Büroo kaunis, aga piinlik kolleegi pärast

Bürood, kus töötame, muutuvad iga päevaga kaunimaks. Kontoreid vahetatakse uutesse hoonetesse ja enim pööratakse tähelepanu töökeskkonna korrastatusele, puhtusele ning ilule.

Antud kolm kategooriat , mis kuuluvad esteetika-eetika valdkonda, on iseloomulikud, kirjeldamaks ametkondlikku suhtlemiskultuuri laiemalt. Esteetiline ümbrus korrastab inimeste käitumist ning loob eelduse üksteist tunnustavate ametialaste suhete kujunemiseks.

AGA STOPP!

Korrastatus, puhtus ja ilu küll meie ümber, kuid mida teha kolleegiga, kel ei ole samad väärtused tähtsad, küll aga esindab ta firmat nagu iga töötaja.

See, “teistsugune kolleeg”, ilmub tööle nabamaikas või sügava dekolteega pluusis; seelikus, mis on tegumoelt “kellukalõikeline”, mini ja õmmeldud õhulisest-läbikumavast kangast; huuled rõngastatud; tal on üliatraktiivsed disainküüned, mis ei võimalda loomulikul viisil arvutil töötamist. Veelgi hullem, tema möödudes paiskub kõrvalseisjateni parfüümipilv või tugev higilehk; kontoris istub ta aga oma laua taga, jalad tagumiku all, unustanuna end nina nokkima või küüsi närima või lihtsalt aelema, vahel ehk uinakutki tegema. Lõunal ta ei käi, aga sööb oma töölaua taga kapsa-küüslaugu salatit, rääkimata sellest, et lauale on kogunenud hulgaliselt kohvist kuivanud tasse, lusikaid ning lauapind on kaetud toidupuruga…

Pilt tuli päris kole ja kindlasti ei kohta me neid puudusi kokku ühe inimese juures (ammuilma kindlasti mitte iseenda juures!?!), aga kohtame neid aeg-ajalt oma ümbruses kuskil ja kellegi teise juures.

See häirib meid ja tekitab küsimuse: “ kuidas kolleegi häirivast käitumisest ka temale endale märku anda?” Vaevalt, et sellel inimesel endal on probleeme. Probleemid on ikka meil - nn “korralikel kolleegidel”, kes me peame neid erisusi iga päev taluma ja piinlikkust tundma, kui firmasse juhtub tulema klient või külaline.

Ei ela me ju töökohal oma isiklikku elu, aga oleme üks osa nii kollektiivist kui firmast, millel omad eesmärgid ja ülesanded...

Mida teha?

Olukorda on lihtne lahendada, kui firmas on reeglid määratletud ja need on ka kuskil kirjas: kodukorras, sisekorraeeskirjas, teadmiseks seatud sisenetti või lihtsalt humoorikate karikatuuridena seatud üles teadetetahvlile ja seda ikka eesmärgil, et korrastada inimeste käitumist ja töökeskkonda tervikuna.

Kelle kohustus ?

Tõesti on nii, et kolleeg kolleegile naljalt märkust teha ei saa, sest vastuseks võib tulla vaid pahameele purse, et mis see sinu asi on?!

Hea tava ja ka tööülesannete kohaselt peavad firmakultuuri eestvedajaiks olema eelkõige juhid ise: nemad teavitavad töötajaid organisatsioonis toimivatest reeglitest; kontrollivad reeglite järgimist; kutsuvad probleemi tekitaja “kohvile” või delegeerivad vastava ülesande sekretärile.

Sekretäri ülesandeks on valvsa pilgu hoidmine firma mainel tervikuna. Selliselt on ka õigustatud märkuste tegemine ja tähelepanu osutamine puudustele, mis võiksid kahjustada organisatsiooni mainet. Eelnevalt on juhiga puudustest siiski räägitud ning kokku lepitud, kuidas toimida ühel või teisel juhul.

Kolleeg kolleegile saab märkust teha vaid sel juhul, kui teatakse kindlalt, et saab ja tohib teise inimesega sel teemal rääkida.

Kuidas probleemile osutada?

Parim ja kindlam viis selleks on inimesega probleemist vestlemine. Juhtidel on lausa kohustus töötajatega vestluste läbiviimine, vajadusel ka ebameeldivatel teemadel; vestelda võib ka sekretär või usaldusväärne kolleeg. Meeles tuleb aga pidada, et vestlus ei ole näpuga näitamine, nn “torkimine”, vaid kulgeb eesmärgil lahendada probleem.

Vestlusel on vaja järgida teatud reegleid:

Näiteks:

Tähtis on, et inimesed ei saaks kuidagi isiklikult riivatud, aga probleem saaks lahendatud .

LÕPETUSMORAAL

Vaevalt, et saame 100% ise väita, et minul endal ei ole mingeid omapäraseid ja teisi häirivaid harjumusi kunagi olnud, ei ole ega tule. Sellepärast on vead, mida näeme teiste juures väga õpetlikud, et jälgida ka iseennast kõrvaltvaataja pilguga.

Osale arutelus

  • Inge Ojakäär

Toetajad:

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Raamatupidajat sotsiaalmeedias

RSS
Palgakalkulaator
Maksuvabastus (kuu)
Maksuvabastus (aasta)

Toetajad:

Tarkvara

Veebipõhine Microsoft Dynamics NAV majandustarkvara terviklahendus

Tänapäeva ettevõtete väljakutseks on pidev ärikeskkonna muutumine. Majandus- või äritarkvara peab seejuures olema paindlik, kasvama koos ettevõttega. Samas tuleb koguda ja vaadata oma andmeid täiesti uuel viisil, et teha tuleviku otsuseid, mitte konstateerida minevikku. Majandustarkvara peab olema kaasaegne, hästi integreeritud ja aitama tööaega kokku hoida.

SmartAccounts - lihtsaim ja kiireim raamatupidamistarkvara pilves

SmartAccounts on majandustarkvara, mis on suunatud väikese ja keskmise suurusega uuendusmeelsetele ettevõtetele, kelle jaoks on oluline lihtsus ja mugavus.

Valdkonna tööpakkumised

Taxify is looking for an ACCOUNTANT

Taxify OÜ

17. detsember 2017

Ramirent Shared Services AS is looking for a GENERAL LEDGER ACCOUNTANT

Ramirent Shared Services AS

27. november 2017

Manpower is looking for a CHIEF ACCOUNTANT

Manpower OÜ

03. detsember 2017

Uudised

Tööriistad