25. juuli 2005
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

VI Laoarvestus

Tahaks alustuseks öelda midagi optimistlikku, näiteks, et laoprogrammide õppimine ei võta tavaliselt üle kolme korra rohkem aega kui kogu ülejäänud programmi õppimine. Paraku on laoprogrammidega tutvuma asudes paratamatu tunda ettevõtte müügispetsiifikat, et osata esitada programmi käitumise kohta piisavalt küsimusi. Siit nad siis valikuliselt tulevad:

Kas firma müüb jae või hulgi, kaupluses või internetis, ülekandega või pangakaartidega ehk kuidas on müügiprotsess üldiselt ülesse ehitatud. Väga oluline küsimus programmide esmase valikuringi määramiseks, sest võib juhtuda, et Teie müügiprotsess võib teatud tingimustel osutuda niivõrd spetsiifiliseks, et raamatupidamistarkvaradega kaasas käiva nn. tavalise laomooduli modifitseerimine tuleks kulukam, kui spetsiaalse laotarkvara soetamine, mis on finantspoolega integreeritud läbi raamatupidamiskannete. Mõned märksõnad: kaupluse müügisüsteem, mobiilne müügimees, web-shop, spetsiaalne riistvara. Kulu- ja omahinnaarvestus ehk milliseid meetodeid on võimalik kasutada. Raamatupidajatele tuttavad terminid nagu FIFO või kaalutus keskmine, tolli- ja tranpordikulu omahinda arvestamise võimalus tuleb programmis oma käega läbi proovida. Kauba kaardi piisavus ehk kas kõiki kauba omadusi ja tingimusi on võimalik kirjeldada. Ribakood, minimaaltase, partiinumbri jälgimine, klassifitseerimise võimalused, parim enne? kuupäev, jne jne ehk kas laoprogramm võimaldab hoida ka ostu-müügitellimuste koguseid ja tähtaegu. Näide 1: täna on laos kaupa 1 ühik, kuid ma julgen kliendilt vastu võtta tellimuse 4 ühikule, sest süsteemi on sisestatud, et 2 päeva pärast jõuab kohale 6 ühikut sedasama kaupa. Näide 2: ma ei saa võtta vastu tellimust 3-le ühikule, mis sest, et laos on 4 ühikut, kuna sellest 2 on broneeritud juba teise tellimusega. (näiteks Excelisse). Kas on võimalik näha kõige kasumlikuimaid/kahjulikumaid kaupu, kliente, müügimehi. Kas on võimalik puuduvaid aruandeid ise juurde lisada või eksportida aruandeid teistesse programmidesse aruandluse koostamiseks. Kas on olemas piisavalt hoiatavaid ja informeerivaid aruandeid, näiteks kauba täiendamisvajadus vms.

Hinnakirjade koostamine ehk hinnakujundus ja selle erinevad seostamisvõimalused müügimeeste, klientide, kaubagruppide, kampaaniatega. Koguselised allhindlused, protsentuaalsed allahindlused, kokkuleppehinnad, kampaaniahinnad ? kogu firma müügipoliitika tuleb programmi sisse saada. Ostu-müügiahela pikkus

Müügimeeste preemiaprotsendid ja kasutajaõigused ehk kas saab paika panna täpsed reeglid. Kes millise hinnaga müüb. Kes kuipalju preemiat saab. Kas preemiat arvestatatakse kauba käibest või müügikattest. Kes tohib arveid muuta. Aruandluse piisavus ja/või ekspordi võimalus

Vaata veel:

Eelmine peatükk

Järgmine peatükk

Autor: Janika Leoste

Liitu Raamatupidaja uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Raamatupidaja uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Mare TimianRaamatupidaja.ee juhtTel: 6670405
Külli ReinoRaamatupidaja.ee toimetajaTel: 6670405
Cätlin PuhkanRaamatupidaja.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700