(Sisuturundus) CM: Premia Foods: ettevõttel aitab majandustarkvara efektiivselt tegutseda

Premia Foods kasutab üle 12 aasta NAV-i majandustarkvara, viis mõned aastad tagasi läbi ulatusliku tarkvarauuendamise, liites ühte süsteemi kolm Balti riiki. Tänu sellele on võimalik igal ajahetkel analüüsida Eesti, Läti ja Leedu tootmis-, müügi- ja logistikategevust ühiselt ning olla paindlik.

„Oleme ikka püüdnud hoida ühtset IT-strateegiat, sest kolme riigi ärid on küllalt sarnased. See, mis toimib Eestis, toimib ka Lätis ja Leedus,“ rääkis Premia Foodsi IT-arendusjuht Kalvi Tering.

Premia Foodsi edu püsib juhatuse esimehe Katre Kõvaski sõnul põhiliselt neljal sambal: inimesed, brändid, innovaatilisus ja efektiivsus. „Ja efektiivsus on valdkond, kus me pärast kriisi enam mingeid suuri lõikeid teha ei saa – lihtsalt pole enam kohta, mida tootlikumaks ümber korraldada ja kust säästa. Siin tulevadki meile appi majandustarkvara funktsioonid, mis võimaldavad analüüsi teel leida kohti, kus efekti saamiseks töökorraldust vms muuta. Tarkvara on meie tugifunktsiooniks, mis aitab meie sammastel paremini tegutseda.“

Ühel hetkel hakkasid aga vanad programmid ajale jalgu jääma ja kui sündis otsus uuele NAV-ile üle minna, tehti seda lihtsuse mõttes riigi kaupa. Nii võttis 2009. aastal esimesena tarkvara uue versiooni kasutusele Eesti, aasta hiljem järgnes Läti ja 2011. aastal Leedu. „Otsus NAV-iga jätkata oli loogiline, sest aastate jooksul olid selle mitmekülgsed võimalused selgeks saanud,“ ütles Tering. „Tean, et paljud ettevõtted uuendasid oma tarkvara seoses euro tulekuga, aga pigem oli see nagu kunagine sajandivahetuspoleemika ka IT-firmade ülespuhutud probleem. Programmil pole vahel, kas ta arvutab summasid kroonides, littides või eurodes. Meie jaoks olid olulised uued lahendused, mis meie tegevust toetaksid.“

Juurutamine osutus kõige keerulisemaks Eestis, sest siin oli jõutud vana NAV-i palju arendada nii logistika- ja laohalduses kui ka tootmismoodulite juures. Protsess kujunes pikaks, sest kõik tuli omavahel haakuma panna ja läbi testida, ning kokkuvõttes tulid suuremad probleemid ilmsiks ikkagi alles reaalses elus. Lätti ja Leetu mindi juba valmislahendusega ning seepärast läks sealne juurutamine väikesemate valudega.

„Kõige ebastandardsem on meie logistikalahendus, sest NAV-i standard ei paku sellist transpordimarsruudilahendust, mis arvestaks juba kauba komplekteerimisel toodete eripärasid kaalu, suuruse ja adressaadi järgi. Meie soov oli, et komplekteerimislehel oleks komplekteerija jaoks välja arvutatud kõige optimaalsem riiulite vahel liikumise trajektoor ning samas saaks panna ühele alusele paljude klientide kaupa mahalaadimise järjekorras,“ selgitas Tering.

Tema sõnul annab selline lahendus suure aja- ja rahakokkuhoiu transpordikorraldamise juures. Ja kuigi tegemist on meie jaoks juba ammu kasutusel oleva lahendusega, tunnevad selle vastu jätkuvalt suurt huvi ka teised ettevõtted.

Ühine andmebaas välistab andmevahetusvigu
Eelmise ja tänavuse aasta esimese poole  suurimaks projektiks oli müügimeestele loodud Androidi platvormil lahendus, mis vahetas välja senise Windowsi-põhise mobiiltelefonides töötava ja NAV-iga liidestatud programmi. Üheks uue investeeringu põhjuseks oli Android-telefonide murranguline pealetung ning vanade Windows-telefonide kadumine, teiseks kadus ära ka IT-ettevõte, kes Premia Foodsile senise programmi tuge oli pakkunud. 

„Müügimeeste lahendus annab meie töötajatele võimaluse sisestada tellimusi otse telefoni, samuti vaadata sealt laoseisu ja andmeid kliendi kohta, ka võlgnevusi,“ kirjeldas Tering. Telefonipoolset tehnilist tuge pakub praegu ettevõttele Telema ja liidest NAV-iga BCS Itera. Hetkel on sellel kolmekeelsel programmil kolmes riigis kokku 60-70 kasutajat. Muide, Leedus oli Premia Foods esimene, kes sellise revolutsioonilise tarkvara kasutusele võttis.

Plaanis on veel korralikult tööle saada ärianalüüsi ehk BI-lahendus, mis ühendab Eesti, Läti ja Leedu andmed ühtseks tervikuks. Kui hetkel on Premia Foodsil  võimalik analüüsida kolmes riigis korraga vaid müüki ja logistikat, siis uus lahendus toob kaasa müügivõlgade, ostude ja tootmise analüüsimise võimalused.

Kõvask selgitas, et Baltikumis ettevõtte suuremad suunad jäätis ja külmkaup ning jahutatud kala. Balti turgude ülesehitus on sarnane ning ka NAV-i oleme üles ehitanud ühtemoodi ning kõigile arusaadavalt, näiteks on meie kaubakaardid kakskeelsed ehk lisaks kohalikule ka inglise keeles. Nii saame segadust tekitamata teha ühiseid analüüse ja väljavõtteid, sest reaalsuses müüakse ju sama toodet vastavalt turule eri brändide all.“

Kõvast lisab, et efektiivseks toimimiseks on vaja kindlust ja teadmist, et kõik aruanded valmiksid igal pool ühtmoodi ning arvestavad pisemaidki nüansse, näiteks mõne jaeketi allahindluskampaaniat. „Ajakuluka ja tüütu veaotsimise asemel annab ühtne tarkvara tugeva ajasäästu ning võimaluse toimuvast kohe aru saada. Nii ruttu muutuval turul nagu Baltikum on selline operatiivinfo ja kiire reageerimine hädavajalik," ütles Kõvask.

2014. aastal on Teringu sõnul plaanis veidi NAV-i arenduste osas hinge tõmmata ning pigem panustada dokumendi- ja arvehaldusele. „Mulle tundub, et kui enamikus valdkondades oleme IT-s väga heal tasemel, siis just selles vallas oleme praegu teistest veidi maha jäänud,“ muigas Tering.

AS Premia Foods on toiduettevõtete grupp, kes tegeleb jäätise tootmise ja turustamisega, kala kasvatamise, tootmise ja turustamisega ning sügavkülmutatud toodete turustamisega Baltikumis, Skandinaavias ja Loode-Venemaal. Premia Foods asutati 2008. aasta detsembris, mil ühe valdusfirma alla ühendati seni eraldi tegutsenud juriidilised isikud, millel olid samad omanikud ja ühine juhtimine. Ettevõte on noteeritud NASDAQ OMX Tallinna Börsi põhinimekirjas.

Premia Foodsis töötab 750 inimest, neist Eestis umbes 250. Üle kahe kolmandiku nii turundus-, tootmis-, logistika- kui ka müügiala töötajatest kasutab oma igapäevatöös majandustarkvara NAV.

Sisuturundus (ST) on oma kauba, teenuse või firma tutvustamine huvitavate lugude jutustamise kaudu. Vormilt sarnaneb ST kvaliteetsele meediale, mistõttu on väga oluline, et ST oleks lugeja või vaataja jaoks ühemõtteliselt eristatud. ST on uudne ja moodne turundusviis, mille puhul jagatakse klientidega ka infot, mis varem jäi vaid siseringi teada. ST teenib alati tellija turunduslikke eesmärke.

Toetajad:

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Raamatupidajat sotsiaalmeedias

RSS
Palgakalkulaator
Maksuvabastus (kuu)
Maksuvabastus (aasta)

Toetajad:

Tarkvara

Innovatiivne ja suurte võimalustega Microsoft Dynamics NAV

Keskmistele ja suurtele ettevõtetele mõeldud Dynamics NAV on Microsofti majandustarkvaradest globaalselt enim müüdud ja kiiremini arenev lahendus, mida on viimasel kümnendil jõuliselt arendatud.

Paindlik NOOM pakub erilahendusi

Üks korralik majandustarkvara on kohaldatav Teie ettevõtte soovide ja vajadustega. Astro Balticsi loodud majandustarkvaraga NOOM saate kindlad olla, et tarkvara suudab kaasas käia kõikide erisoovidega, mis Teie ettevõtte arenedes võivad tekkida.

Valdkonna tööpakkumised

BonBon Lingerie otsib RAAMATUPIDAJAT

BonBon Lingerie OÜ

26. mai 2018

Taxify is looking for an ACCOUNTANT

Taxify OÜ

30. mai 2018

AIANDUSKESKUS HANSAPLANT otsib PEARAAMATUPIDAJAT

Hansaplant Hulgi OÜ

31. mai 2018

Uudised

Tööriistad