"Laenujälgijad on väga värskelt alustatud liikumine, kus täna on moodustatud kuus gruppi üle Eesti ja registreerinud liikmeid on juba ca 100," rääkis Bigbanki juhatuse liige Kaido Saar Äripäevale. "Seal saavad inimesed jagada kogemusi, kuidas paremini muutunud olukorras hakkama saada, kuidas vajadusel kõige mõistlikumalt tarbimisharjumusi muuta ning kuidas pere rahavoogusid planeerida," lisas ta juulis tööd alustanud laenujälgijate kohta.
Valdavalt on laenuvõtjad tõepoolest nõus tarbimist kokku tõmbama ja n-ö toimetulekut õppima, sest kokkuvõttes on see ikkagi laenuvõtja enda huvides, sõnas Saar. "Taoline elumuutus nõuab eriti algul nii enesedistsipliini kui ka välist tuge," märkis ta.
"Avasime portaali, sest nägime, et majanduse olukorra halvenedes muutusid finantsprobleemid paljude inimeste jaoks kiiresti aktuaalseks, kuid infost ja nõuannetest uues olukorras toime tulemiseks oli puudus. Samas saab tarbimisharjumuste muutmise, teadlikuma finantsplaneerimise ja oma õiguste parema tundmisega finantsprobleeme oluliselt leevendada või isegi lahendada," põhjendas Saar panga sukeldumist sotsiaalteenuse valdkonda.
Bigbanki andmetel peitub laenudega hättajäämise peamine põhjus töö kaotuses või sissetulekute vähenemises, muid põhjusi esineb oluliselt vähem.