Juhised COMPLEXi kasutajale

1. mail rakendunud uus tollideklaratsioonide (edaspidi
deklaratsioon) elektroonse töötlemise süsteem COMPLEX ja selle alamsüsteemid on
kaasa toonud lisaks süsteemi töö tõrgetele ka klientide poolt küsimusi
deklaratsioonide staatuste kohta, samuti mõningaid eksimusi uue süsteemi
kasutamisel. Tulenevalt sellest peab Maksu- ja Tolliamet vajalikuks
juhtida süsteemi kasutajate tähelepanu enim probleeme tekitanud valdkondadele
ning anda täiendavaid selgitusi.

Isikutel on võimalik deklaratsioone tollile elektrooniliselt esitada juhul,
kui on taotletud vastavad õigused süsteemi kasutamiseks.
Deklaratsioone saab tollile esitada olenemata maksu- ja tollibüroo või
tollipunkti lahtioleku ajast, kuid arvestada tuleks asjaoluga, et kella 22-st
kuni kella 08.00-ni esitatud deklaratsioonid suunatakse süsteemi poolt
automaatselt kontrollikoridori.
Kliendid, kes soovivad deklaratsioone süsteemi sisestada, kuid ei soovi, et
nende kaubad läheksid kontrollikoridori, võivad seda teha ka ajavahemikul 22.00-
8.00 - salvestades deklaratsiooni süsteemi ning esitades selle tollile peale
kella 8 hommikul.
Kõik tollile esitatud deklaratsioonid jäävad süsteemis ooteajale ehk
staatusesse “esitatud”. Ooteajal toimub deklaratsioonide riskianalüüs, mille
lõppedes kaup kas vabastatakse või suunatakse süsteemi poolt edasi
kontrollikoridori. Juhul kui deklaratsioon jääb ooteajale pikemaks kui on selle
profiilile määratud ooteaeg (COMPLEXis profiilidele ABCDEJK- 15 min ning H ja I
30 min; SIMPis 30 min) , tähendab see seda, et sellele deklaratsioonile on
rakendatud täiendavat riskianalüüsi. Täiendaval riskianalüüsil võib
deklaratsioon olla kuni 2 tundi alates deklaratsiooni esitamisest. Kogu
riskianalüüsi ajal on kliendi jaoks deklaratsioon staatuses “esitatud”.
“Kaupa on lubatud kasutada alles siis, kui deklaratsioon on staatuses “Kaup
vabastatud”.
Kui klient soovib teha COMPLEXis kõik tolliformaalsused elektroonselt ilma,
et peaks transiidiprotseduuri vormistamiseks minema maksu- ja tollibüroosse või
teeninduskeskusesse, siis soovitame taotleda oma piirkondlikus maksu- ja
tollibüroos volitatud kaubasaaja staatust.
Kui klient soovib kauba vabasse ringlusse lubamist ka peale kella 22, siis
tuleb tal esitada kirjalik taotlus kohapeal toimuva tollivormistuse loa
saamiseks oma piirkonna maksu- ja tollikeskusele.
Juhul kui esitatud deklaratsioonid jäävad staatusesse “esitatud” kauemaks
kui 2 tundi, tuleb sellest teavitada tolliasutust, mille piirkonnas kaup asub.
Tolliametnik on kohustatud jälgima elektrooniliselt esitatud deklaratsioone ning
süsteemi tõrgete korral võtma kasutusele meetmeid, et kaupa ei peetaks ilma
põhjuseta tolli poolt kinni.
Kui tolliametnik mingil põhjusel ei saa klienti aidata tolliasutuses, tuleb
kliendil sellest teada anda e-posti aadressile complexemta.ee märkides
ära kui kaua on deklaratsioon olnud staatuses “esitatud” ning põhjenduse miks
tolliasutuse ametnik ei saanud Teda aidata.
E-posti aadressile complexemta.ee saabunud
kirjadele vastatakse tavapärasel töö ajal. Seega soovitame võimalusel esitada
deklaratsioone tööpäeva jooksul, seda vähemalt paaril esimesel nädalal, mil
süsteemis võib veel selle rakendamisega seoses esineda probleeme.
Maksu- ja Tolliamet palub tungivalt mitte esitada juba deklareeritud kauba
kohta uut deklaratsiooni. Kui deklaratsioon jääb süsteemis staatusesse
“esitatud”, tuleb oodata selle vabastamist süsteemi poolt, mille kohta annab
süsteem uueks staatuseks “Kaup vabastatud”. Sama kauba korduvdeklareerimisel
võib maksude arvestamisel tekkida viga, mistõttu on võimalik, et kliendi kontolt
laekuvad Maksu- ja Tolliamet kontole maksud kahe esitatud deklaratsiooni järgi.
Ka peab Maksu- ja Tolliamet vajalikuks juhtida tähelepanu tolliseaduse §-le
38, mis sätestab deklarandi vastutuse tollideklaratsiooni esitamisel.
Juhul kui klient kasutab deklaratsioonide sisestamiseks “Deklarant”
programmi, kandes sellelt andmed üle COMPLEXi, siis tuleb arvestada asjaoluga,
et nimetatud programm ei ole välja töötatud koostöös Maksu- ja Tolliametiga ning
selle kasutamine võib tekitada süsteemi töös tõrkeid või anda veateateid.
Selleks, et juba sisestatud andmed deklaratsioonil ei kaoks sessiooniaja
möödumisel süsteemist, tuleb andmeid pidevalt salvestada. Sessiooniaja pikkus on
kõikidel e- maksuameti rakendustel 20 minutit, mille möödumisel süsteem kasutaja
automaatselt välja logib.
Tollideklaratsioonide eest on võimalik tasuda impordimaksude ja tolli
ettemaksu pangakontodele (Hansapank 221014193355; Ühispank 10052031000004) ning
üldjuhul märgitakse maksekorraldusele tolli ettemaksukonto (ehk COM konto)
viitenumber. Personaalset tolli ettemaksukonto viitenumbrit saab otsida siit.
Tollitoiminguid alustav ettevõte peab pöörduma kohalikku teenindusbüroosse,
kus genereeritakse talle personaalne ettemaksukonto viitenumber.
Ettemaksukontole kantud summadest tasub süsteem tollideklaratsioonid
tasumise tähtpäeva hilisõhtul automaatselt ning kui tegemist on maksude tasumise
tähtaja pikendamisega, siis samal hetkel vabastatakse broneeritud tagatis.
Juhul, kui kliendil on tekkinud vajadus tasuda tagatise vabastamiseks
tollideklaratsioon enne tasumise tähtaega, tuleb kasutada tasumiseks
tollideklaratsioonile omistatud panga ülekande viitenumbrit (kajastub
tollideklaratsiooni PDF väljatrüki lisalehel).
Lisaks olemasolevatele tollideklaratsioonide eest tasumise võimalustele on
loomisel koondviitenumbri genereerimise süsteem, mis hakkab tööle alates 9.
juunist 2006. a. Loodav süsteem võimaldab maksumaksjal genereerida enda poolt
valitud tasumata tollideklaratsioonidele tasumiseks ühe viitenumbri, nn
koondviitenumbri. Kasutades koondviitenumbrit, saab ühe pangaülekandega tasuda
valitud tollideklaratsioonid ennetähtaegselt.

Maksu- ja Tolliamet palub kõikidelt klientidelt kannatlikkust ning mõistvat suhtumist uue süsteemi rakendamisel tekkida võivatesse probleemidesse. Samuti palume klientidel jälgida meie veebilehel olevat informatsiooni (seda nii avalehel kui ka rubriigi Toll alamrubriigis Complex). Veebilehelt saab operatiivset infot süsteemi töös tekkinud tõrgete kohta, mis häirivad süsteemi kasutamist, samuti vajalikke juhiseid.

Osale arutelus

Toetajad:

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Raamatupidajat sotsiaalmeedias

RSS
Palgakalkulaator
Maksuvabastus (kuu)
Maksuvabastus (aasta)

Toetajad:

Tarkvara

TAAVI PALK – parim valik kõigile palgaarvestajaile

Töötasude arvutamist ja maksustamist puudutava seadusandluse igaaastane muutumine ja uute peensuste jätkuv lisandumine on palgaarvestusest teinud ühe komplitseerituma valdkonna finantsarvestuses.

Innovatiivne ja suurte võimalustega Microsoft Dynamics NAV

Keskmistele ja suurtele ettevõtetele mõeldud Dynamics NAV on Microsofti majandustarkvaradest globaalselt enim müüdud ja kiiremini arenev lahendus, mida on viimasel kümnendil jõuliselt arendatud.

Valdkonna tööpakkumised

Ramirent Shared Services AS is looking for a GENERAL LEDGER ACCOUNTANT

Ramirent Shared Services AS

27. november 2017

Taxify is looking for an ACCOUNTANT

Taxify OÜ

17. detsember 2017

Manpower is looking for a CHIEF ACCOUNTANT

Manpower OÜ

03. detsember 2017

Uudised

Tööriistad