Kliendid on maksuhalduri teenindusega rahul

Vast valminud kliendirahulolu uuringu tulemustest selgub, et
kliendid hindavad Maksu- ja Tolliameti teenuseid kõrgelt. Keskmine rahulolu hinnang jääb
kõikide maksuhalduri teenuste osas viie palli skaalal nelja ja viie palli
vahele.
Võrreldes aastataguse olukorraga on hüppeliselt
kasvanud e-teenuste kasutamine. 94% kõigist vastanutest kasutas 2006. aastal
e-maksuametit, 2005. aastal oli sama näitaja 70%. Märkimisväärne on, et
e-maksuameti teenuseid kasutasid võrdselt kõik kliendigrupid. Kasvanud on ka
ameti kodulehekülje külastamine. Samas on vähenenud kokkupuuted maksualase
teenindamisega Maksu-ja Tolliameti teenindusbüroodes ning nõustamisega
keskasutuses.
 
Eelkõige on kliendid rahul e-maksuameti teenusega
(rahulolu indeks 4,65 palli), teenindamisega teenindusbüroodes ning
tollivormistuse protsessiga. Veidi madalam on rahulolu e-tolli
teenusega.
“Kliendirahulolu uuring
kinnitas, et Maksu- ja Tolliamet liigub oma tegevustega õiges suunas. On rõõm
tõdeda, et e-teenuste kasutamine on aktiivne ning rahulolu kõrge. Amet
kavatseb ka edaspidi panustada e-kanalite arendusse, kuna see tagab kliendile
lihtsa ja mugava teeninduse igal ajal." Aav lisas, et klientide tagasiside ja
ootuste teadmine on väga olulised.
 
Ka sel aastal küsiti rahulolu ameti kontrollialase
tegevusega ning tulemus näitas, et maksumaksjad on rahul nii kontrollijate
korrektsuse, viisakuse, koostöövalmiduse kui ka kontrollide professionaalse
läbiviimisega. Keskmine hinnang sellele küsimusele vastamisel kõikus 4,07 ja
4,71 vahel viiepallisel skaalal.
 
Uuring näitas, et
ametilt oodatakse ennetavat informeerimist õigusaktide ja muude kordade
muudatuste korral - see oli ka ainus kriteerium, mille hindamisel rahulolu
langes viiepallisel skaalal alla nelja. Samuti  peavad kliendid oluliseks
ametnike viisakusust, arusaadavat  töökorraldus ja info ajakohasust.

 
Küsitluses osales 604 Maksu- ja Tolliameti
klienti, kes vastasid küsimustikule telefoni teel. Uuringu valimisse olid
kaasatud riigiettevõtted, eraettevõtted, eraisikud ja füüsilisest isikust
ettevõtjad proportsionaalselt igast Maksu- ja Tollikeskuse teeninduspiirkonnast.

 
Uuringud viis Maksu. ja Tolliameti tellimusel
2006. aasta novembri lõpus  läbi Turu-uuringute AS. Uuringutega on võimalik
tutvuda internetis aadressil: http://www.emta.ee, rubriigist MTA üldinfo,
uuringud.

Osale arutelus

  • Liis Plakk

Toetajad:

Jälgi Raamatupidajat sotsiaalmeedias

RSS
Palgakalkulaator
Maksuvabastus (kuu)
Maksuvabastus (aasta)

Toetajad:

Tarkvara

Taavi Majandustarkvara

Taavi Majandustarkvara iseloomustab laialdane funktsionaalsus, integreeritavus ja hea klienditugi. TAAVI Majandustarkvara aitab ettevõttel luua tervikliku integreeritud infosüsteemi, mis käib pidevalt ajaga kaasas.

Standard ERP on integreeritud äritarkvara keskmistele ja suurtele ettevõtetele.

Standard ERP ühendab endas traditsioonilise ettevõtte ressursiplaneerimise (ERP) ja kliendihalduse (CRM) kõrval laialdasel hulgal erilahendusi lähtuvalt ettevõtte spetsiifikast ning vajadustest.

Valdkonna tööpakkumised

Uudised

Tööriistad