Stabiliseeruv majandus  tihendab konkurentsi

Viimasel kahel aastal on turul valitsevad tingimused olnud rasked ja konkurents väga tihe, kuna majanduslangusega toimetulemiseks on ettevõtjad pidanud võistlema ellujäämise nimel.

Nüüdseks on majanduskeskkond hakanud kõikjal maailmas stabiliseeruma ning võiks eeldada, et konkurents muutub nõrgemaks. Paraku sarnast turuolukorda nagu oli enne majanduskriisi algust, me enam ei näe.

Ernst & Young-i poolt 2010. aasta sügisel läbiviidud ülemaailmsest uuringust selgus, et erinevatel turgudel ja erinevates sektorites tegutsevad ettevõtjad on arvamusel, et majanduslanguse järgnev turuolukord muutub veelgi konkurentsitihedamaks.

Uurimaks, mida teevad edukad ettevõtjad uutes tingimustes teisiti kui vähemedukad, intervjueeriti üle 1400 ettevõtte juhi mitmelt poolt maailmast ning ettevõtted jagati EBITDA ja müügitulu kasvu järgi gruppidesse. Edukateks ettevõteteks peeti antud uuringus neid ettevõtteid, kelle EBITDA ja müügitulu kasv on olnud suurem võrreldes teiste ettevõtetega samas sektoris. Käesolevas arvamuses on keskendutud sellele, mida edukad ettevõtted teevad, et maksimeerida oma toodete ja teenuste turupotentsiaali.

Vaatamata muutustele on endiselt oluline kliendisuhe olemasolevate klientidega ja seeläbi tulude kasvu saavutamine. Edukad ettevõtjad on viimastel aastatel investeerinud nii aega kui raha, et kindlustada suhet olemasolevate klientidega. 35% küsimustikule vastanud juhtidest väitis, et ettevõte on fokuseerinud tähelepanu kõige kasumlikumatele kliendi- ja tootesegmentidele ning 45% edukatest juhtidest väitis, et olemasoleva kliendisuhte säilitamine on olnud üks peamistest prioriteetidest.

Lisaks arendavad edukad ettevõtjad välja uusi jaotuskanaleid ja täiendavad turundustegevusi, et olemasolevaid kliente paremini teenindada ja seeläbi tulusid suurendada. Üks oluline tegevus olemasolevatelt klientidelt saadava tulu maksimeerimises on pakkuda uusi tooteid ja teenuseid, mis vastavad klientide vajadustele kogu nende elutsükli jooksul. Edukad ettevõtjad on uuringu kohaselt keskendunud enim just uute innovaatiliste toodete ja teenuste turule toomisele.

Turu suurendamiseks laiendavad ettevõtjad tegevust ka üle riigipiiride, kuid sellisel juhul pigem alustatakse tegevust samas regioonis ja sarnasel turul. 76% edukate ettevõtete juhtidest märkis, et nende turg on muutunud ülemaailmsemaks ja sama palju juhtidest usub, et oluline on regionaalselt tugevamaks muutuda. Näiteks küsitletud Lääne-Euroopa ettevõtjad kaaluvad uude regiooni turu laiendamisel esimesena Ida-Euroopat ja alles seejärel Põhja-Ameerikat ja Aasia regioone.

Uutele turgudele sisenemine pole aga kindlasti lihtne. Ligikaudu 60% kõikidest juhtidest vastas, et üle aasta kulub aega selleks, et ületada kasumilävi uuel turul ning edukate ja vähem edukate ettevõtete vahel ei ole antud juhul olulist vahet. 

Üks mõnevõrra üllatav uuringutulemus oli see, et vastanute jaoks on oluline osa kasvu saavutamisel brändingul ja turundusel. Viimaste aastate jooksul on Eestis ja ka mujal maailmas ettevõtjad keskendunud kulude kärpimisele ja seda eriti just tugifunktsioonide kulude osas. Turundust on peetud siiski tugifunktsiooniks. Nüüd, kus ettevõtjad on hakanud taas kasvule tähelepanu pöörama, on just edukad ettevõtjad turundust tähtsustama hakanud, kuna sellel on oluline roll uutele turgudele sisenemisel ja olemasolevate klientide säilitamisel tihenevas konkurentsis olemasolevatel turgudel.  

Kokkuvõttes võib öelda, et suurenevas konkurentsis edukad ettevõtted üritavad saavutada kasvu pakkudes olemasolevatele klientidele efektiivsemalt tooteid ja teenuseid ning pidevalt tuues turule innovaatilisi tooteid/teenuseid. Samuti suurendatakse turupotentsiaali sisenedes uutele turgudele, kuid see ei ole enamasti lihtne.

Viidatud uuringuga „Competing for growth – Winning in the new economy“, mis on läbi viidud Ernst & Young-i ning Economist Intelligence Unit-i koostöös, on võimalik tutvuda SIIN.

Artikli autor on  Liis Aver, Ernst & Young Baltic AS, Tehingute nõustamise osakond

Osale arutelus

  • Lemmi Kann, Ettevõtlusblog Ernst & Young

Toetajad:

Jälgi Raamatupidajat sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad:

Palgakalkulaator

Tarkvara

Veebipõhine Microsoft Dynamics NAV majandustarkvara terviklahendus

Tänapäeva ettevõtete väljakutseks on pidev ärikeskkonna muutumine. Majandus- või äritarkvara peab seejuures olema paindlik, kasvama koos ettevõttega. Samas tuleb koguda ja vaadata oma andmeid täiesti uuel viisil, et teha tuleviku otsuseid, mitte konstateerida minevikku. Majandustarkvara peab olema kaasaegne, hästi integreeritud ja aitama tööaega kokku hoida.

SmartAccounts - lihtsaim ja kiireim raamatupidamistarkvara pilves

SmartAccounts on majandustarkvara, mis on suunatud väikese ja keskmise suurusega uuendusmeelsetele ettevõtetele, kelle jaoks on oluline lihtsus ja mugavus.

Valdkonna tööpakkumised

NORDWOOD otsib RAAMATUPIDAJAT

NORDWOOD

25. september 2017

Uudised