E-koolitus

6. aprillil 2006 toimus Eesti Posti majas Raamatupidaja.ee korraldatud E-koolitus. Oma teadmisi jagasid osalejatele lektorid:

Koolituse põhiteemadeks olid:

Vitali Pokrovski: Ettevõtte tutvustus ja tegevus Eesti turul; Elektronposti teenused: masstrükk, ümbrikustamine ja postitus;Arhiveerimine (arhiveerimisteenused). Jaan Saluste: Arvete väljastamine ja arhiveerimine Elion Ettevõtted AS-is.
Tõnu Vahter, Margus Arm: Otsekorraldusarve kasulikkus Ettevõtte seisukohalt. Andres Kuut: Digiallkiri asjaajamises

Alljärgnevad kokkuvõtted koolitusmaterjalidest on hea võimalus uusi teadmisi omandada või olemasolevaid täiendada.

ETTEVÕTTE TUTVUSTUS JA TEGEVUS EESTI TURUL

EESTI ELEKTRONPOST AS on pikkaajalise kogemusega ettevõtte, mille põhitegevuseks on:

STATISTIKA

KOOSTÖÖ ETAPID

I ETAPP – kokkulepped kliendiga

Teenuste teostamise tähtajad, hinnad

Andmevahetuse viis

Kasutatavad formaadid ja tehnoloogiad

Kasutatavad materjalid

Lisateenuste valimine

II ETAPP – andmevahetus ja töötlus

Lindström saadab andmefaili EEP’i

EEP kontrollib saadetud informatsiooni ning

saadab kinnituskirja, milles teatab, et andmed on kohale jõudnud.

Seejärel andmefailid töödeldakse ja valmistatakse ette masstrükiks, otsekorralduseks, arhiveerimiseks, arvete saatmiseks e-mailiga ja muudeks teenusteks

III ETAPP – väljatükk

Ühe- või kahepoolne

Must–valge või värvitrükk

Trükk vastavalt kokkulepitud nõutele

Reklaami trükk lisana (koos arvetega)

Summarne trükkikiirus Elektronpostis on:

Ühepoolnetrükk – 16500 lehte tunnis

Kahepoolne – 8250

Trükkida on võimalik 24 tundi ööpäevas

I
V
ETAPP – ümbrikustamine ja postitus

Prinditud materjalid ümbrikustatakse

Soovi korral lisatakse valmisreklaam

V ETAPP – tagasiside

Raportid

Vigaste adressaatide tagastamine


ARHIVEERIMISTEENUS

Dokumentide säilitamine, juurdepääsu võimaldamine, kiire ning õige informatsiooni leidmine

Vajadus postitusandmeid arhiveerida (aga mitte ainult)

Identne koopia väljatrükitud matejalidest

Tagame arhiveeritud materjali leidmise kas dokumendi tüübi või muude kliendi määratletud otsingutingimuste järgi.

Dokumentide haldamine on tsentraliseeritud

MEIE TUGEVUSED

11-aastane kogemus informatsiooni logistiliste teenuste valdkonnas

Lühikesed tähtajad

Soodne asukoht

Pidevalt uuenev tehniline park

Väga hea koostöö emafirmaga (Eesti Post)

Lojaalsed töötajad


EEP TEENUSTE PORTFELL

Tootmisteenused:

Pritimisteenus arvete, teatiste, pangakonto väljavõtete ja muude dokumentide mustvalge või värviline väljatrükk; Voltimine- masinal ja käsitsi.

Materjalide komplekteerimine

Kiletamine

Personaliseerimine

Labeldamine

Paberi ja ümbriku müük

Postitusteenused:

Kirjad

Reklaammaterjalid

Arved

Kõikide muude materjalide postitus

E-teenused:

E-mail teenus, postitus elektrooniliselt (arved)

E-maili kujundamine

Otsekorraldusteenused

Arhiveerimine

Andmebaasiteenused:

Kliendibaasi koostamine

Olemasoleva kliendibaasi kontrollimine ja uuendamine

Kliendibaasihaldus

Eesti Firmade Aadressregister

LÕPPSÕNA: vaatamata sellele, et kogu ühiskond liigub üha kindlamalt digitaalse arveldamise suunas, on siiani palju lõpptarbijaid, kes eelistavad klassikalist paberarvet.

Vitali Pokrovski, Eesti Elektronpost AS, IT juht


FIRMADELE OTSEKORRALDUSE TEENUSE TUTVUSTUS

Otsekorraldus on mugav lahendus firmadele, kellele laekuvad igakuiselt maksed ühtedelt ja samadelt Maksjatelt, olgu need siis eraisikud või teised firmad. Otsekorraldus on ühtemoodi mõistlik ja sõbralik makseviis nii makse Saajale kui ka Maksjale.

Otsekorralduse eelised makse Saaja jaoks:

Rahavoogusid on võimalik planeerida – on ette teada, millal on kontole laekumisi oodata.

Kergendab arvepidamist – maksed on korrektsed. Raamatupidajal on lihtsam klientidele esitatud ja nende poolt tasutud arveid kokku viia. Väheneb selgitamisel olevate summade osatähtsus.

Säästlikus – Saajal on vähem tööd, sest maksete kogumine tehakse ära pangas ja väheneb tasumata arvete hulk.

Hoolimine klientidest – näitab, et Saaja hoolib oma klientidest ja loob konkurentsieelise nende firmade ees, kes ei paku oma klientidele otsekorralduse teenust.

Otsekorralduse eelised Maksjale:

Aeg ja mugavus – Maksja ei pea igal kuul jälgima maksete tasumise kuupäevi ega raiskama aega maksete tasumisele.

Raha – otsekorralduse teenusega säästate raha, sest sellele tasumisviisile ei lisandu mingit teenustasu.

Kindlus – otsekorralduse teenuse kasutajale on täpselt teada, mis päeval toimub tema kontol debiteerimine. Otsekorralduse puhul ei teki võimalust, et unustatakse arved tasumata.

Otsekorralduse teenuse kasutamiseks peab ettevõttel olema Eesti Ühispangas avatud

arvelduskonto ja U-Net Business. Otsekorralduse kaudu arveid tasuvatel klientidel peab

samuti olema Eesti Ühispangas konto.

Otsekorralduse üldkirjeldus:

• Maksja sõlmib otsekorraldusega tasumiseks maksjalepingu kas pangakontoris, internetipangas, telefonipangas, Postipangas või teenust osutavas firmas.

• Juhul, kui Saaja võimaldab, saab Maksja maksjalepingus ära määrata limiidi, kui palju tema kontot võidakse kuus debiteerida ja päeva, millal tema kontot debiteeritakse.

• Maksete Saaja esitab arve Maksjale, millele on märgitud, et makse teostatakse otsekorralduse kaudu Maksja kontolt pangas.

• Maksete Saaja esitab läbi spetsiaalse internetipõhise programmi U-Net Business nõude pangale, mille alusel pank debiteerib Maksja või Saaja poolt määratud päeval Maksja kontot.

• Maksete Saaja esitab pangale nõude juhul, kui Maksja kasutab tema teenust, seega nõuet ei pea esitama regulaarselt igal kuul.

• Otsekorraldusnõuete tulemused on samuti nähtavad läbi U-Net Businessi.

Otsekorralduse programmi üldkirjeldus:

• Otsekorralduse teenust pakkuv firma siseneb programmi läbi kindla interneti aadressi, mis antakse pangas otsekorralduse teenuse osutamiseks lepingu sõlmimisel.

• Programmi sisenemiseks tuleb sisestada personaalsed U-Net tunnused ja koodid.

• Programmis on võimalik teha järgmiseid operatsioone:
Firma klienditeenindajal on võimalik:

- sõlmida uusi maksjalepinguid;

- kustutada maksjalepinguid,

- peatada soovitud kuupäevani maksjalepinguid;

Firma raamatupidajal on võimalik:

- esitada pangale maksenõudeid;

- vaadata otsekorraldusnõuete väljavõtet;

- eksportida ja importida andmeid;

Ekspordi ja impordi üldkirjeldus

• Pangasüsteemist on võimalik eksportida/importida ASCII tekstfaili ja XML faili ning välju on võimalik eraldatud kas ; (kooloniga) , (komaga) (tabulaatoriga) .(punktiga) (tühikuga)

• Eksportida on võimalik:

- kõikide aktiivsete maksjalepingute faili

- uute maksjalepingute faili

- suletud maksjalepingute faili

- debiteerimise tulemuste faili

• Importida on võimalik:

- maksenõuete faili

Täiendavalt pakub Ühispank sajatele võimalust sõlmida perioodivaba otsekorralduse leping. Eelkõige on see suunatud saajatele, kellele makstakse arveid mitte-regulaarselt, kuid samas pidevalt. Erinevus tava otsekorraldusest on see, et maksepäeva määrab saaja ja nõudeid saab panka esitada mitu korda kuus/päevas. Maksja saab kehtestada päeva- ja kuulimiidi, mille ulatuses saaja tohib tema kontot debiteerida.

Margus Arm, SEB Eesti Ühispank, jaotuskanalite osakonnajuhataja


DIGIALLKIRI ASJAAJAMISES

Oleme tänaseks päevaks kogu oma asjaajamise koondanud arvuti ajada. Selleks on meil arvutites pea lugematul hulgal tekstiredaktoreid, küljendajaid jms. abimehi. Samuti omame pea piiramatuid võimalusi "toodetud e-paberite" otse arvutist adressaadini saatmiseks - internetiteenused, meilerid jms.

Kuid mida teha, kui dokument vajab enne saatmist ka tõestusväärtust - allkirja. Esmapilgul satume segadusse, pole ju kuidagi võimalik oma allkirja arvutis digitaalsele dokumendile või otse ekraanile "joonistada"??

Kuid ka siin on abi lähemal kui arvata oskame - ID-kaart.

Miks on ID-kaardil lisaks minu isiku ja dokumendi andmetele ka kiip?

Aga just sellepärast, et saaksime oma isikut tuvastada ka internetis ja dokumente allkirjastada ilma paberit ja printerit selleks kulutamata. Mis aga kõige vahvam - dokumente digitaalallkirjastades saame kokku hoida nii paberi, printeri kui ka ajakulu. Samas tõstame aga oluliselt dokumendi usaldusväärsust - digitaalallkirjastatud dokumendi võltsimine ja/või allkirjastamisjärgne muutmine on võimatu.

Tarkvara, mida vajame ID-kaardi arvutis toimetamiseks, on kasutuseks prii ja alla laetav aadressilt http://id.ee/installer

Digibürokratiseerugem, selles toetavad meid nii meie endi Digitaalallkirjaseadus kui ka lugematud Euroopa Liidu direktiivid.

http://id.ee saad lugeda lähemalt ID-kaardi kasutusvõimalustest

http://sk.ee elektroonilisest infrastruktuurist

Võimalike küsimuste, lähema huvi korral - info@sk.ee

Andres Kuut, AS Sertifitseerimiskeskus, müügi- ja teenindusjuht



Osale arutelus

Toetajad:

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Raamatupidajat sotsiaalmeedias

RSS
Palgakalkulaator
Maksuvabastus (kuu)
Maksuvabastus (aasta)

Toetajad:

Tarkvara

Taavi Majandustarkvara

Taavi Majandustarkvara iseloomustab laialdane funktsionaalsus, integreeritavus ja hea klienditugi. TAAVI Majandustarkvara aitab ettevõttel luua tervikliku integreeritud infosüsteemi, mis käib pidevalt ajaga kaasas.

Kiire ja lihtne aruandlus ja palgaarvestus

Raamatupidamistarkvaraga AccountStudio muudad aruannete koostamise ja palkade arvestamise kordades lihtsamaks ja kiiremaks.

Valdkonna tööpakkumised

Maxima otsib FINANTSANALÜÜTIKUT

Maxima Eesti OÜ

22. detsember 2017

Taxify is looking for an ACCOUNTANT

Taxify OÜ

17. detsember 2017

Uudised

Tööriistad