Liikluse teemadel

Kui veel kaks
aastat tagasi oli liiklusummikute probleem peamine päevateema
pealinna liikluses, siis nüüd on jõudnud
liiklusummikud justkui nakkushaigus ka Tartusse. Õhtusel
tipptunnil on Annelinna sillal selline ummik, et autosõit
venib kohati lausa veerand tundi pikemaks. Mida arvavad
raamatupidamisalal tegevad inimesed liiklusest ja pikkade boamadudena
venivatest autoridadest, sellest järgnev lugu.

Ar
vamust avaldasid endanimelise raamatupidamisfirma omanik Helene Levin ja Kermon AS juhataja Argos Kracht.

Kõigepealt küsiks - öelge päris ausalt, mida arvate Tallinna liikluses toimuvast? Kas ei aja vahel hulluks see liiklusummikute jada tipptundidel?

Levin: “Ajab ikka. Kuid mul on kindel marsruut, nii et ma ei tea teistest linnaosadest midagi arvata. Ühte aga tean kindlasti - Tallinn pole sugugi kõige hullem, ja ega kesklinnas, näiteks, ei olegi võimalik eriti paremaks asja muuta.”

Kracht: “Arvan, et olen samasugune liikleja nagu teisedki - ka mulle ei meeldi ummikutes seista. Tõsi küll, toimuv mind hulluks ei aja - püüan vaadelda ummikus istumist kui hetkel paratamatut olukorda, mis kaasneb Eesti kiire arenguga. Olukorra muutmine ei ole küll minu võimuses, küll aga on minu võimuses valida reaktsioon olukorrale – kui asi mind väga häirima hakkab, siis tuletan endale meelde, et selles istumises võib varjatud kujul ka midagi kasulikku olla. Näiteks aitab see kiiret elutempot maha võtta, samuti võib käsitleda liiklusummikus istumist kui vaimset harjutust

kannatlikkuse arendamisel.“

Millise autoga te sõidate?

Levin: “Honda CR-V.”

Kracht: „MB320 CDI 4MATIC.“

Ja kui palju kasutate autot ka tööga seoses päeva jooksul?

Levin: “Kõigepealt ja kõige tähtsam tee: kodu-töö-kodu. Elame Vigala vallas ja käime Tallinnas tööl iga päev. Ka tööpäeva jooksul sõite on palju, põhiliselt Põhja-Tallinnas.“

Kracht: „Mõnikord on palju sõitmisi ja teinekord ainult mõni sõit nädalas. Üldiselt püüan viimasel ajal asju ajada digitaalselt - eriti kasutada ID kaardiga digiallkirjastamise võimalusi. Kui liiklemine Tallinnas sujuks väga hõlpsalt, siis ma digiallkirjaga poleks viitsinud tegeleda - nüüd aga olen hakanud seda kasutama. Kahjuks notariskäiku ei saa digiallkirjaga asendada, seega sinna tuleb füüsiliselt kohale sõita. Küll aga asjaajamine Maksuametiga saab tehtud digitaalselt.“

Milline on olnud teil pealinna liikluses kõige kriitilisem olukord ja kas võiksite seda kirjeldada?

Levin: “Unustamatut kriitilist olukorda pole olnud, aga pisiasjad on tavaline asi. Näiteks, kui ootamatult "lõigatakse" teed nina ees. Valvel peab kogu aeg olema, sest sõidustiilid on igal autojuhil erinevad ja peab igaks juhuks olema kõigeks valmis. Ah jaa, üks unustamatu hetk oli ikka: liikusime aeglaselt järjekordses ummikus ja meie kõrval sõitvas autos rooli taga istuv blondiin tegi parajasti sõidu ajal maniküüri, kusjuures ta ei vaadanudki eriti ette! Ma enne arvasin, et sellist asja näeb ainult kinos.”

Kracht: „Hetkel ei suuda meenutada mingit erilist kriitilist olukorda, siiski - aeg-ajalt tekitab mõni olukord väikest närvikõdi. Kuna olen arvamusel, et oma olukorrad (ka kriitilised) loon elus ise, siis olen praktiseerinud liiklusstiili, mis enamjaolt väldib teravaid elamusi. Usun, et enamuse kriitilistest situatsioonidest on asjaosalised oma tegude ja kavatsustega ise loonud.“

Kui teie käes oleks võim muuta üks oluline moment Tallinna liikluses - siis mida muudaksite ja miks?

Levin: “Keelaksin ära sõitmise alla lubatud kiiruse (ilma vajaduseta). Te ei kujuta ette, milliseid sabasid koguvad sellised "teod" enda taha ja seega tekitavad ummikuid. Kusjuures näed kaugelt, et sellise auto ees on ruumi vähemalt kümne auto jaoks, ja ei saa midagi teha, sest vastas suunas liigub kogu aeg autosid ja nii sa roomadki talle järgi kuni ristmikuni. Ja kujutage ette, kui satub järel sõitma kannatamatu autojuht ja katsetab möödasõitu? Olen kindel, et liiga aeglaselt sõitev auto on suurem avarii põhjustaja kui kihutajad, nii linnas, kui ka väljaspool linna. Ma ei mõtle muidugi joobes kihutajaid - see alatus ei vaja üldse kommentare.”

Kracht: „Arvan, et tervikolukorrad ei sõltu üksikprobleemide lahendustest, aga minu arvates võiks Tallinna teede planeerimisel ja ehitusel ilmutada ettenägelikkust ja orienteeruda kohe vajadustele, mis meil on 20 aasta pärast, mitte aga tänasele ega eilsele päevale.“

Lisakommentaar Pärnus elavalt raamatupidajalt FIE Piret Valkmalt:

“Ma ise Tallinnas ei ela, seega ei ole ma Tallinna liikluse teemal just kõige suurem asjatundja, aga kuna käin igal kuul mõned korrad pealinnas, siis muidugi tean, missugune liiklus seal on. Õigemini see polegi liiklus, see on lihtsalt üks võiduajamine ja üksteisele ära tegemine. Eriti hull on siis, kui tuled kuskilt mujalt Euroopast ja pead kas sadamast või lennujaamast tulles Tallinnast läbi sõitma. Siis tundub see tänavatel toimuv kuidagi eriti jube.

Elan Pärnus ja siiani on meil täisa normaalne olnud. Pärnu liiklus on üldiselt rahulikum kui Tallinna oma, pole ka ummikuid nii palju. Aga eks neid "rullnokki" on siin ka ja järjest rohkem. Ka Pärnus ei taheta tihti enne manöövri alustamist suunatuld näidata.

Arvan, et autojuhid peaksid jalakäijatega rohkem arvestama. Kuid samas peaksid jalakäijad tegema kõik, et nendega oleks võimalik arvestada. Kindlasti peaks kandma helkureid pimedal ajal (ka linnas) ja sõiduteed ei tohiks ületada seal, kus parasjagu vaja, vaid ikka selleks mõeldud kohtades.

Olen mõelnud tõesti ka selle peale, et liikluses muutuvad asjaolud ühe hullemaks, ja mitte eriti paremaks. Eriti on jäänud mulje, et mida uhkemad ja võimsamad autod ringi sõidavad, seda hullemaks läheb juhtide suhtumine. Oleks kindlasti abi politsei tõhusamast tööst, eelkõige liiklejate abistamisel. Liikluskultuuri aitaks parandada võib-olla seegi, kui autokoolides sellest rohkem räägitaks.“


Osale arutelus

  • Aive Antsov

Toetajad:

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Raamatupidajat sotsiaalmeedias

RSS
Palgakalkulaator
Maksuvabastus (kuu)
Maksuvabastus (aasta)

Toetajad:

Tarkvara

TAAVI PALK – parim valik kõigile palgaarvestajaile

Töötasude arvutamist ja maksustamist puudutava seadusandluse igaaastane muutumine ja uute peensuste jätkuv lisandumine on palgaarvestusest teinud ühe komplitseerituma valdkonna finantsarvestuses.

Standard ERP on integreeritud äritarkvara keskmistele ja suurtele ettevõtetele.

Standard ERP ühendab endas traditsioonilise ettevõtte ressursiplaneerimise (ERP) ja kliendihalduse (CRM) kõrval laialdasel hulgal erilahendusi lähtuvalt ettevõtte spetsiifikast ning vajadustest.

Valdkonna tööpakkumised

Maxima otsib FINANTSANALÜÜTIKUT

Maxima Eesti OÜ

22. detsember 2017

Taxify is looking for an ACCOUNTANT

Taxify OÜ

17. detsember 2017

Uudised

Tööriistad