Kuidas tulla läbirääkimistel toime vastaspoole rünnakute ja vastupanuga?

Läbirääkimiste käigus kogeme tihti, et vastaspool ei ole
meiega täielikult nõus ning tekivad erimeelsused. Paljudel juhtudel saavad need
aluseks konfliktidele, mis ei võimalda meil jõuda soodsale kokkuleppele.
Vastaspoole rünnakute puhul tuleb kohe endale tunnistada, et me ei ole
suutnud oma käitumisega luua piisavalt suurt usalduslaengut. Kuna teatavasti ei
ole olemas tegelikku reaalsust, on rünnaku põhjuseks teise osapoole negatiivne
tõlgendus meie käitumisest, täpsemalt see, et meid ei usaldata piisavalt.
Lihtsalt öeldes annab enamik rünnakuid märku sellest, et vastaspool ei pea meie
kavatsusi eriti siiraks ega ausameelseks. Rünnakule omakorda rünnakuga
vastamine on äärmiselt levinud ja ühtaegu ohtlik. Tavaliselt on vasturünnak
kiireim võimalus konflikti suurendada ning usaldust jõuliselt veelgi vähendada.
Algsele konfliktile lisandub suur hulk osapooltevahelisi emotsioone ning
hilisema vaidluse käigus selgitatakse tegelike küsimuste asemel hoopis seda,
kumb osapooltest on olulisem ja tugevam. Parim viis rünnakule vastata on inimlik mõistmine ning oma hoolivuse
suurendamine. See võib tunduda täiesti ebaloogiline, kuid suurendades hoolivust
ning väljendades oma tegelikku kavatsust jõuda õiglasele kokkuleppele, saame
tihti rünnaku maandada. Kuna teame, et läbirääkimiste tulemused selguvad
enamasti emotsionaalsete otsuste kaudu, mida hiljem vaid ratsionaalselt
õigustatakse, on igati kasulik vastaspoolt tunnetuslikul tasandil mõista.
//

////



//

////


Hoolivus maandab pingedUskumatult hea relv vastupanu
tõrjumiseks on vastaspoole käitumise täielik aktsepteerimine. See võib tunduda
kummaline, sest tundub, et aktsepteerides rünnakut, anname me oma relvad käest.
Vastupidi – kaotaksime oma relvad siis, kui hakkaksime vastu ründama. Me ei pea
aktsepteerima teise osapoole nõudmisi ega kõiki esitatud asjaolusid. Meile võib
olla aga väga kasulik siiralt tunnistada, et oleme ise teises osapooles sellise
reaktsiooni ja mõtted esile kutsunud. Saame aktsepteerida vastaspoole tundeid
ning küsimusi, millele ta vastust ootab. Olles nõus sellega, et ründaval
osapoolel on täielik õigus oma tunnetele, arvamustele ja väljendustele, astume
suure sammu konflikti maandamise suunas. Suurel hulgal juhtudest teine osapool
leebub ning tunneb tänuvõlga ka ise mõistlikumalt käituda. Läbirääkimisi ei
tasu pidada võistluseks ega sõjaks, vaid või-maluseks koos midagi ära teha ja
saavutada. Parimagi tahtmise juures ei õnnestu meil varjata teise osapoole eest
oma tegelikke tundeid ja kavatsusi. Inimesed on üldiselt head ning neis võib
leida mõndagi, mis meile endale meeldib. Kui usume, et teine osapool tegutseb
oma võimaluste piires õiglaselt ja hoolivalt, ning keskendume sellele, miks ta
võiks olla usaldusväärne ja meeldiv läbirääkimispartner, muudame ka end
teadvustamatult teisele osapoolele meeldivamaks. Loomulikult ei toimi need
lähenemised alati, kuid kindlasti märgatavalt sagedamini, kui
arvatakse.


Osale arutelus

  • Villu Parvet

Toetajad:

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Raamatupidajat sotsiaalmeedias

RSS
Palgakalkulaator
Maksuvabastus (kuu)
Maksuvabastus (aasta)

Toetajad:

Tarkvara

Taavi Majandustarkvara

Taavi Majandustarkvara iseloomustab laialdane funktsionaalsus, integreeritavus ja hea klienditugi. TAAVI Majandustarkvara aitab ettevõttel luua tervikliku integreeritud infosüsteemi, mis käib pidevalt ajaga kaasas.

Standard ERP on integreeritud äritarkvara keskmistele ja suurtele ettevõtetele.

Standard ERP ühendab endas traditsioonilise ettevõtte ressursiplaneerimise (ERP) ja kliendihalduse (CRM) kõrval laialdasel hulgal erilahendusi lähtuvalt ettevõtte spetsiifikast ning vajadustest.

Valdkonna tööpakkumised

Taxify is looking for an ACCOUNTANT

Taxify OÜ

17. detsember 2017

Maxima otsib FINANTSANALÜÜTIKUT

Maxima Eesti OÜ

22. detsember 2017

Uudised

Tööriistad