Intervjuu CoffeeCup OÜ omaniku Mart Roosmetsaga

Kas oled tähele pannud, kui vahva on viibida külalisena kontoris, kus inimene, kellega tööalaselt kohtuma lähed, Sinult lahkelt küsib – kas kohvi soovid ja kui, siis millist... Kui Sa isegi kohvi ei joo, pakub võõrustaja mõnda teist kuuma jooki. Ja siis ühel hetkel avaldab ta oma lahkuse saladuse – eriliselt vahva ja hiiglasliku, kuid ometi parajalt sõbralikul moel kontorinurka mahutatud kuumajoogiautomaadi.

Ja kui kastpüramiidi meenutava automaadi nuppe tõemeeli imetled, tuleb tahtmatult meelde Annie M. G. Schmidti raamat „Viplala“, kus väike tinistaja-mehike kord oma perenaise Nella-Della nina alla ilmus justnimelt suure automaadi seest. Seal raamatus oli tegemist küll vist salati- või supiautomaadiga ning vaevalt tinistaja-mehike Sinu kuuma joogi topsis nähtavale ilmub, kuid näiteks CoffeeCup OÜ ja firma omanik Mart Roosmets pakuvad praegu juba kuumajoogiautomaati, kus valikuna võimalik võtta isegi kanasupp.

Käesolev intervjuu ongi Mart Roosmetsaga, et rääkida nendest üllatuserohketest suurtest joogiautomaatidest. Mart on nendega tööd teinud juba aastaid, mitmes firmas, kuni lõpuks koos paari kolleegiga lõi oma firma CoffeeCup OÜ. Tegelikult võib seda tegusat inimest pidada kvaliteetsete kuumade jookide asjatundjaks. Eesti Baristade Meistrivõistlustel on ta olnud tehnikakohtuniku rollis. Ja hea kohvi valmistamise nõu võib temalt alati küsida!

Küsikski alustusena kohvi teemal. Kuidas ja mil moel valmistada tõeliselt kvaliteetne kohvijook?

„Võib valida ju endale sobivaima masina, mis vastab kasutaja nõuetele ja tarbimise intensiivsusele. Juhul, kui masin on õieti seadistatud, st paigas on kohvi jahvatusaste ja kogus, vee temperatuur jne, siis tõeliselt hea kohvi maitse sõltub juba kohviubadest, mis masinasse valatud.“

Millise maitsega kohvi sobib büroodesse?

„Sõltuvalt segust on kohvi maitseid seinast seina. Büroode puhul on oluline leida kompromiss või valida näiteks masin, millele saab panna korraga kaks erinevat kohvi sisse. Siis on erineva maitse-eelistusega inimestel rohkem valikuvõimalusi. Oluline on valida värske tooraine.“

Missugust kohvi ise eelistate?

„Hommikuti joon paar cappuccino\'t või caffé latte\'t ning päeva peale mõned espressod. Kokku päevas umbes 4-5 tassi kohvi. Cappuccino või latte (vahustatud piimaga espresso) annab hommikuks hea päevastardi ja on nagu veidi ka hommikusöögi eest. Jõuline espresso, mille puhas maitse on lihtsalt nauditav, hoiab virgena ja annab energiat pingelisemaks tööpäevaks. Espresso puhul on muidugi nii, et see peab tõesti hea olema!“

Kui paljud firmad on teilt tellinud oma kontorisse sellise hästi suure kuumajoogiautomaadi? Milliste valdkondade firmad neid enda töökeskkonda soovivad?

„CoffeeCup OÜ klient on ka juba paari inimesega büroo, kellele on pakkuda väiksemad espressomasinad Jura. Kui räägime suurtematest büroodest (50 inimest ja enam), siis neile sobivad jällegi teised, suuremad kohviautomaadid. Seega ei ole vahet, mis valdkonnas või kui suur büroo on. Peaasi, et seal peetakse lugu heast kohvist, ajasäästlikkusest, mugavusest ja kvaliteedist – siis leiab iga kontor meilt sobiva lahenduse.“

Kas võiksite kirjeldada tavainimesele arusaadavalt, kuidas suur imemasin töötab?

„Kokkuvõttes on asi väga lihtne: masinatesse valatakse värsked kohvioad ning muud toorained (nt kakao, puljong). Automaadil on sõltuvalt mudelist teatud joogivalik (nt espresso, kohv, cappuccino, caffé latte) ning kui vastavat nuppu vajutada, teeb masin täisautomaatselt värske ja hea kvaliteediga joogi, tass-tassi järel, ise valmis. Keskmiselt võtab ühe joogi valmimine aega 20-30 sekundit. Kohv valmib näiteks nii: peale nupulevajutust jahvatab masin värsked kohvioad, surub ühe kohvi jaoks jahvatatud pulbri (keskmiselt 8 grammi) kohvikeetjasse kokku ning siis surub umbes 9 baarise surve all tulise vee (u. 90 kraadi) kohvipulbrist läbi. Tulemusena on hea ja aromaatne, vahuga kohv - täpselt nagu kohvikus.“

Millised on peamised riskid, mis selle suure kuuma joogi automaadi soetamisel võivad tekkida? On seni mõni masin ka rikki läinud?

„Kuivõrd masinad on täisautomaatsed, on seal sees palju tehnikat ning tehnilises mõttes on alati rist, et midagi läheb katki. Kui mõtlete näiteks oma arvutite peale, siis kui palju need kuus "kokku jooksevad"? CoffeeCup sortimendis olevad joogiautomaatidel on loomulikult garantii. Probleemi korral saab klient kiire klienditoe ja reageeringu otse meilt.“

Kuna seda lugu loevad ka raamatupidajad, küsiks sedagi, kuidas on korraldatud teie väikese firma raamatupidamine?

„Nagu väiksemale ettevõttele kohane, ostame raamatupidamisteenust sisse sellele teenusele keskendunud firmalt. Nii säästame vajalikku aega muude tööprotsesside teostamisel. Tagatud on igasuguste deklaratsioonide ja muude dokumentide esitamine õigel ajal õigesse kohta - asjad mis endal võivad kiirustades meelest ära minna.“

Kui palju ise firmasiseselt tegelete raamatupidamisse puudutavaga?

„Ise koostame ja väljastame igapäevaselt arveid (automaatide ning toorainete arved), kontrollime laekumisi ning tasume sissetulevad arved. Tegeleme arvetega ise, vastasel juhul poleks raha liikumine piisavalt operatiivne. Loomulikult on meie enda teha ka laoarvestus, et kontrollida jooksvat laoseisu.“

Kui tihti ja mil moel suhtlete CoffeeCup OÜ raamatupidajaga? Millistes küsimustes temaga alati koostööd teete?

„Suhtleme jooksvalt telefonis/meilis, kui meil tekib raamatupidamislikke või maksundusalaseid küsimusi. Kokku saame siis, kui eelneva kuu bilanss, rahavoo- ja muud aruanded on valmis. Vaatame need koos läbi – tema rangema raamatupidaja pilguga ja meie rohkem tegevusliku pilguga.“

Mis on teie meelest oluline moment, mis võiks suurendada usaldust raamatupidaja ja juhi vahelises koostöös?

„Oluline on avatus ning infoliikumine. Avatuse all pean silmas, et ettevõtte juht räägib raamatupidaja avatud kaartidega kõigest, niisamuti nagu raamatupidaja julgeb juhtida juhi tähelepanu ka negatiivsetele nüanssidele ning aitab juhil lugeda numbreid ka ridade vahelt. Infoliikumine ja teavitus on üliolulised, sest siis saab vajadusel kiirest reageerida.“

On ehk olnud hetki, kui olete oma firma raamatupidamise osas olnud pettunud või ei ole teile midagi meeldinud?

„Raamatupidamises saab pettuda juhul, kui raamatupidaja ei ole korrektne, teeb vigu või läheb tähtaegadest üle – ei esita näiteks aruandeid õigel ajal. Siiani seda õnneks juhtunud ei ole ja loodame edaspidi parimat.“

Osale arutelus

  • Aive Antsov

Toetajad:

Jälgi Raamatupidajat sotsiaalmeedias

RSS
Palgakalkulaator
Maksuvabastus (kuu)
Maksuvabastus (aasta)

Toetajad:

Tarkvara

Veebipõhine Microsoft Dynamics NAV majandustarkvara terviklahendus

Tänapäeva ettevõtete väljakutseks on pidev ärikeskkonna muutumine. Majandus- või äritarkvara peab seejuures olema paindlik, kasvama koos ettevõttega. Samas tuleb koguda ja vaadata oma andmeid täiesti uuel viisil, et teha tuleviku otsuseid, mitte konstateerida minevikku. Majandustarkvara peab olema kaasaegne, hästi integreeritud ja aitama tööaega kokku hoida.

e-arveldaja – raamatupidamise tarkvara alustavale ja väikeettevõtjale (esimene aasta tasuta)

e-arveldaja on veebipõhine tarkvara, mis sobib hästi just alustavale ja väikeettevõtjale, aga ka mittetulundusühingule ning sihtasutusele. Sellel on tänaseks juba üle 5300 kasutaja.

Valdkonna tööpakkumised

Uudised

Tööriistad