Transporditeenused ja maksustamine

Transport on valdkond, mis paljudes riikides annab arvestatava osa riigi tuludest. Majandusülevaadetes antakse alati tulemused ka transpordisektori kohta. Investeeringute planeerimisel ei saa tähelepanuta jätta transpordiga seotud kulutusi. Transpordil on tähtis roll ka riigi tööhõive seisukohast. Transporditeenuse omapära võimaldab erinevate riikide ettevõtjatel pakkuda piiriüleseid teenuseid.

Ka Eestis on transpordil majanduse osana tähtis roll. Seetõttu on loomulik, et selle valdkonna regulatsioon seadusandluses on mahukas ja maksustamine on osa sellest tervikust.

Viimase kümnendi jooksul ei ole transpordiga seotud maksuküsimustes põhimõttelisi muudatusi tehtud. Võrreldes Eesti Euroopa Liitu astumise eelset ja järgset maksustamist on erinevused nüanssides. Seoses teenuste ja tööjõu vaba liikumise põhimõtete kehtima hakkamisega ka Eesti jaoks on lisaks Eesti seadusandlusele vaja tunda nii Euroopa Liidu seadusandlust kui ka mõningal määral teiste liikmesriikide seadusandlust.

Käibemaksu osas tuleb lähtuda käibemaksuseadusest, mis lähtub Kuuendast käibemaksudirektiivist 77/388 EMÜ. Direktiiv on tänaseks välja antud muudatustega täiendatud kujul ja kannab numbrit 2006/112/EÜ. Käibemaksuga maksustamisel omab eelkõige tähtsust see, kus tekib teenuse käive. Erinevate liikmesriikide käsitlus on selles osas veidi erinev. Kuna transporditeenus on sageli tihedalt seotud kõrvalteenustega, siis teenuse käibe tekkimise koha määratlemisel lähtutakse eelkõige põhiteenuse olemusest. Transporditeenustega on hõlmatud ka pöördmaksustamise valdkond.

Tulumaksu osas seoses transpordiga eraldi reegleid ei ole. Sagedamini tekib maksustamise küsimus teenuse eest väljamakse tegijal siis, kui pole selgelt arusaadav teenuse osutaja staatus (juriidiline isik, füüsiline isik, füüsilisest isikust ettevõtja, mitteresident jne.). Transporditeenuse puhul on alati tegemist ka konkreetse inimesega ( autojuht, meremees, lendur jt.), seetõttu kerkib küsimus lisaks tulumaksule ka sotsiaalmaksu kohta. Viimati nimetatud valdkonda reguleerivad lisaks Eesti seadusandlusele Eesti ja teiste riikide vahel sõlmitud topeltmaksustamise vältimise lepingud ja Euroopa Nõukogu määrus 1408/71 sotsiaalkindlustussekeemide kohaldamise kohta.

Tule kuula lisaks koolitust "Transporditeenused ja maksustamine". Registreeruda saad siin...

Osale arutelus

Toetajad:

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Raamatupidajat sotsiaalmeedias

RSS
Palgakalkulaator
Maksuvabastus (kuu)
Maksuvabastus (aasta)

Toetajad:

Tarkvara

Innovatiivne ja suurte võimalustega Microsoft Dynamics NAV

Keskmistele ja suurtele ettevõtetele mõeldud Dynamics NAV on Microsofti majandustarkvaradest globaalselt enim müüdud ja kiiremini arenev lahendus, mida on viimasel kümnendil jõuliselt arendatud.

Veebipõhine Microsoft Dynamics NAV majandustarkvara terviklahendus

Tänapäeva ettevõtete väljakutseks on pidev ärikeskkonna muutumine. Majandus- või äritarkvara peab seejuures olema paindlik, kasvama koos ettevõttega. Samas tuleb koguda ja vaadata oma andmeid täiesti uuel viisil, et teha tuleviku otsuseid, mitte konstateerida minevikku. Majandustarkvara peab olema kaasaegne, hästi integreeritud ja aitama tööaega kokku hoida.

Valdkonna tööpakkumised

Taxify is looking for an ACCOUNTANT

Taxify OÜ

30. mai 2018

BonBon Lingerie otsib RAAMATUPIDAJAT

BonBon Lingerie OÜ

26. mai 2018

PLM GRUPP EESTI OÜ is looking for ACCOUNTANT

Manpower OÜ

06. juuni 2018

Uudised

Tööriistad