpakkumised

KAARLI HAMBAPOLIKLIINIK otsib PEARAAMATUPIDAJAT

Tripod Grupp OÜ

30. november 2018

MAXIMA EESTI OÜ ootab oma meeskonda PALGAARVESTAJAT

Maxima Eesti OÜ

19. november 2018

Uudised

Tööriistad