15. september 2008
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

8 reeglit edukaks tõusuks karjääriredelil

Ära jäta oma tööalast tulevikku juhuse hooleks: pole mõistlik niisama oodata, kuni su ülemus sind avastab. Selle asemel haara parem ise initsiatiiv ja näita, mida sa väärt oled.Prantsuse karjäärinõustaja Armand Mennechet on kirja pannud 8-punktilise plaani, kuidas büroos tähelepanu ja edu saavutada.

1. Mõista ülemuse eesmärke ja soove:

Selgita välja oma ülemuse juhtimisstiil, nii on sul võimalik paremini käituda vastavalt tema ootustele ning võita positiivset tähelepanu.Kui su ülemus on eelkõige tiimitööle orienteeritud, siis püüa luua kolleegide vahel head ühist tööatmosfääri. Tee ettepanek, et sööte kolleegidega kord kuus koos lõunat. Sinu ülemus oskab kindlasti sellist kollektiivi ühistunde loomisele suunatud initsiatiivi hinnata. Kui ülemus on karmi ja konkreetse juhtimisstiiliga, kes hoiab kõiki asju oma otsese kontrolli all, siis peaksid püüdma tema ootusi ennetada. Teiste sõnadega: ulata talle ise reeglipäraselt aktuaalne ülevaade oma töödest. Seejuures peab olema selge sinu käitumise eesmärk: püüd luua büroos positiivset õhkkonda, meeldivat suhtlemiskultuuri ja head tuju.Viga oleks aga ülemusele liigne pugemine ja püüd olla tema parim sõber. Unusta kiiresti mõte, et võiksid ülemusele omamehelikult õlale patsutada või soov iga hinna eest talle ülepingutatud komplimente teha. Selline taktika on liiga läbinähtav ja ega ülemus pole pimedusega löödud! Pealegi riskid säärase käitumisega sattuda kolleegide põlguse alla.2. Räägi koosolekutel ja nõupidamistel kaasa

Eesmärk on võita tähelepanu, tõsta esile oma tööd ja tõestada kompetentsust. Kui murrad läbi passiivse pealtkuulaja rollist, näitad, et oled võimeline nõupidamisest aktiivselt osa võtma ning avalikkuses esinema.Haara sõna, et panustada omalt poolt tähtsatesse küsimustesse. Isikliku arvamuse avaldamise asemel tuleks aga anda asjalikku ja selgitavat hinnangut kõne all oleva teema kohta. Sinu šansid suurenevad sedavõrd, kuidas oled end ette valmistanud. Mõtle eelnevalt iga päevakavapunkti kohta mõni sobiv sõnavõtt, nt. mõni teemaga seotud aktuaalne seadusemuudatus jms.Vältida tuleks tühjade loosungite loopimist või mõttetute küsimuste esitamist, ainult sellepärast, et näidata, et sa ka ruumis eksisteerid. Õige pole ka oma arvamuse avaldamine igal võimalikul hetkel, eriti kui keegi seda küsinud pole.3. Leia endale sobiv look ja riietumisstiil

Näita selgelt, et sa pole mitte ainult aru saanud ettevõtte imagost, vaid oskad seda ka läbi iseenda väljendada. Hoolitsetud välimus näitab lugupidamist kolleegide ja klientide suhtes.Riietus, soeng, meik…Sobitage kogu oma look ettevõtte tegevusvaldkonnale kohaseks, säilitades seejuures oma identiteet mõne väikese isikliku detailiga. Kui töötad näiteks pangas on mänguruum suhteliselt kitsas: pintsak või pükskostüüm on kohustuslikud. Samas saad kasutada aksessuaare, et oma isikupära rõhutada: uhke moodne käekott, erksavärvilised kingad, põnev ehtekomplekt…Hoidu tulemast esimesel päeval tööle ülikalli ülikonna või kostüümiga näiteks alles alustavasse firmasse, kus kõik teised kannavad T-särke ja teksaseid. Ühesõnaga, tuleks olla ettevaatlik ja riietusega mitte üle pingutada.4. Ole vajalikul hetkel varustatud õigete dokumentide ja materjalidega

Tõesta, et sul on hea reaktsioonivõime ning sa oled oma töös professionaalne. Kui suudad ülemusele leida vajalikud materjalid esimese küsimise peale, siis järelikult on su dokumendihaldus korras ning sa saavutad vajalikke plusspunkte.Seega loo selge ja ülevaatlik dokumendihaldussüsteem. Väldi töölauale kuhjuvat paberihunnikut, kasuta selle asemel praktilisi mappe ja rippkaustu. Iga sekretäri saladus on värvi- või tähestikuregister. See sama kehtib ka Mailbox’i kohta: loo teemade järgi alamkatalooge, et vajalikul hetkel saaksid uuesti leida soovitud e-kirja. Kord nädalas võta ette „koristuspäev“ büroos: kustuta arvutis ebavajalikud materjalid ja e-kirjad, korrasta ka töölaud.Kuid korra loomine ei tohi segada muud tööd. Tundide kaupa kaustu korda seada ja markeeringuid peale kleepida ei ole sinu põhitöö. Oht seisneb selles, et võid unustada oma põhilised tööülesanded ja kaotad end detailidesse.5. Jää igas situatsioonis rahulikuks

Loe lisaks originaalartiklit

Autor: Daily Saviauk

Liitu Raamatupidaja uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Raamatupidaja uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Mare TimianRaamatupidaja.ee juhtTel: 6670405
Külli ReinoRaamatupidaja.ee toimetajaTel: 6670405
Cätlin PuhkanRaamatupidaja.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700