VI Laoarvestus

Tahaks alustuseks öelda midagi optimistlikku, näiteks, et laoprogrammide
õppimine ei võta tavaliselt üle kolme korra rohkem aega kui kogu ülejäänud
programmi õppimine. Paraku on laoprogrammidega tutvuma asudes paratamatu tunda
ettevõtte müügispetsiifikat, et osata esitada programmi käitumise kohta
piisavalt küsimusi. Siit nad siis valikuliselt tulevad:

Kas firma müüb jae või hulgi, kaupluses või internetis, ülekandega või pangakaartidega ehk kuidas on müügiprotsess üldiselt ülesse ehitatud. Väga oluline küsimus programmide esmase valikuringi määramiseks, sest võib juhtuda, et Teie müügiprotsess võib teatud tingimustel osutuda niivõrd spetsiifiliseks, et raamatupidamistarkvaradega kaasas käiva nn. tavalise laomooduli modifitseerimine tuleks kulukam, kui spetsiaalse laotarkvara soetamine, mis on finantspoolega integreeritud läbi raamatupidamiskannete. Mõned märksõnad: kaupluse müügisüsteem, mobiilne müügimees, web-shop, spetsiaalne riistvara. Kulu- ja omahinnaarvestus ehk milliseid meetodeid on võimalik kasutada. Raamatupidajatele tuttavad terminid nagu FIFO või kaalutus keskmine, tolli- ja tranpordikulu omahinda arvestamise võimalus tuleb programmis oma käega läbi proovida. Kauba kaardi piisavus ehk kas kõiki kauba omadusi ja tingimusi on võimalik kirjeldada. Ribakood, minimaaltase, partiinumbri jälgimine, klassifitseerimise võimalused, parim enne? kuupäev, jne jne
Hinnakirjade koostamine ehk hinnakujundus ja selle erinevad seostamisvõimalused müügimeeste, klientide, kaubagruppide, kampaaniatega. Koguselised allhindlused, protsentuaalsed allahindlused, kokkuleppehinnad, kampaaniahinnad ? kogu firma müügipoliitika tuleb programmi sisse saada. Ostu-müügiahela pikkus ehk kas laoprogramm võimaldab hoida ka ostu-müügitellimuste koguseid ja tähtaegu. Näide 1: täna on laos kaupa 1 ühik, kuid ma julgen kliendilt vastu võtta tellimuse 4 ühikule, sest süsteemi on sisestatud, et 2 päeva pärast jõuab kohale 6 ühikut sedasama kaupa. Näide 2: ma ei saa võtta vastu tellimust 3-le ühikule, mis sest, et laos on 4 ühikut, kuna sellest 2 on broneeritud juba teise tellimusega.
Müügimeeste preemiaprotsendid ja kasutajaõigused ehk kas saab paika panna täpsed reeglid. Kes millise hinnaga müüb. Kes kuipalju preemiat saab. Kas preemiat arvestatatakse kauba käibest või müügikattest. Kes tohib arveid muuta. Aruandluse piisavus ja/või ekspordi võimalus (näiteks Excelisse). Kas on võimalik näha kõige kasumlikuimaid/kahjulikumaid kaupu, kliente, müügimehi. Kas on võimalik puuduvaid aruandeid ise juurde lisada või eksportida aruandeid teistesse programmidesse aruandluse koostamiseks. Kas on olemas piisavalt hoiatavaid ja informeerivaid aruandeid, näiteks kauba täiendamisvajadus vms.

Vaata veel:

Eelmine peatükk

Järgmine peatükk

Osale arutelus

  • Janika Leoste

Toetajad:

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Raamatupidajat sotsiaalmeedias

RSS
Palgakalkulaator
Maksuvabastus (kuu)
Maksuvabastus (aasta)

Toetajad:

Tarkvara

Paindlik NOOM pakub erilahendusi

Üks korralik majandustarkvara on kohaldatav Teie ettevõtte soovide ja vajadustega. Astro Balticsi loodud majandustarkvaraga NOOM saate kindlad olla, et tarkvara suudab kaasas käia kõikide erisoovidega, mis Teie ettevõtte arenedes võivad tekkida.

Parima juhtimisaruandluse ja automatiseeritud raamatupidamisega majandustarkvara Suno365

Columbus Eesti on toonud turule uue täisfunktsionaalse majandustarkvara Suno365. Tegu on pilvepõhise ja kuutasulise majandustarkvaraga (ERP) ettevõtetele, kes hindavad kaasaegseid lahendusi taskukohaste kuludega.

Valdkonna tööpakkumised

MAXIMA EESTI OÜ otsib PEARAAMATUPIDAJAT

Fontes PMP OÜ

22. oktoober 2018

Uudised

Tööriistad