Tarbijahinnaindeksi tõus aeglustus märtsis

Alates eelmise aasta septembrist pidevalt kiirenenud tarbijahinnaindeksi tõus aeglustus märtsis. Tänavu jaanuaris tõusis indeks aastaga 11,0% ja veebruaris 11,3%.
Tarbijahinnaindeksi muutus võrreldes eelmise aasta sama kuuga, 2007–2008 (protsenti)

Märtsis muutusid kaupade hinnad eelmise aasta märtsiga võrreldes 10,1%, sealhulgas toidukaubad 14,5% ja tööstuskaubad 6,6%. Teenuste hinnad kallinesid aastaga 12,6%. Kaupade ja teenuste administratiivselt reguleeritavad hinnad muutusid aastaga 19,8% ja mittereguleeritavad hinnad 8,5%. Suuremateks indeksi mõjutajateks oli toidu hinnatõus ning soojusenergia, ahjukütte ja mootorikütuse kallinemine. Kolm neljandikku toidu hinnatõusust andsid kallinenud piima-, jahu- ja lihatooted.
Märtsis võrreldes veebruariga olid tarbekaubad ja teenused keskmiselt 0,8% kallimad. Tarbijahinnaindeksit mõjutasid enim mootorikütuse hinnatõus, leivatoodete ja värske köögivilja kallinemine (vastavalt 4,9%, 5,0%, 8,0%). Elekter odavnes eelmise kuuga võrreldes 2,4%.
Tarbijahinnaindeksi muutus kaubagrupiti, märts 2008



Kaubagrupp
Märts 2007 –märts 2008, %
Veebruar 2008 – märts 2008, %


KOKKU
10,9
0,8


Toit ja mittealkohoolsed joogid
16,7
0,9


Alkohoolsed joogid ja tubakas
8,0
0,1


Riietus ja jalatsid
5,3
1,4


Eluase
14,9
-0,1


Majapidamine
4,2
0,0


Tervishoid
7,9
0,7


Transport
13,7
2,1


Side
-0,9
0,0


Vaba aeg
3,1
0,2


Haridus ja lasteasutused
8,4
0,1


Söömine väljaspool kodu, majutus
15,5
1,1


Mitmesugused kaubad ja teenused
10,9
0,9








Täpsem teave:
Viktoria TrasanovOsakonnajuhatajaHinna- ja palgastatistika osakond Statistikaamet Tel 625 9240

Osale arutelus

Toetajad:

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Raamatupidajat sotsiaalmeedias

RSS
Palgakalkulaator
Maksuvabastus (kuu)
Maksuvabastus (aasta)

Toetajad:

Tarkvara

Veebipõhine Microsoft Dynamics NAV majandustarkvara terviklahendus

Tänapäeva ettevõtete väljakutseks on pidev ärikeskkonna muutumine. Majandus- või äritarkvara peab seejuures olema paindlik, kasvama koos ettevõttega. Samas tuleb koguda ja vaadata oma andmeid täiesti uuel viisil, et teha tuleviku otsuseid, mitte konstateerida minevikku. Majandustarkvara peab olema kaasaegne, hästi integreeritud ja aitama tööaega kokku hoida.

Innovatiivne ja suurte võimalustega Microsoft Dynamics NAV

Keskmistele ja suurtele ettevõtetele mõeldud Dynamics NAV on Microsofti majandustarkvaradest globaalselt enim müüdud ja kiiremini arenev lahendus, mida on viimasel kümnendil jõuliselt arendatud.

Valdkonna tööpakkumised

LIDL is looking for SENIOR PAYROLL CONSULTANT

Fontes PMP OÜ

31. mai 2018

PLM GRUPP EESTI OÜ is looking for ACCOUNTANT

Manpower OÜ

06. juuni 2018

AIANDUSKESKUS HANSAPLANT otsib PEARAAMATUPIDAJAT

Hansaplant Hulgi OÜ

31. mai 2018

Uudised

Tööriistad