Autor: Raamatupidaja.ee • 8. juuni 2008
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Mäng – vitaalse tööelu lahutamatu osa

Mängud on olnud lahutamatu osa meelelahutusäris. Viimase aastakümne jooksul on need sisse imbunud ka töökeskkonda. Miks inimesed on tagasi pöördunud lapsepõlve, kus õpitakse primitiivsetest simulatsioonidest? .....

Eduka mängu saladus

1. Kõik inimesed tahavad mängida, mõni ei söenda seda välja näidata. Mäng on kõigi jaoks nauditav vaid siis, kui seda veab karismaatiline inimene. See on A ja O.2. Tehnilise poole pealt tuleb arvesse võtta inimeste eripärasid – vanust, soolist koosseisu, tausta, hariduslikku poolt, ametipositsioone, ellusuhtumist jne. Mäng on seda põnevam, kuivõrd ta on osalejate eludega seotud. Siiski - ei tasu alahinnata inimeste soove - esialgne ninakirtsutus võib olla pelgalt hirm emotsioone välja näidata.3. Alguses tuleb ennast soojaks mängida. Kunagi ei tohi alustada füüsilist kontakti nõudvate mängudega. Vaikselt edasi liikudes avanevad osalejad. Füüsilist kontakti nõudvad mängud on hilisemalt väga heaks lõplike piiride lammutajaks.4. Mängu käigus tuleb inimesi julgustada. Täiskasvanute puhul on laialt levinud mentaliteet - "Mis nüüd mina." Tegelikult on hinges põlemas soov (seda eriti vaiksemate ja tagasihoidlikumate inimeste puhul). Kui mängujuht tajub kirjeldatud situatsiooni, siis pannes inimese antud rolli, täidab ta mängija soovi.5. Mäng on mängujuhi sisetunde küsimus. Ehk mis mängu läbi viia, millist legendi rääkida, kui pikalt midagi teha, sõltub konkreetsest situatsioonist. Seda ei saa kunagi eelnevalt paika panna ja võtta lõpliku reeglina.Soojenduseks ...

Üks soojendusmänge(ice breaking)

Minu elu

Mängijad jalutavad ruumis ringi. Mängujuhi märguande peale võetakse 2-3 kaupa kokku ja kordamööda räägitakse mis juhtus nendega viimase tunni jooksul. Seejuures on käsk luisata nii kuis vähegi suudetakse. Pärast 2 - 3 minutit (mõistlik aeg on alla minuti - 1 minut ühe mängija peale) hakkavad mängijad taaskord ruumis kaootiliselt ringi jalutama (mängujuhi märguande peale). Taaskord laseb mängujuht koonduda inimestel 2 - 3 kaupa kokku ja seekord rääkida, mis juhtus nende viimase 24 h jooksul (nt tulid tulnukad maa peale ja tegid inimkatseid nendega. Naiste lemmik on, et eriti kena miljonär oleks neile peaagu otsa sõitnud. Miljonär armus temasse ja külvas üle lilledega jne). Ja nii korrata protsessi viimase nädala juhtumisega, viimase kuu juhtumistega ja viimase aasta juhtumistega. (Kui mängijad on valmis, siis võib pikendada seda ka viimase 10 aasta juhtumistega). Vastavalt mängijate valmisolekule saab mängujuht antud "vestlusteemasid" varieerida - kas midagi vahelt ära jätta või midagi lisada. Optimaalne oleks 3 - 4 "vestlusringi" teha.Selle aja peale on inimesed enda fantaasia tööle pannud ja kuna nad endast ei pea rääkima, siis elavnenud päris korralikult. Nüüd on osalejad "küpsed" edasiseks tegevuseks.Edukat mängimist!Loe lisaks: Mäng – vitaalse tööelu lahutamatu osa

Liitu Raamatupidaja uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Raamatupidaja uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Mare TimianRaamatupidaja.ee juhtTel: 6670405
Külli ReinoRaamatupidaja.ee toimetajaTel: 6670405
Cätlin PuhkanRaamatupidaja.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700