Autor: Raamatupidaja.ee • 23. november 2008
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Microsoft Dynamics NAV

Programmi nimi

Microsoft Dynamics NAV (varasema nimega Navision)

Programmi lühitutvustus

Microsoft Dynamics NAV lihtsustab erinevate protsesside kulgu, varustab Teid tõhusate aruandlus- ja ärianalüüsivahenditega ning ühendab töötajaid, kliente ja partnereid tänapäeva globaalses ärikeskkonnas.

Microsoft Dynamics NAV on kohandatav ettevõtte tööprotsessidele ja integreeritav olemasolevate süsteemidega. Pakutavad võimalused on lähtuvalt tööstusharu spetsiifikast veelgi laiendatavad. MicrosoftDynamics NAV töötab samadel alustel üheskoos teiste, Microsofti toodete ja tehnoloogiatega, mistõttu on lahendust lihtne juurutada. See tähendab väiksemaid kulutusi väljaõppele ning ühtlasi võite olla kindlad, et lahendus teenib Teie ettevõtte huve ka tulevikus.

Microsoft Dynamics NAV on paindlik, hõlpsasti kasutatav ning selle loomisel on arvestatud Teie ettevõtte töötajate erinevatest tööülesannetest tingitud vajadustega. Lahenduse kasutamisel suureneb töötajate produktiivsus, otsuste langetamise kvaliteet ning võime ärikeskkonnas avanevatele võimalustele kiiresti reageerida.

Kellele programm mõeldud on?

Tarkvaralahendus on mõeldud ettevõtetele, kes soovivad ühtset ja integreeritud majandustarkvara lahendust, mis kataks ettevõtte kõiki ärikriitilisi protsesse ja tagaks sellega nende efektiivse toimimise.

Microsoft Dynamics NAV tarkvara on efektiivselt kasutuses väikestes 1-2 kasutajaga ettevõtetes, samuti keskmise suurusega ettevõtetes, kus üheaegsete kasutajate arv ulatub kümnetesse, ning hulgaliselt on juurutatud ka suurlahendusi, kus kasutajate hulk ulatub mitmetesse sadadesse. Efektiivne sobitumine nii erineva suurusega klientidega on võimalik tänu erinevatele juurutusmetoodikatele. Väiksemate ja lihtsamate lahenduste puhul on kasutusel eelnevalt seadistatud Microsoft Dynamics NAV toode samas suuremate ja keerukamate lahenduste puhul on vaja üha enam tähelepanu pöörata analüüsile, kuidas erinevaid äriprotsesse tarkvaras üksteisega ühildada ja kasutusele võtta. Sobitumine erineva suurusega ettevõtetele võimaldab kasutada jätkuvalt Microsoft Dynamics NAV tarkvaralahendust ka siis, kui ettevõte on aja jooksul oluliselt kasvanud.

Programmi põhifunktsioonide nimekiri

Finantsjuhtimine

Microsoft Dynamics NAV ärijuhtimislahendus võimaldab Teil tulla hõlpsalt toime nii pearaamatu, maksete, võlgnevuste, inventuuri, analüüsi, põhikapitali ja rahavoo kui ka kontode konsolideerimise ja inkasseerimistega. Teie äriprotsessid on hallatavad erinevates 

Tootmine

Microsoft Dynamics NAV annab Teie käsutusse integreeritud tootmisvahendite kompleksi, mis võimaldab kavandada, hallata ja viia ellu maailmatasemel tootmistegevust. Kogu tootmisprotsessi on võimalik koordineerida, alates toote omaduste määramisest, tarnetest ja tootmisvõimsuste planeerimisest kuni ajakavade ja tootmisüksusteni välja.

Tarneahela haldus

Süsteem võimaldab kohandada müügi-, ostu-, valiku-, pakendamis- ja tarnetsükli protsessid vastavalt ettevõtte vajadustele ning olla edukas ka konkurentsitihedatel ja madala marginaalidega turgudel. Senisest operatiivsem tegutsemine aitab suurendada klientide lojaalsust. Kiire reageerimine uutele ärivõimalustele ja tõhus koostöö partneritega suurendab Teie töö tulemuslikkust. Senisest lihtsam on teha inventuuri, hallata ühes või mitmes erinevas kohas paiknevaid kaubaladusid, töödelda tellimusi ja prognoosida nõudlust.

Ärianalüüs ja aruandlus

Kõrgetasemelised aruandlus-, analüüsi- ja eelarvelahendused tõstavad Teie ettevõtte strateegilist võimekust ning hõlbustavad oluliste otsuste langetamist. Vahetu reaalajas ligipääs ettevõtte jaoks olulisele informatsioonile ning erinevatele analüüsi- ja aruandlustööriistadele võimaldab hallata eelarveid, luua ja konsolideerida aruandeid ning viia ennast kurssi trendide ja erinevate seostega.

Kliendisuhete haldus

Kliendisuhete haldus võimaldab automatiseerida mitmesuguseid ülesandeid, millega müügimeeskond, klienditeenindajad ja turustajad oma igapäevatöös kokku puutuvad. Süsteem võimaldab hallata klientide andmeid ja müügiajalugu, luua ja algatada turunduskampaaniaid ning jälgida klientide tegevust. Tõhus teenindusressursside haldus, tarbimise prognoos ja seire, lepingute haldus ning võimalus kulude üle kontroll saavutada suurendavad ettevõtte teenindusprotsesside kasumlikkust.

Koostöö soodustamine

Võimaldades oma ettevõtte töötajatele ligipääsu ärirakendustele, informatsioonile ja protsessidele kindlustate senisest tõhusama koostöö oma organisatsioonis. Windows SharePoint Services veebirakenduse abil saate luua töögruppe, et soodustada arutelusid ja vahetada erinevaid huvigruppe ja projekte puudutavat informatsiooni.

Konfiguratsioon ja arendustegevus

Kohandage ärijuhtimislahendus vastavalt oma ettevõtte vajadustele. Teie käsutuses on integreeritud tööriistad, mistõttu väheneb vajadus spetsiifiliste IT-spetsialistide teenuste järele. Süsteemiadministraatorid ja programmeerijad saavad kiiresti ja minimaalse programmeerimisega lisada uusi ning täiendada olemasolevaid funktsioone. Lisaks sellele on Teil ligipääs võimsatele, tööstusstandardit järgivatele tööriistadele ja tehnoloogiatele, mida kasutavad arendajad üle kogu maailma.

Inimressursside haldus

Microsoft Dynamics NAV lihtsustab inimressurssidega seotud protsesside haldamist, võimaldades Teil organiseerida ja kontrollida Teie töötajaid puudutavat informatsiooni. Varustage oma töötajate andmed vajalike kommentaaridega, pidage arvet töölt puudumiste kohta ja koostage aruandeid – see kõik aitab Teil tulla paremini toime kõige väärtuslikuma ressursi – töötajatega.

Projektihaldus

Projektihalduslahendused on abiks pikaajaliste töö ja projektidega seotud tegevuste puhul, võimaldades Teil juba eelarvet koostades näha ette projektiga seotud kulutusi. Samuti saate automatiseerida arvete koostamise protseduure, hallata ressursse, pidada arvestust ressurssidega seotud kulude ja ressursside kasutamise kohta, planeerida mahtusid ja prognoosida vabade vahendite olemasolu.

Lisainfo

Microsoft Dynamics NAV on müügil enam kui 150 riigis ja lokaliseeritud tooteversioone (tõlgitud ja kohandatud vastavalt kohalikele oludele) on üle 40-ne. Sertifitseeritud juurutuspartnereid maailmas on üle 3700 ning Microsoft Dynamics NAV standardfunktsionaalsusele lisaks on loodud üle 2000 spetsiaallahenduse rahuldamaks ettevõtete valdkonnaspetsiifilisi vajadusi.

Eestis on sertifitseeritud Microsoft Dynamics NAV juurutuspartnereid 9 (lisainfo ja kontaktid leiab: www.microsoft.com/eesti/Dynamics/partners). Microsoft Dynamics NAV lahendusi on Eestis juurutatud üle 200. Dynamics NAV rahvusvaheline infoleht asub: www.microsoft.com/dynamics/nav

Programmi hind

Microsoft Dynamics NAV litsentsi maksumus koosneb valdavalt üheaegsete kasutajate arvust (kasutajate arv, kes korraga süsteemile ligi pääsevad), millega kaasneb ka enamus toote funktsionaalsusest. Vajadusel saab juurde soetada lisafunktsioone. Kasutajaid on saadaval kahte tüüpi, millest ühel on kaasas rohkem ja teisel vähem põhifunktsioone. Seega tuleb ka umbkaudse litsentsi hinna määramiseks tutvuda esmalt ettevõtte vajaduste ja ootustega.

Milline on programmi ostmise järgne kasutajatugi?

Microsofti poolt on litsentsi omanikule pakkuda tarkvarakindlustust, mis sisaldab järgmiseid võimalusi:

- Uued tooteversioonid, parendused, funktsionaalsed uuendused, lokalisatsiooni parendused. Samuti võimalus küsida tootjalt veaparandusi kui selleks on tekkinud vajadus.- Investeerigu ülekandmise võimalus ühelt Dynamics tootelt teisele. VõimaldabMicrosoft Dynamcs litsentside liitmist, jagamist ja üleminekut litsentsi väärtuse alusel.- Ligipääs toote infole: Mahukad koolitusmaterjalid, mis katavad kogu tarkvara funktsionaalsuse; e-õppe kursused; teadmiste baas, kus kirjeldatakse vastuseid tekkinud küsimustele; uudisgrupid, kus lahenduse kasutajad saavad vahetada infot ja ideid tarkvaraga opereerimise kohta

Lisaks tootja kasutajatoele pakub lahenduse juurutaja kliendile tootetuge mis on spetsiifilise lahenduse keskne ja sõltub sellest kuidas Microsoft Dynamics NAV on ettevõttes kasutusele võetud.

Kas programmi hinnale lisanduvad muud kulud?

Eelmises punktis kirjeldatud tarkvarakindlustuse programmi maksumus on 14 – 16% (sõltub kindlustusperioodi pikkusest) soetatud litsentsi maksumusest, mida tasutakse kord aastas.

Microsoft Dynamics NAV litsentside kasutuselevõtuga kaasneb suuremal või vähemal määral konsultatiivset tööd juurutuspartneri poolt (tarkvara tööle seadistamine, andmete ülekanne eelnevalt kasutuses olnud süsteemidest, kasutajate koolitud jne.). Sedalaadi kulutused on väga erineva suurusega, vastavalt ettevõtte suurusele ja lahenduse keerukusele.

Kas on seatud piirangud sisestavate andmete hulgale?

Andmete mahule piiranguid ei ole. Samuti ei ole piiratud Microsoft Dynamics NAV üheaegsete kasutajate- ega lahenduses hallatavate ettevõtete arv.

Kas andmed on võimalik importida varem kasutusel olnud programmist?

Andmete liigutamiseks Microsoft Dynamics NAV rakendusest sisse ja väljapoole kasutatakse andmeporte (dataport), mis oskavad vahetada erinevas formaadis informatsiooni (tekstifailid, XML vormin jt.).

Kas andmeid on võimalik eksportida Excelisse?

Andmeid on võimalik eksportida MS Excelisse ja ka teistesse MS Office programmidesse ning enamlevinud formaatidesse (näiteks PDF). MS Wordi ja MS Exceli aluspõhjadele võimaldab MS Dynamics NAV kanda andmeid selleks spetsiaalselt loodud standardse andmevahetusliidese abiga.

Kas on võimalik muuta dokumentide kujundust (nt müügiarved)?

Kõik Microsoft Dynamics NAV aruanded ja dokumendid on muudetavad tarkvara sisemiste töövahendite abiga. Samuti saab luua piiramatus koguses uusi aruandeid ja dokumente vastavalt ettevõtte vajadusele.

Kas on olemas kaugkasutusvõimalus Interneti kaudu?

Microsoft Dynamics NAV kaugkasutamiseks on kaks erinevat võimalust:

- Kasutades MS Terminal Serveri lahendust. Rakenduse ekraanipilt kuvatakse üle kaugvõrgu kasutaja arvutisse.- Kasutades Microsoft Dynamics NAV ettevõtte portaalirakendust saab veebilehitseja kaudu kasutada toote funktsionaalsust, mis on tehtud kättesaadavaks internetiportaalis kasutamiseks.

Liitu Raamatupidaja uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Raamatupidaja uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Mare TimianRaamatupidaja.ee juhtTel: 6670405
Külli ReinoRaamatupidaja.ee toimetajaTel: 6670405
Cätlin PuhkanRaamatupidaja.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700