Transporditeenused ja maksustamine

Transport on valdkond, mis paljudes riikides annab arvestatava osa riigi tuludest. Majandusülevaadetes antakse alati tulemused ka transpordisektori kohta. Investeeringute planeerimisel ei saa tähelepanuta jätta transpordiga seotud kulutusi. Transpordil on tähtis roll ka riigi tööhõive seisukohast. Transporditeenuse omapära võimaldab erinevate riikide ettevõtjatel pakkuda piiriüleseid teenuseid.

Ka Eestis on transpordil majanduse osana tähtis roll. Seetõttu on loomulik, et selle valdkonna regulatsioon seadusandluses on mahukas ja maksustamine on osa sellest tervikust.

Viimase kümnendi jooksul ei ole transpordiga seotud maksuküsimustes põhimõttelisi muudatusi tehtud. Võrreldes Eesti Euroopa Liitu astumise eelset ja järgset maksustamist on erinevused nüanssides. Seoses teenuste ja tööjõu vaba liikumise põhimõtete kehtima hakkamisega ka Eesti jaoks on lisaks Eesti seadusandlusele vaja tunda nii Euroopa Liidu seadusandlust kui ka mõningal määral teiste liikmesriikide seadusandlust.

Käibemaksu osas tuleb lähtuda käibemaksuseadusest, mis lähtub Kuuendast käibemaksudirektiivist 77/388 EMÜ. Direktiiv on tänaseks välja antud muudatustega täiendatud kujul ja kannab numbrit 2006/112/EÜ. Käibemaksuga maksustamisel omab eelkõige tähtsust see, kus tekib teenuse käive. Erinevate liikmesriikide käsitlus on selles osas veidi erinev. Kuna transporditeenus on sageli tihedalt seotud kõrvalteenustega, siis teenuse käibe tekkimise koha määratlemisel lähtutakse eelkõige põhiteenuse olemusest. Transporditeenustega on hõlmatud ka pöördmaksustamise valdkond.

Tulumaksu osas seoses transpordiga eraldi reegleid ei ole. Sagedamini tekib maksustamise küsimus teenuse eest väljamakse tegijal siis, kui pole selgelt arusaadav teenuse osutaja staatus (juriidiline isik, füüsiline isik, füüsilisest isikust ettevõtja, mitteresident jne.). Transporditeenuse puhul on alati tegemist ka konkreetse inimesega ( autojuht, meremees, lendur jt.), seetõttu kerkib küsimus lisaks tulumaksule ka sotsiaalmaksu kohta. Viimati nimetatud valdkonda reguleerivad lisaks Eesti seadusandlusele Eesti ja teiste riikide vahel sõlmitud topeltmaksustamise vältimise lepingud ja Euroopa Nõukogu määrus 1408/71 sotsiaalkindlustussekeemide kohaldamise kohta.

Tule kuula lisaks koolitust "Transporditeenused ja maksustamine". Registreeruda saad siin...

Osale arutelus

Toetajad:

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Raamatupidajat sotsiaalmeedias

RSS
Palgakalkulaator
Maksuvabastus (kuu)
Maksuvabastus (aasta)

Toetajad:

Tarkvara

Majandustarkvara RAPID

Tarkvaraga RAPID saate korraldada keskmise või väikese ettevõtte raamatupidamise ja majandusarvestuse - laoarvestus, palgaarvestus, teenindus, üüriarvestus, jm. RAPIDi tasuta versiooniga saab töö tehtud üksikettevõtja, alustav ettevõte või mittetulundusühing.

Lihtne äritarkvara juhile

BudgetMatador on juhi töölaud ettevõtte rahaasjade haldamiseks. Rakendus optimeerib juhi ning raamatupidaja vahelist koostööd ning annab juhile mõeldud ülevaate ettevõtte finantsolukorrast.

Valdkonna tööpakkumised

STORA ENSO PACKAGING AS otsib RAAMATUPIDAJAT ja VANEMRAAMATUPIDAJAT

Tammiste Personalibüroo OÜ

13. november 2018

MAXIMA EESTI OÜ ootab oma meeskonda PALGAARVESTAJAT

Maxima Eesti OÜ

19. november 2018

Uudised

Tööriistad