(Sisuturundus) E-arvetele üleminek on telefonikõne kaugusel

Omniva, Sander Aasna
Omniva ärisüsteemide üksuse juht Sander Aasna

Järgmise aasta lõpuks saavad riigiasutused võtta vastu ainult e-arveid, seega peavad eraettevõtted, kes avalikule sektorile arveid väljastada soovivad, suutma hakata väljastama e-arveid 2016. aasta lõpuks.

Kuidas seda võimalikult mugavalt teha?

Omniva ärisüsteemide üksuse juht Sander Aasna tõi välja tegevused, mida oleks vaja teha, et ettevõte saaks väljastada e-arveid.

Eraettevõte, kes soovib edastada müügiarvet e-arvena, peab alustuseks valima teenusepakkuja, kelle kaudu e-arveid väljastada. Kui hakkate edastama müügiarveid e-arvetena avalikule sektorile, siis on mõistlik samast kohast edastada ka kõik oma ülejäänud arved. Omniva arvekeskus (www.omniva.ee/ari/arve) pakub lisaks e-arvete edastamisele ka e-posti ja paberarvete saatmise võimalust.

 „Enne arvekeskusele üleminekut on võimalik kogu protsessi proovida meie testkeskkonnas, kuhu luuakse ettevõtte kasutaja, kuid andmed ei mõjutada reaalset raamatupidamist,“ selgitas Sander Aasna, kes lisas, et testkeskkonna kasutamine annab raamatupidajale reaalseid kogemusi e-arvetega.

E-arvetele ülemineku maksimaalse efekti saavutamiseks tuleks luua liides ehk andmete vahetamise võimalus raamatupidamise tarkvara ja e-arve operaatori vahel. Enamus majandustarkvarasid omavad liidest e-arvete operaatoritega. Omniva arvekeskusel on automaatliidesed enamuse Eestis kasutatavate tarkvaradega. Kui kasutate tarkvara, millel automaatliidese võimalust ei ole, siis on võimalik Omniva arvekeskuses andmeid vahetada käsitsi, st importida raamatupidamisprogrammist või näiteks Exceli failist andmeid. E-arveid on võimalik koostada ka käsitsi Omniva arvekeskuse portaalis.

E-arved hoiavad kokku aega ja raha
E-arved hoiavad kokku aega ja raha

Konsultandid aitavad süsteemi seadistada

Kui operaator on valitud, tuleb ettevõtte konto aktiveerida ning seadistada, et saaks müügiarvete edastamisega alustada. Omniva arvekeskuses aitavad seadistamise protsessi läbi viia konsultandid, kes on kättesaadavad nii telefoni kui ka e-posti vahendusel.

Omniva arvekeskuses on elektrooniline arhiveerimine, eelnevalt lepitakse kokku andmete arhiveerimise võimalused ning üldiselt hoitakse andmeid vastavalt raamatupidamise seadusele seitse aastat peale majandusaasta lõppu. Omniva klientidelt arhiveerimise eest lisaraha ei küsi, see on tasuta.

Lisaks müügiarvete väljastamisele pakub Omniva arvekeskus ostuarvete sisestuse (digitaliseerimise) teenust, ostuarvete kinnitusringi võimalust ning automaatseid konteerimis- ja kinnitamismalle, mis aitavad lihtsustada raamatupidaja igapäevast tööd.

Omniva arvekeskuse konsultandid korraldavad tavapäraselt kliendile koolituse, kus selgitavad, kuidas süsteemi kasutada ning raamatupidajate ja juhtide tööd lihtsustada. Sõltuvalt valitud lahendusest, räägitakse koolitusel  kinnitusringist, kinnitamis- ja konteerimismallidest. Ettevõtte peab läbi mõtlema, kes hakkavad arveid kinnitama ning kellele jäävad konteerimisõigused, et arve jõuaks raamatupidamise programmi.

Eraettevõtte, kes saab hankijalt elektrooniliselt või tavaposti teel PDF-kujul arveid, saab sisestada need arved ise arvekeskusesse või saata Omniva sisestajatele need digitaliseerimisele. Sel juhul luuakse ettevõttele unikaalne e-posti aadress, kuhu arveid edastada. Samuti on hankijal võimalik ise ostuarved edastada kliendi e-posti aadressile.

E-arved hoiavad kokku aega ja raha

Ettevõttele tähendab e-arvetele üleminek tööjõukulude vähenemist ning kiiremat rahalaekumist. Põhjuseks asjaolu, et kuna paberarveid liigub vähem või ei liigu üldse, jääb ära sisestamistöö, mis võimaldab koondada e-arvetega töötamise ühele inimesele.

E-arvete kasutamise eesmärk Eestis on muuta arveldamine paberivabaks nii organisatsioonide kui ka riigi tasandil, kuna see säästab keskkonda ja võimaldab võimalikult suurt mahtu arveid kiirelt ja mugavalt töödelda.

E-arve on masinloetav arve, mis on koostatud ühtse standardi alusel ja mida saadetakse ühest tarkvarasüsteemist teise, et vältida andmete käsitsi sisestamist arve maksmiseks. Selline meetod lihtsustab arveldamist, säästab aega ja raha ning on keskkonnasäästlik.

Tänaseks kasutavad valdav osa riigiasutustest ning side- ja üldteenust pakkuvatest ettevõtetest e-arveid. Enamus neist kasutab selleks e-arvete operaatoreid ehk e-arvete vahendajaid, nagu näiteks Omniva arvekeskus, OpusCapita AS ja Telema AS. 

Sisuturundus (ST) on oma kauba, teenuse või firma tutvustamine huvitavate lugude jutustamise kaudu. Vormilt sarnaneb ST kvaliteetsele meediale, mistõttu on väga oluline, et ST oleks lugeja või vaataja jaoks ühemõtteliselt eristatud. ST on uudne ja moodne turundusviis, mille puhul jagatakse klientidega ka infot, mis varem jäi vaid siseringi teada. ST teenib alati tellija turunduslikke eesmärke.

Toetajad:

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Raamatupidajat sotsiaalmeedias

RSS
Palgakalkulaator
Maksuvabastus (kuu)
Maksuvabastus (aasta)

Toetajad:

Tarkvara

Kiire ja lihtne aruandlus ja palgaarvestus

Raamatupidamistarkvaraga AccountStudio muudad aruannete koostamise ja palkade arvestamise kordades lihtsamaks ja kiiremaks.

SmartAccounts - lihtsaim ja kiireim raamatupidamistarkvara pilves

SmartAccounts on majandustarkvara, mis on suunatud väikese ja keskmise suurusega uuendusmeelsetele ettevõtetele, kelle jaoks on oluline lihtsus ja mugavus.

Valdkonna tööpakkumised

Taxify is looking for an ACCOUNTANT

Taxify OÜ

17. detsember 2017

Manpower is looking for a CHIEF ACCOUNTANT

Manpower OÜ

03. detsember 2017

Lemoine Estonia otsib RAAMATUPIDAJAT

Manpower OÜ

03. detsember 2017

Uudised

Tööriistad