14. november 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Jõuluüritus maksuvabalt?

Aasta hakkab vaikselt lõpule jõudma ning aeg jõuluüritusteks töötajate ja klientidega on käes. Raamatupidamisbüroo Vesiir juht Enno Lepvalts selgitab, milliste kuludega peaks selliste ürituste korraldamisel arvestama ning missugused on peamised vead, mida tehakse.
Dokumenteeri pigem rohkem, kui vähem
Foto: erakogu

Kliendiüritused

Klientidele suunatud ürituste puhul on kulutused maksustatavad vastuvõtukuluna, mis on piirmäära ulatuses maksuvaba. Maksustamise seisukohast on kliendiürituste puhul oluline see, kas üritusel osalevad ettevõtte oma töötajad. Juhul kui töötajad täidavad vaid tööülesandeid ning näitlikult öeldes suupisteid ei söö, ei ole maksuhalduril etteheiteid võimalik teha. Ühisel teatrikülastusel või õhtusöögil on maksustamise mõttes tegemist tööandja poolt töötajale hüve pakkumisega ning rakenduvad ka vastavad maksud.

Kliendiürituste hulka kuuluvad ka reklaamüritused, mis tähendab, et üritusega turundatakse kindlat toodet või teenust - sellisel juhul on tegu puhtalt turunduskuluga, mida eraldi maksustama ei pea. Siinkohal on kõige olulisemaks argumendiks kulude põhjendatus. Näiteks kui tellida turundusüritusele muusik, peab suutma põhjendada ja tõendada, et see on vajalik just selle toote või teenuse turundamiseks - vältimaks võimalust, et maksuhaldur saab tõlgendada olukorda klientidele meelelahutusürituse korraldamisena.

Firmapidu või töölähetus?

Üsna tavapärane praktika on, et firmaüritused seotakse mõne koolituse, lähetuse või muu ettevõtlusega seotud tegevusega. Töölähetuse puhul on võimalik majutuse ja transpordiga seotud kulud kanda kulureale ilma lisanduvate maksudeta ning erisoodustusena arvestada vaid meelelahutuslikku osa lähetusest. Ettevõtjad kipuvad siin unustama, et töölähetuse vormistamisel peab arvestama töötajate tööaja ning tasustamisega, välislähetuse puhul ka päevarahaga.

Dokumenteeri põhjalikult ja pigem rohkem, kui vähem

Praktika näitab, et tagantjärele on informatsiooni leida ning koostada keerukam, seega dokumenteeri kogu võimalik info juba ürituse korraldamisel. Näiteks on oluliseks dokumendiks külaliste või kutsutute nimekiri. Mida põhjalikum informatsioon ettevõttel on, seda kergem on arusaamatusi maksuhalduriga lahendada. Kõige levinum viga, millega maksuhalduri tähelepanu alla satutakse, on restoranist või muust meelelahutusasutusest „ruumide rendile“ väljastatud arve.

Juhul kui mõne üritusega seotud kulutuse kohta ei ole alusdokument säilinud või puudub, on tegu ettevõtlusega mitte seotud kuluga, mis maksustatakse tulumaksuga. Alusdokumendiks ei loeta makset tõendavat dokumenti.

Liitu Raamatupidaja uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Raamatupidaja uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Mare TimianRaamatupidaja.ee juhtTel: 6670405
Külli ReinoRaamatupidaja.ee toimetajaTel: 6670405
Cätlin PuhkanRaamatupidaja.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700