(Sisuturundus) Majandustarkvara roll Värska Vee äris

Efektiivsuse kasvatamisel mängib võtmerolli majansutarkvara
Efektiivsuse kasvatamisel mängib võtmerolli majansutarkvara

Kes siis Värska vett ei teaks?! Kuna aga konkurents pudelivee turul aasta-aastalt aina tiheneb, tuleb pidevalt mõelda efektiivsemale tootmisele. Värska Vesi lõpetas äsja uue Dynamics NAVi juurutamise ning juhatuse liige Urmas Jõgeva on kindel, et majandustarkavara mängib efektiivsuse kasvatamisel võtmerolli.

Kuna Värska Originaal on Eesti pudelivee turul bränd number üks, peab ettevõte teistest alati sammukese ees olema. Selleks et seda positsiooni kaitsta, tuleb kasutada silmapaistvaid turundusstrateegiaid.

Hea näide on viimane Värska Originaali kampaania, kui poelettidele jõudsid 20 eri kujundusega pakendid. Seni olid ostjad midagi sellist näinud näiteks Coca-Cola ja Nutella juures, Eesti toodete puhul kasutati seda lahendust esimest korda.

Lisaks pakendile kasutas Värska Vesi ka poesisest kommunikatsiooni, telereklaami ning mitmeid digimeedia lahendusi. Viimase keskpunktis oli kampaania veebileht, mis võimaldas pakenditelt tuntud sõnumeid sotsiaalmeedias sõpradega jagada või ise uusi sõnumeid tekitada. Lisaks kasutati aktiivselt bännereid nii veebis kui ka mobiilis.

Urmas Jõgeva on rahul: paljusid kanaleid kaasav kampaania näitas ettevõtet innovaatilisena ning seejuures jõuti optimaalse eelarvega paljude tarbijateni. Just selle nimel, et hoida kulutusi optimaalsena ning muuta tootmis- ja tarneprotsess kiiremaks ja läbipaistvamaks, otsustaski ettevõte minna üle uuele tarkvaralahendusele, mida saaks lihtsasti kohaldada ning mis nõuaks võimalikult vähe arendusi.

MIKS JUST DYNAMICS NAV?
Värska Vesi haldab väärtusahelat alates sisendmaterjalide tellimisest kuni toodangu tarneni kaubandusvõrku. Selleks on tarvis mitmekülgset ja kvaliteetset majandustarkvara, kus omavahel on tihedalt seotud kõik ärikriitilised protsessid alates tarnekindlusest, hästi korraldatud tootmisest ja logistikast kuni müügi ning finants- ja juhtimisarvestuseni välja.

Ettevõte on aastatega palju arenenud ja tulevikku silmas pidades oli juhtkonnal kaks teed: kas hakata varem kasutatud süsteemi edasi arendama või võtta kasutusele laiemate võimalustega uus süsteem. Otsustati teise variandi kasuks, kuna mitmeid arendamist vajanud valdkondi on Dynamics NAVis võimalik hallata süsteemi seadistuste kaudu. Ja muidugi pidi pakutav lahendus tootmisettevõttele sobima.

NAV võimaldab hallata infot ettevõtte põhiprotsesside kohta ühes süsteemis, tagades ühtse infovoo ja selle kättesaadavuse kogu organisatsioonis. Kuna Värska Vesi on nii tootmis- kui ka müügiettevõte, siis on eriti tähtis, et reaalalas info liigub tarneahelat pidi mõlemas suunas ehk tootmisest müügipoolele ja vastupidi. „Loomulikult on meile oluline tagada ka hea klienditeenindus ning siingi pakub NAV uusi võimalusi, näiteks automatiseeritud e-andmevahetuse kaudu,“ selgitab Urmas Jõgeva. Lisaks igapäevase juhtimise tasandile võimaldab NAVis kogutav info teha firmajuhtidel ka paremini läbi mõeldud strateegilisi otsuseid.

VAADATES TULEVIKKU
Partneri BCS Iteraga tekkis tekkis hea kontakt kohe esimesel kohtumisel. „Nad ei kiirustanud isegi meie keerukamaid soove täisarendusteks kirjutama, vaid kasutasid nii palju kui võimalik olemasolevat NAVi platvormi,“ tõdeb Jõgeva rahulolevalt.

Projekti esimesest päevast alates kaasati lahenduse väljatöötamisse kõik süsteemi pea- ja võtmekasutajad, mis võimaldas neil seda samm-sammult tundma õppida. Kui tellija näeks analüüsifaasis kokku lepitud süsteemi alles pärast selle valmimist, võib see kaasa tuua mitmeid halbu üllatusi. Agiilne (ehk paindlik) tarkvaraarendusprotsess sobis Värska Veele ka seetõttu, et lahenduse põhikasutajate arv oli suhteliselt väike ning nad olid sarnase programmiga juba varem töötanud.

Urmas Jõgeva sõnul on tähtis, et uus tarkvarasüsteem toetaks ka ettevõtte kasvu ja arengut. Näiteks on üheks BCS Itera koostatud erilahenduseks pandisüsteemi arvestus, mis tuleneb taaskasutusega seotud nõuetest. Samuti on Värska Vee jaoks välja töötatud erilahendused, mis toetavad efektiivsuse tõstmist, ärianalüüsi ning tarneahela juhtimist.

Värska Vesi AS-i juhatuse liige Urmas Jõgeva
Värska Vesi AS-i juhatuse liige Urmas Jõgeva

Urmas Jõgeva tõdeb, et tarkvara juurutamise käigus on organisatsioonina kõvasti õpitud. Projekt andis kõigist ettevõtte protsessidest selgema ülevaate ning võimaluse seniseid kitsaskohti parandada. Aga iga ettevõtte juhtkond peab endale teadvustama, et lisaks uuele programmile tähendab süsteemivahetus ka muudatusi tööprotsessides. Järelikult tuleb kasutajate ettevalmistusse samuti aega investeerida: lõplik õnnestumine sõltub ikkagi sellest, kui hästi nad suudavad uut lahendust oma töös paremini ära kasutada.

VÄRSKA VESI
Ettevõte on asutatud 1993. aastal, kuid järjepidev mineraalvee tootmine toimub samas kohas juba aastast 1973. Põhilisteks kaubamärkideks on Värska Originaal ja Värska Allikavesi.

Eesti kapitalil põhineva ettevõtte omanikeringi kuulub neli perekonda, kes löövad kõik äris aktiivselt kaasa. Omanikud ja juhtkond usuvad, et head omavahelised suhted loovad usaldustunde ja pühendumuse, mis on oluline nii majasiseses kui ka -välises suhtluses. Selle tõestuseks on ka ettevõtte madal tööjõu voolavus.

Asudes imelise looduse keskel Eesti kagunurgas, hoitakse omavahel väga kokku ja hoolitakse oma kogukonnast. Samuti väärtustab Värska Vesi sponsorlust, toetades noori, edukaid ja andekaid Eesti sportlasi, uskudes, et just nemad on nende vee parimad saadikud. Nii toetab Värska Vesi Eesti korvpalliliitu, käsipalliliitu, suusaliitu ning mitmeid klubisid, teiste hulgas Põlva orienteerumisklubi Kobras ja korvpalliklubi Kalev/Cramo.

2015. aastal sai ettevõtte USA turul müümise jaoks olulise Kosheri sertifikaadi, mis kinnitab, et tootmisel ei kasutata sünteetilisi toormaterjale. Sertifikaat viitab puhtusele ja see antakse toodetele, mis on läbinud väga ranged testid. Lisaks on Metrosert 2011. aastal ettevõttele omistanud juhtimissüsteemi sertifikaadi, mis tõendab, et nende toiduohutuse juhtimissüsteem vastab standardi ISO 22000:2005 nõuetele.

VESI, MIS TEEB IMESID
Muistse legendi järgi on Värska veel imejõud. Pühade allikate ääres itkenud maaema Maarja oma kalli kaasa kaotuse kurbust. Puhta armastuse pisarad lisasid väge maa sügavusest kerkivale veele. Värska veest saab janune tervist, tugevust ja pika ea. Rahvapärimustes on alati tera tõtt. Värska mineraalveed sisaldavad kasulikke aineid, mis mõjuvad soodsalt kogu organismile.

Värska Vesi tervitab lugejaid kahe värskendava kokteiliretseptiga!

TOMATI VÄRSKA (KAHELE)
4 tilka Worcesteri kastet
2 tl magushaput tšillikastet
250 ml tomatimahla
150 ml Värska Originaali
1/4 tl musta pipart
Pane kastmed kahte klaasi. Kalla peale tomatimahl ja Värska Originaal. Kaunista musta pipraga.

APELSINI VÄRSKA (KAHELE)
1 apelsin
200 ml apelsinimahla
100 ml greibimahla
200 ml Värska Orginaali
Viiluta apelsin ning pane kahte klaasi. Kalla juurde mahlad ja Värska Originaal.

Sisuturundus (ST) on oma kauba, teenuse või firma tutvustamine huvitavate lugude jutustamise kaudu. Vormilt sarnaneb ST kvaliteetsele meediale, mistõttu on väga oluline, et ST oleks lugeja või vaataja jaoks ühemõtteliselt eristatud. ST on uudne ja moodne turundusviis, mille puhul jagatakse klientidega ka infot, mis varem jäi vaid siseringi teada. ST teenib alati tellija turunduslikke eesmärke.

Toetajad:

Jälgi Raamatupidajat sotsiaalmeedias

RSS
Palgakalkulaator
Maksuvabastus (kuu)
Maksuvabastus (aasta)

Toetajad:

Tarkvara

Innovatiivne ja suurte võimalustega Microsoft Dynamics NAV

Keskmistele ja suurtele ettevõtetele mõeldud Dynamics NAV on Microsofti majandustarkvaradest globaalselt enim müüdud ja kiiremini arenev lahendus, mida on viimasel kümnendil jõuliselt arendatud.

Taavi Majandustarkvara

Taavi Majandustarkvara iseloomustab laialdane funktsionaalsus, integreeritavus ja hea klienditugi. TAAVI Majandustarkvara aitab ettevõttel luua tervikliku integreeritud infosüsteemi, mis käib pidevalt ajaga kaasas.

Valdkonna tööpakkumised

Uudised

Tööriistad